úterý 11. ledna 2022

Hra 629: Araxon (1992)


Araxon
Vývojář: Peter Pavlisko
Vydavatel: PPSW
Vydáno 1992 pro Atari 8-bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Příběh této hry je jednoduchý - jakožto dvacetiletý mladík se vydáváme zabít zlého čaroděje Araxona. Proč tak činíme a jak jsme se do této situace dostali, se bohužel nedozvíme. Jak ovšem úvodní texty naznačují, budeme k tomu potřebovat kouzelné věci, konkrétně meč, amulet a brnění. Autor hru vytvořil ve svých 12ti letech.

Instrukce

Začátek hry

Seznam příkazů

Pomocí SLO si lze vypsat slovník příkazů. Najdeme tu PRESKUMAJ, VEZMI, POUZI, DAJ, UVIAZ a ZAPAL, přičemž slova musíme zkracovat na první tři písmena. Pro usnadnění orientace se uprostřed obrazovky nachází dva kompasy, které nám prozrazují, do jakých směrů se můžeme vydat. 

Jedno z mála míst, kde se dá zemřít

Nejvíc problémové místo

Ještě, že jsou strážní takoví amatéři

Hra je rozdělena na dvě části, kdy jakmile přelezeme zeď, tak už se nemůžeme vrátit zpět. To znamená, že pokud něco nesebereme, tak máme smůlu a musíme začít od začátku. Toto se nám může stát třeba s "gumidžusem", což je magický nápoj, který vaří gumídci ze známého seriálu. 

Obtížnost je spíše nižší, nicméně se tu nachází jedno zásekové místo, kdy je třeba otevřít dveře tak, že je zapálíme loučí, což smysl moc nedává a dá se na to přijít jen zoufalým zkoušením všeho na všechno. Na závěrečné obrazovce se píše o pokračování hry, to ovšem nikdy nevzniklo.

Tajná chodba !

Mapa

POSTUP HROU
Skočil jsem do studny a našel amulet (VEZ AMU) a klíč (VEZ KLU). V domečku jsem sebral faklu (VEZ FAK) a na povalu odemkl truhlu (POU KLU), v níž se nacházela soška (VEZ SOS). Ve druhém domečku jsem našel hák (VEZ HAK) a v lese vak (VEZ VAK), z něhož vypadl pilník (VEZ PIL) a kladivo (VEZ KLA). Na planině jsem ohněm zapálil faklu (ZAP FAK) a zapálením dveří na dvoře (ZAP DVE) jsem se dostal do domečku s lanem (VEZ LAN). Na druhé straně lesa jsem ještě našel gumidžus (VEZ GUM) a poté jsem už u nižších hradeb uvázal lano k háku (UVI LAN), hodil (POU LAN) a dostal se na druhou stranu, do městečka.

Ve zlatnictví jsem prodal sošku (DAJ SOS) a za peníze (VEZ PEN) koupil v obchodě (DAJ PEN) páčidlo (VEZ PAC) a meč (VEZ MEC). Šel jsem před bránu, ale stráže mě odvedli do vězení. Přepiloval jsem mříže (POU PIL) a vrátil se zpět do městečka, kde jsem nalezl zamčené dveře. Napil jsem se gumidžusu (POU GUM) a vypáčil je (POU PAC). Uvnitř jsem našel brnění (VEZ BRN). Šel jsem před bránu a do hradu. Ve sklípku jsem našel víno (VEZ VIN), které jsem dal strážnému (DAJ VIN). Poté jsem kladivem rozbil zrcadlo (POU KLA) a odhalil tajnou chodbu, která mě dovedla až k Araxonovi.
KONEC POSTUPU HROU

Něco jsem přehlédl...

A máš to!

Vítězství!

Verdikt: Dobrá textovka s jedním ošklivým zásekovým místem. 
Hodnocení: 3/10

Žádné komentáře:

Okomentovat