sobota 31. října 2020

Hra 485: Smrt nebo Svobodu ! (1988)


Smrt nebo Svobodu !
Vývojář: ToHeSoft
Vydavatel: ToHeSoft
Vydáno 1988 pro Commodore 64
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

S jednou hrou na počítač Commodore 64 jsme se již setkali - multiplatformní textovka "A to snad ne ?!" vyšla v roce 1990. Tyto počítače se však v tuzemsku začaly rozšiřovat již o několik let dříve, čehož důkazem je tato hra z roku 1988 vycházející z Fukova Podrazu 3 (1986). V té nám po celou dobu hraje pěkná melodie původně od J. S. Bacha. Těžko říct, proč byl zvolen tento název - se hrou nemá nic společného. 

Autoři se přiznávají, že okopírovali Podraz 3

Začátek hry

Zpráva od přítele

Hra má velmi podobný průběh jako zmíněný Podraz 3, nicméně úplně přesný port to není. Pomocí telefonu tedy voláme na různá čísla, zjišťujeme další informace a dáváme si dohromady obrázek o třech zlodějích. Samozřejmě nesmí chybět klasické dešifrování kódu pomocí ASCII tabulky. Stylizace textu je trochu podivná a hůře se čte, navíc občas ve větě chybí slova. 

Na závěrečné obrazovce se dozvíme, že se můžeme vrátit k půllitru piva a také máme podporovat akci "Šance pro tři miliony", což byla tehdejší celorepubliková kampaň proti kouření. 

Telefonní seznam do začátku

Proč mi to říká? 

Zařazený kam?

POSTUP HROU
Přečetl jsem si zprávu ("Z") a informace ("I"). Zavolal jsem ("T") do banky (32621) a zadal konto "HK1072", čímž jsem zjistil jméno majitele - Richard Petty. Na toho jsem si našel číslo v telefonním seznamu (740) a zavolal mu (44248). Nevěděl jsem, jakým jménem se ohlásit, ale i tak jsem se dozvěděl, že Richard pracuje u firmy Atari. 

Už zase ASCII

Perfektní heslo !

Na ministerstvu (37902) jsem zadal jméno "Richard Patty" a zjistil jeho evidenční číslo 081. Zavolal jsem na Atari (912128), zadal číslo karty 081 a zjistil, že se Richard kamarádi se zaměstnancem číslo 591. Na ministerstvu (37902) jsem pod tímto číslem našel jméno Lew Archer.

Tomu jsem zavolal (26951), dešifroval kód pomocí ASCII tabulky a zjistil jméno třetího komplice - Jack Brown. S tím jsem se spojil (93121), ohlásil se jako Lew Archer a zjistil HESLO1. Zbývalo už jen zavolat do banky (32621), zadat konto "HK1072" a HESLO1. 
KONEC POSTUPU HROU

Závěrečné zadávání údajů

Vítězství !

Verdikt: Lehce upravený port známé hackovací textovky Podraz 3. 
Hodnocení: 3/10

Žádné komentáře:

Okomentovat