úterý 6. října 2020

Hra 477: Rambo 3 (1990)


Rambo 3
Vývojář: Erik Sidlák & Petr Musil / M. Dvořák
Vydavatel: Erik Sidlák & Petr Musil / SatanSoft
Vydáno 1990 pro Atari 8-bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Na začátek je nutné říci, že existují dvě téměř stejné hry jménem Rambo 3, které se liší v podstatě jen úvodní obrazovkou, barvou pozadí a jsou pod nimi podepsáni jiní autoři. Jinak jsou ale úplně totožné. Těžko říci, jaká verze je původní a kdo od koho kopíroval, nicméně obě hry pokryje tento jeden článek. 

Příběh nijak nenavazuje na textovku Rambo 1 (1990) od S. I. S. a je spíše inspirován filmem. Jedná se o akční textovku, ve které umíráme na každém kroku, přičemž máme dokonce 3 životy. Pokud nás něco zabije, hra nezačíná od znovu, ale pouze se vrátíme na první obrazovku se všemi předměty, co jsme měli u sebe. 

Začátek a slovník příkazů

Přišel jsem o jeden život

Pomocí nože jsem vyčistil minové pole

Ovládání je poměrně zvláštní. U příkazů "TAKE" (sebrání předmětu), "U" (použití předmětu), "PRIKAZY" (slovník příkazů) a "INVENTAR" lze napsat jen první písmeno. Pak tu jsou ještě speciální "PODLEZT" a "ODJISTIT", které je ale nutné napsat celé. Při zadávání "U" musíme předmět napsat bez mezery, tedy např. "UNUZ" použije nůž, což může být hodně matoucí. 

Hra obsahuje velkou řadu jednoduchých zvukových efektů, které mají představovat třeba střelbu ze samopalu, výbuchy a podobné věci. Nicméně jejich kvalita je nevalná. Po dohrání hry, nebo po ztrátě všech životů, se dozvíme i získaný počet bodů. Ty se ovšem získávají hodně pofidérně třeba i za přechod z jedné obrazovky na druhou, tudíž čím rychleji hru dohrajete, tím méně bodů získáte. 

Neúspěch !

Je nutné odlákat pozornost

Mapa

POSTUP HROU
Zapamatoval jsem si nápis "RXA-238475" a v okolí jsem sebral ("T") nůž, bomby, odznak a vodku. V táboře jsem ukázal odznak (UODZNAK) a vrtulníky sestřelil kulometem (UKULOMET). V okolí jsem sebral štípačky, strunu, bombu a šípy. Výsadkáře v jeskyni jsem zlikvidoval pomocí šípů (USIPY). Nicméně vydal jsem se na minové pole a použil nůž (UNUZ). Plot jsem podlezl (PODLEZT) a v táboře vyvolal zmatek (UBOMBY). 

Sebral jsem samopal a podlezl tank (PODLEZT). Našel jsem super šíp, v mučírnách zlikvidoval strážného pomocí struny (USTRUNU) a partu Rusů pomocí samopalu (USAMOPAL). Pokračoval jsem na východ a v podzemní chodbě setřásl pronásledovatele pomocí bomby (UBOMBU). Vydal jsem se dále na východ a Rusa s granáty odjistil (ODJISTIT). 

V okolí jsem sebral granátomet a laser, vrtulník jsem sestřelil (USUPER SIP). V poušti jsem nasedl do tanku a zničil nepřátelskou skupinu (UTANK). Hlídce jsem nahlásil své jméno (JOHN RAMBO) a na velitelství se ohlásil pomocí ID kódu "RXA-238475". 
KONEC POSTUPU HROU

Jeden proti dvanácti

Rambo. John Rambo.

Vítězství !

Verdikt: Nepříliš povedená akční textovka. 
Hodnocení: 2/10

Žádné komentáře:

Okomentovat