čtvrtek 29. října 2020

Hra 484: Sherlock Holmes a Lukostřelci (1990)


Sherlock Holmes a Lukostřelci
Vývojář: Marek Przeczek
Vydavatel: Marek Przeczek
Vydáno 1990 pro Atari 8-bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Jednu textovku o slavném detektivovi Sherlocku Holmesovi jsem tu už měli a to Sherlock Holmes: Traja Garridebovia (1987) od Sybilasoftu. Tentokrát se příběh točí okolo lukostřelby, kdy jednoho dne bylo na břehu jezera objeveno mrtvé tělo předsedy lukostřelců. Okolo případu se vyrojila řada záhad, a tak jsme na místo byli povoláni my, abychom vraždu objasnili. 

Příběh

Instrukce

Začátek hry

Mechanismy hry, včetně hlášky při špatné volbě, mi přišly velmi povědomé. Autor se totiž evidentně inspiroval v textovce The Name Rose (1989). Nejedná se tedy o klasickou textovku se sbíráním předmětů a hádankami, zde si pouze přečteme text a zvolíme jednu ze dvou či tří možností, jak dál pokračovat. Pokud zvolíme špatně, jsme označeny za blázny a hra končí. V opačném případě se nám vypíše další text.

Jakkoliv mi zmíněná textovka "The Name Rose" přišla se svými 10 obrazovkami krátká, tento kousek ji ještě překonává. Najdeme tu totiž pouhopouhé čtyři volby, takže na konec se dostaneme asi za minutu. Jedná se tedy o nejkratší textovku, na kterou jsem zatím narazil. 

Tuhle hlášku jsem už někde viděl

Druhá volba

Třetí volba

POSTUP HROU
2, 1, 3, 2
KONEC POSTUPU HROU

Čtvrtá volba

A to je vše?

Verdikt: Extrémně krátká textovka, která se dá dohrát za minutu. 
Hodnocení: 1/10

Žádné komentáře:

Okomentovat