čtvrtek 28. května 2020

Hra 435: Hrad (1990)


Hrad aneb Posmrtná Pomsta Šíleného Vědátora
Vývojář: J. Holcman & R. Kazda
Vydavatel: J. Holcman & R. Kazda
Vydáno 1990 pro Atari 8-bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Hrad je port Spectrum hry Zabarachuda (1986), přičemž podobný port od stejného autora jsme tu už měli. Je tedy možné, že toto je jen trochu vylepšená verze. Sice je tu překvapivě použito méně grafických prvků na úvodní obrazovce a na obrazovce smrti, nicméně hra doznala jiných vylepšení. 

Instrukce

Příběh

Začátek hry

Parser je chytřejší a konečně není potřeba zadávat celá slova, ale stačí první 3 písmena. Na druhou stranu teď vyžaduje i diakritiku, což je trochu zbytečné. Výpis všech dostupných příkazů si v průběhu hry můžeme zobrazit pomocí příkazu SLOVNÍK, což hru ulehčuje. 

Slovník
Příkazy se dají zkracovat, ale je nutná diakritika

Tenhle nápis si zapamatujte

Zápletka i průběh hry zůstává nezměněn. Vydáváme se do hradu šíleného vynálezce Zabarachudy a budeme se snažit překonat všechny nástrahy a odejít s pokladem. K dohrání jsem tedy použil svůj návod z článku k původní hře a nenarazil jsem na žádné odlišnosti. Možná jen popisky jednotlivých obrazovek jsou lehce odlišné. 

Zadávání hesla

Vítězství !

Verdikt: Oproti původní verzi hry je zde vylepšený parser, na lepší hodnocení to podle mě ale stejně nestačí. 
Hodnocení: 3/10

4 komentáře:

  1. To je ale překvapení, narazit po letech na recenzi hry, se kterou mám něco společného :) Já jsem ten druhý z autorů na titulní straně - nebo, přesněji řečeno, nepovažuju se za autora ani spoluatora, ale trochu jsem tu hru poladil a doufám aspoň trochu vylepšil. Právě ten chytřejší parser a přidaná česká diakritika všude kromě titulní obrazovky (tam byla ASCII grafika, tak to nešlo), to je moje práce. Možná jsem lehce přepsal některé texty, ale to už nevím. Co si ještě pamatuju, tak jsem ještě upravil ten tajemný nápis na zdi, aby se zobrazil pouze jednou; kdo nedával pozor, už ho podruhé nenašel (možná zbytečná komplikace, ale původní verze mi přišla příliš jednoduchá). Pana Holcmana jsem nikdy nepotkal a hru upravoval na vlastní pěst - byla to ode mě, pravda, trochu drzost připsat se do titulků, ale požádat o povolení nebylo jak a k omluvě snad slouží i to, že mi tehdy bylo 16 :) Docela rád bych si to ještě někdy zahrál, nemáte někde zdroj pro emulátor nebo SDrive?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravím, díky za doplnění. Ohledně emu koukněte na zdejší stránku https://herniarcheolog.blogspot.com/p/jak-spustit-hry.html

      Vymazat
    2. On asi myslel, kde se dá stahnout image se hrou pro emulátor nebo SDrive.

      Vymazat
    3. Odkazy na archivy s hrami jsou na té stránce také.

      Vymazat