sobota 23. května 2020

Hra 432: Hares (1990)


Hares
Vývojář: Petr Brtník
Vydavatel: FlashSoft
Vydáno 1990 pro ZX Spectrum
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Sci-fi textovka, ve které se ocitneme ve 22. století, kdy průzkumné lety do sousedních galaxií jsou běžnou věcí. Některé z nich ovšem končí špatně a my jsme bohužel účastníky jedné takové. Jsme jediní, kdo přežili blíže nespecifikovanou katastrofu na kosmické lodi Kappa. Přistáli jsme na planetě Hares a naším cílem je teď dostat se zpět na Zemi.

Příběh #1
Příběh #2
Začátek hry

Ovládání je řešeno přes kontextovou nabídku, kdy pomocí tří kláves (Q, A, mezerník) vybíráme mezi příkazy JDI, SEBER, PROZKOUMEJ, POUŽIJ, INVENTÁŘ. Hra je menšího rozsahu a najdeme zde jen několik obrazovek a předmětů. Obtížnost je nastavena dobře a užijeme si hlavně luštění různých kódů, kdy po vzoru Podrazu 3 jde o převody pomocí ASCII tabulky.

Kontextová nabídka
Spojení se Zemí přineslo cenné informace
Zase luštění kódu

Malou část hry (počítačový archiv) pak můžeme přeskočit, protože jak je nám napovězeno, kód pro inicializaci Tarnowského pole lze získat také tím, že sečteme dva jiné kódy. Konkrétně je nutné vzít kód "293178" a pak převést slovo "BAF" z obrazovky počítače pomocí ASCII tabulky na "666570". Když tato dvě čísla sečteme, máme kýžený kód.

Na závěr se pak dostaneme na záhadnou planetu F675, která bohužel není více rozpracovaná a rovnou se vydáváme k raketě. Jakmile do ní usedneme, spustí se jednoduchá animace startu, načež odlétáme na Zemi a hra končí. 

Přeprogramovávám kartu
Použití teleportu
Tento kód se dá získat i jinak
Mapa

POSTUP HROU
Sebral jsem akumulátor, zrcadlo, disketu a pistoli. Prozkoumal jsem počítač a zjistil kódy "84 69 76 69 80 79 82 84" a "BAF". Pomocí ASCII tabulky jsem si první kód přeložil jako "TELEPORT" a slovo "BAF" jsem naopak převedl na "666570". Ve vysílací ústředně jsem zapojil akumulátor a dozvěděl se mimo jiné i vstupní kód "293178". 

Šel jsem ke dveřím se zámkem a vystřelil jsem pistolí, načež jsem se propadl do místnosti, kde jsem sebral kartu. Tu jsem vložil do přístroje na reprogramování karet a zvolil kód "666570". V místnosti s teleportem jsem pak kartu vložil a dostal se do jiné části lodi. Zde jsem u dveří na laser použil zrcadlo a v počítačovém archivu získal kód "959748". Vrátil jsem se zpět a přeprogramoval kartu na kód "293178". 

Vydal jsem se k zavřeným dveřím se čtečkou karet a použil svoji kartu. Jako kód pro inicializaci Tarnowského pole jsem zadal "959748" a dostal jsem se na planetu F675. Zde jsem pouze vlezl do rakety a do řídícího počítače vložil disketu, načež raketa odstartovala a dovezla mě zpátky na Zem. 
KONEC POSTUPU HROU


A jsem na planetě F675
Už stačí jen vložit disketu
Vítězství ! Roční dovolenou bych bral

Verdikt: Pěkná kratší sci-fi textovka.
Hodnocení: 3/10

Žádné komentáře:

Okomentovat