pondělí 14. ledna 2019

Hra 286: George Knittel a Záhada Bermudského Trojúhelníku (1988)


George Knittel a Záhada Bermudského Trojúhelníku
Vývojář: Jaroslav Hnát
Vydavatel: JH Software
Vydáno 1988 pro ZX Spectrum
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

V kůži známého amerického dobrodruha George Knittela se vydáme objasnit tajemství bermudského trojúhelníku. Po oznámení této zprávy veřejnosti se nám sice všichni vysmáli, my ale přesto sedáme do letadla a několik dní oblast pročesáváme sem a tam. Až najednou...

Po dvou hodinách letu přestáváme vidět zemi a po chvíli omdléváme. Probouzíme se až ve svém letadle, ve kterém je naprostá tma.

Chápu, JH Software, nemusíš to psát 100x
Záhada bermudského trojúhelníku
Příběh

Jaroslav Hnát se nám zatím představil se hrami Pexeso (1987) a Kamerun (1988), toto je jeho první pokus o textovku. Na začátku jsem si vzpomněl na hru Indiana Jones 2 (1987), která začíná také v letadle a hrdinou je taktéž "americký dobrodruh". 

K ovládání stačí vždy zmáčknout nějakou klávesu, kdy pro pohyb jde o S, J, V, Z a pod číslicemi 1-9 máme příkazy jako seber, polož, prohlédni, použij, pomoc (má poskytnout nápovědu v případě záseku, ale moc to nefunguje), informace (výpis inventáře) a opakuj (znovu vypíše popis aktuální místnosti). Seznam příkazů je sice vidět v horní části obrazovky, bohužel ale není zafixovaný a při každém nově vypsaném textu se posune nahoru a pak ho program zase musí znovu vykreslovat.


Začátek v letadle
Monolog mimozemšťana
Skákat bez padáku byl špatný nápad

Zápletka zahrnuje mimozemšťany, což jsem před rozehráním trochu očekával. Úkolem je v podstatě utéct z jejich základny, přičemž v průběhu si i trochu zastřílíme a pár jich zlikvidujeme. Hra je poměrně krátká a obtížnost je spíše nižší. Trochu otravuje pomalé vypisování textu. 

Po dokončení hry autor láká na další hru od firmy "Machrsoft", pod kterou se prý JH Software začlenil, nicméně žádnou hru od tohoto autora jsem zatím nenašel.

Likvidace ufouna
Trochu si na to posvítím
Mapa

POSTUP HROU
Sebral jsem revolver a vylezl z letadla. Použil jsem revolver a na severu vzal dynamit, se kterým jsem si otevřel dveře na jihu. Za nimi jsem sebral padák a přístroj. Došel jsem k černé propasti a použil padák k seskoku. Po přistání jsem padák odhodil a pokračoval na východ. Spatřil jsem ve výtahu něčí stín, a tak jsem vystřelil z revolveru a protivníka zabil. Položil jsem revolver a nastoupil do výtahu.

Dal jsem dohromady klíčový přístroj
V hangáru
Moc se mi u vás nelíbilo, mizím na Floridu

Sebral jsem baterku a prozkoumal ji, čímž jsem získal monočlánek, jenž jsem hned použil a vložil ho do přístroje. Vystoupil a nastoupil jsem do výtahu, čímž jsem se dostal zpět. Šel jsem okolo padáku na západ, kde jsem ve tmě použil baterku a našel klíč. Zpátky do výtahu a až k zamčeným dveřím, které jsem odemkl klíčem a ten jsem položil.

Za dveřmi jsem sebral elektronku, kterou jsem zašrouboval do přístroje, čímž jsem ho zprovoznil. V hangáru jsem vlezl do bombardéru a odstartoval. Nad hladinou oceánu mě obklíčili nepřátelé, ale použil jsem přístroj, čímž jsem jim zmizel z radarů a unikl zpět na Floridu.
KONEC POSTUPU HROU


A ufouni to mají spočítané
Kdepak je asi konec Machrsoftu?

Verdikt: Textovka se zajímavým námětem, která by potřebovala trochu vybrousit po technické stránce.
Hodnocení: 3/10

Žádné komentáře:

Okomentovat