pondělí 7. ledna 2019

Hra 284: Velká Počítačová Loupež (1988)


Velká Počítačová Loupež
Vývojář: Aleš Krejčí & Martin Lexa
Vydavatel: L. S. Software & Tayco
Vydáno 1988 pro Atari 8-bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Už podle názvu se dá uhádnout, že se jedná o další hackovací hru inspirovanou Podrazem 3 (1986). Po spuštění začne hrát atmosferická hudba, kdy bych si tipnul, že ji autoři zkopírovali z nějaké zahraniční hry a zároveň začnou problikávat titulky, že se člověk cítí, jak když kouká na začátek filmu. 

Úvod příběhu popisuje, že nastává "veliká éra počítačů" a vzniká nový druh kriminality, kdy jsou peníze ilegálně získávány přes "černé programy". Zároveň však vznikají i skupiny programátorů, které se snaží podvody odhalovat - některé to ovšem využijí pro svůj prospěch - a my pracujeme pro jednu takovou pod vedením Alexe Krejčího, autora hry. 

Úvodní titulky
Nastínění příběhu
Začátek hry

Hra samotná je pak úplně klasická "Podrazovka" - přes telefon se spojujeme s ostatními postavami, zjišťujeme informace a hesla, rozmotáváme mezilidské vztahy a snažíme se ve finále převést peníze z jednoho účtu na druhý, za což dostaneme finanční odměnu. 

Hlavní obrazovka hry obsahuje pouze jednu volbu - zmáčknout mezerník a začít vytáčet číslo. Občas také někdo zavolá nám a sdělí důležité informace. Nutno říci, že celá zápletka se citelně podobá Podrazu 3 a také zde se vyskytuje dešifrování vstupního hesla pomocí ASCII tabulky. Žádná nová, originální hádanka, tady bohužel není. 

Úvodní telegram
Vytáčení čísla
Autor hry sám nám radí, jak dál

V průběhu celé hry hraje hudba a v horní části obrazovky neustále blikají jména autorů, naštěstí hra není moc dlouhá a už vůbec ne obtížná, takže toto ani nestihne začít lézt na nervy. Ovládání je vyřešeno poměrně dobře, nejvíce dokáže naštvat prodleva při vytáčení čísla, která má simulovat reálné vytáčení čísla na starších telefonech. 

Trochu zamrzí gramatické chyby, které se vyskytují snad na každé druhé obrazovce. Chápu, že autoři hru vytvořili ve svých školních letech, ale i tak to mělo být o něco lepší. 

Telefonní seznam
Martin Lexa má počítač s umělou inteligencí
S vrátným je těžké pořízení

POSTUP HROU
Zvedl jsem telefon (Space) a získal číslo na Aleše Krejčího (13472538; přenosová rychlost 5050), a tak jsem mu hned zavolal. Opsal jsem si kontakty z telefonního seznamu a přečetl si zprávu - získal jsem číslo konta zlodějů (FGB236U767) v Živnostenské bance, na které potřebujeme heslo. 

Zavolal jsem Martinu Lexovi (22041052), ale nevěděl jsem přenosovou rychlost. Přišla mi zpráva, že mám zavolat do "oprav" a po Lexovi mám chtít "informaci". Zavolal jsem tedy "opravy" (21986317) a zvolil "2" - zjistil jsem rychlost telefaxu (1972). Zavolal jsem tedy znovu Lexovi (22041052; 1972) a počítače se zeptal na "informaci" - informace pro tebe. Zjistil jsem číslo karty zloděje na Ministerstvu vnitra (1763138931) a číslo konta, na které mám převést peníze (FGB564K567).

Klasické luštění hesla podle ASCII tabulky
Honza se nehodí ke studiu ...
... ale alespoň má silnou protekci !

Spojil jsem se s Vnitrem (81267813), vyluštil heslo podle ASCII tabulky (87=W, 73=I, atd.) a zadal číslo karty zloděje (1763138931). Jméno zloděje bylo "Jan Sima", zaměstnán u "Strojimportu". Zavolal jsem Lexovi (22041052; 1972; a; informaci) a zeptal se na informaci "o lidech" (2). Zadal jsem "Jan Sima". Zjistil jsem, že jeho zaměstnanecká karta má číslo 58234

Použil jsem stejný trik jako v Podrazu 3
Tak takhle hloupé heslo jsem ještě neviděl

Na informacích (
31111111) jsem si zjistil číslo na Strojimport (72532950), zavolal tam a zadal číslo karty 58234. Zjistil jsem jméno Janova kamaráda - Pavel Bobek. Na informacích jsem na něj zjistil číslo, zavolal mu (24182672) a ohlásil se jako "Jan Sima". Zjistil jsem, že heslo je zapsané jako informace č. 545. Na informacích jsem zjistil číslo na Jana Simu (81455283), zavolal mu, ohlásil se jako "Pavel Bobek" a chtěl informací č. 545. Zjistil jsem, že heslo je "computer". 

Spojil jsem se tedy s bankou (34523144) a zadal číslo konta "FGB236U767", heslo "computer" a číslo cílového konta "FGB564K567". Peníze byly úspěšně převedeny a já získal jako odměnu 20 %. 
KONEC POSTUPU HROU

Závěrečné převádění peněz
Vítězství !

Verdikt: Další z nekonečné řady Podrazovek, tato je spíše kratší a jednodušší a to možná také proto, že dost věrně následuje svoji předlohu, hru Podraz 3. 
Hodnocení: 3/10

Žádné komentáře:

Okomentovat