čtvrtek 24. ledna 2019

Hra 289: 3-D Labyrint (1989)


3-D Labyrint
Vývojář: M-Beaton & Slavomír Lábsky & František Fuka
Vydavatel: M-Beaton & Busy Soft & Fuxoft
Vydáno 1989 pro ZX Spectrum
Žánr: Arkáda
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Nemůžu se zbavit dojmu, že tenhle kousek je spíše technologické demo, než hra. Podobně jako třeba Bludiště (1988) pro PMD 85, i zde se ocitnete v 3D bludišti složeného z jednoduchých čar a cílem bude se z něho vymotat. 

Obsáhlé je zde menu hry, ve kterém si můžete zvolit jak způsob ovládání (klávesnice, nebo joystick, přičemž si lze zvolit vlastní ovládací klávesy pro pohyb vlevo, vpravo, dopředu ("run"), zobrazení mapy ("help") a ukončení hry), tak hlavně rozměry bludiště (šířku a výšku) a následně si vytisknout jeho mapu. 

Menu
Volba ovládání
Nastavení vlastních kláves

Bludiště se generuje náhodně podle zadaných parametrů, takže si můžete vytvořit jiné, pokud se vám náhled mapy nelíbí. Maximální velikost bludiště je 20 políček na výšku a 30 na šířku, ale dají se vytvořit i "sranda-bludiště" o velikosti 2x2, nebo lze udělat "nudli" o velikosti 2x30. 

Jakmile jsme s bludištěm spokojeni, lze do něho vlézt, přičemž ho vidíme z pohledu vlastních očí. 

Zadávání parametrů bludiště a jeho generování
Vytisknutá mapa bludiště
Lze vytvořit třeba i takovouhle nudli
Začátek hry

K nalezení východu z bludiště nám poslouží již zmíněná mapa. Bohužel se zde nepočítá ani čas strávený v bludišti, ani není nijak omezen / počítán počet zobrazení mapy. Cílem je prostě bez větších obtíží dojít k východu, který je označen cedulí "exit". Na konci tedy nečeká žádné vyhodnocení, ale jen prostá gratulace. 

Dlouhá rovná chodba
Východ !
Vítězství !

Verdikt: Procházení prázdným bludištěm je tak trochu nuda a chtělo by to rozhodně přidat nějaké herní mechanismy. 
Hodnocení: 3/10

Žádné komentáře:

Okomentovat