"Bludišťovek" jsme tu už měli několik, ale ty z
pohledu první osoby jsou vzácné. Zatím to byly pouze dvě hry -
Rex (1986) pro IQčko a
B.L.O.U.D. (1987) pro Atari. PMDčko se samozřejmě nemohlo nechat zahanbit, a tak přineslo svojí vlastní verzi. Jak se dočtete na úvodní obrazovce,
úkolem je najít v bludišti
klíč a následně se s ním vrátit na místo, kde jste začali.
Hra se
ovládá pouze čtyřmi klávesami - dvě pro otáčení, jedna pro pohyb dopředu a další pro vyvolání
mapy. Tu si můžete zobrazit několikrát za úroveň - počet zbývajících map vidíte na obrazovce vlevo dole. V první úrovni to lze udělat 5x, ve druhé 10x a tak dále. Na mapě vidíte jak celé bludiště, tak vaši aktuální polohu a pozici klíče. Zobrazí se ale jen na pár vteřin, takže si ji musíte co nejlépe zapamatovat.
|
Začátek hry |
|
Mapa první úrovně |
|
Bludiště je většinou velmi členité |
Ve spodní části obrazovky také pro lepší orientaci vidíte
kompas, který ukazuje sever. Pokud seberete klíč, tak jeho ikonku vidíte vlevo dole. Není tu žádný časový limit, pasti, ani nepřátelé. Máte tedy nekonečně času na dokončení.
Velmi důležitý je fakt, že úrovně jsou
náhodně generované, což zvyšuje znovuhratelnost. Mapy se také postupně
zvětšují a je jich
omezené množství - přesněji řečeno stačí dojít na konec čtvrté mapy a hra vám oznámí, že jste vyhráli. Pokud vám ale třeba dojdou mapy a v bludišti se ztratíte, tak můžete hru vzdát, načež se zobrazí kříž s textem "Spi sladce" a vrátíte se do menu. Najdeme zde i zvukové efekty při pohybu a nárazu do zdi.
|
Klíč potřebný k dokončení úrovně |
|
Poslední úroveň už není žádná sranda |
|
Sebral jsem klíč a jdu zpátky na začátek |
Během hraní mě napadla taková myšlenka - když už byli autoři schopni udělat tohle, proč nepřidali nějaké jednoduché souboje, vylepšování postavy, nebo i příběh? Proč z toho neudělali
RPGčko, krokovací dungeon
ve stylu legendárních
Wizardry? Já vím, bylo by to hodně komplikované, ale jak já bych si zahrál nějaké RPGčko! Ale na to si budu muset bohužel ještě několik let počkat...
|
Úspěšné dokončení jedné z úrovní |
|
Vítězství! |
Verdikt: Technicky dobře udělané, ale nemůžu říci, že by to bylo extra zábavné. Chtělo by to ještě něčím okořenit, přidat nějaké herní mechanismy jako třeba pasti či teleporty posouvající hráče na jiné místo v úrovni.
Hodnocení: 3/10
Žádné komentáře:
Okomentovat