neděle 29. dubna 2018

Hra 201: Dangerous Garden (1988)


Dangerous Garden
Vývojář: Václav Cinert
Vydavatel: CV Software
Vydáno 1988 pro ZX Spectrum
Žánr: Arkáda
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Název hry je výmluvný - s robotem Hafibafem se dostanete do nebezpečné zahrady plné nepřátel, z níž musíte utéct. Konkrétně to znamená projít celkově 12 úrovní a na konci přelstít "velkého Kočifuka", který hlídá východ ze zahrady. Kde autor získal inspiraci k těmto jménům, to by mě opravdu velice zajímalo...

V menu hry si můžete přečíst instrukce ke hře a také si zvolit jedno ze tří přednastavených schémat ovládání. Je škoda, že si hráč nemůže klávesy zvolit kompletně sám, protože i nejschůdnější schéma "QAOP" není úplně ideální. 

Menu
"Hafibaf je pomalý" - ó ano, to je svatá pravda
Velký Kočifuk
Přehled bonusů + klíč

Primárním úkolem v každé úrovni je sebrat klíč, čímž se otevřou dveře dál do další obrazovky. Sekundární úlohou je sbírat i náhodně rozmístěné bonusy, za které dostanete různě vysokou bodovou odměnu. Cílem je samozřejmě dokončit hru s co nejvyšším skóre. 

Vaše snažení znepříjemňují jednak nepřátelé, tak i časový limit, který na nastaven tak, že se opravdu nemůžete nikde příliš zdržovat. V instrukcích se sice dočteme, že některé příšerky dokáží Hafibafa zabít i na určitou vzdálenost, ale ničeho takového jsem si nevšiml - každá potvora má nastavenou trasu pohybu a prostě se jim musíte vyhnout. Nic těžkého to není. Každopádně pokud něco pokazíte, tak přijdete o jeden ze tří životů, přičemž sebráním jednoho z bonusů můžete jeden nový život zase získat. 

Začátek hry
Hráčova postava začíná vždy na spodní straně
Poslední úroveň, ve které stráží východ samotný Kočifuk

Uprostřed hry se začaly úrovně opakovat, jen nepřátelé a rozmístění bonusů bylo jiné. To by mi zase tak nevadilo, ale největší problém mám s pomalostí hry. Ta se totiž "překresluje" každou jednu vteřinu. Držíte tedy tlačítko doprava a každou vteřinu poskočíte o jedno políčko tímto směrem. 

Další zvláštností je, že když se snažíte dostat na poslední políčko před nějakou zdí či překážkou, tak nesmíte klávesu držet příliš dlouho, protože Hafibaf jinak jakoby skočí o dvě políčka, nabourá a odrazí se zpátky tam, kde zrovna stojíte. Moc jsem tento mechanismus nepochopil, ale je třeba prostě klávesu držet o něco kratší dobu. 

Vítězství !

Verdikt: Hra je příliš pomalá a jednoduchá, ale i tak jde o poměrně slušnou arkádovou jednohubku. 
Hodnocení: 3/10

Žádné komentáře:

Okomentovat