pondělí 16. října 2017

Hra 124: Pexeso (1987)


Pexeso
Vývojář: Jaroslav Hnát
Vydavatel: Jaroslav Hnát
Vydáno 1987 pro ZX Spectrum
Žánr: Desková hra
Počet hráčů: 1 - 6
Stav: Dokončeno

Na úvodní obrazovce vidíme, že hra používá "hlasový výstup podle programu Kecal" - všechny texty ve hře nám jsou tedy díky hlasovému syntezátoru předčítány a bohužel - v nevalné kvalitě. Na začátku si zvolíme počet hráčů a tentokrát jich může hrát až šest. Respektive 7, protože na další obrazovce se můžeme rozhodnout, zda-li bude hrát i počítač. 

Tomu můžeme přiřadit jednu z 10 charakteristik - hňup, břídil, učedník, tovaryš, frajer, profík, mistr, velmistr, génius a podvodník, což samozřejmě bude korespondovat s obtížností hry. "Podvodník" je obtížnost spíše pro srandu, protože jakmile se počítač dostane k tahu, tak bezchybně odkryje všechny dvojice. 

Výběr obtížnosti
Začátek hry s maximálním počtem hráčů
Číslo karty, kterou chcete otočit, musíte napsat

Hra samotná je úplně klasické pexeso, kde máme 64 karet a musíme najít 32 dvojic. Pravidla jistě znáte - hráči se střídají v tazích a každý může otočit vždy jen 2 karty a pokud nenalezne dvojici shodných obrázků, tak karty otočí zpět a hraje další hráč. Pokud dvojici najde, tak ta mizí z hrací plochy a hráč si přičítá jeden bod. Kdo má na konci nejvíce bodů, tak vyhrál. 

Dal jsem si ze zvědavosti hru proti "podvodníkovi", uložil jsem si v emulátoru hru těsně před začátkem hry a pak ho nechal hrát. Zapsal jsem si všechny jeho tahy, které byly samozřejmě bezchybné, pak hru nahrál a zopakoval je. Tím jsem ho porazil a čekal jsem nějaký easter-egg, nějakou speciální hlášku. Ale bohužel, jako při normálním vítězství se hra jen zeptala "Chcete další hru?". Nikde ani žádný gratulační text. Škoda, ale aspoň jsem tomu podvodníkovi vypálil rybník !

Vítězství nad "podvodníkem"

Verdikt: Dobře udělané pexeso s poněkud otravným a zdržujícím syntezátorem řeči. 
Hodnocení: **/10

Žádné komentáře:

Okomentovat