čtvrtek 11. října 2018

Hra 255: Dracula (1988)


Dracula
Vývojář: Aleš Michálek & Jan Pšeja
Vydavatel: AMi Soft
Vydáno 1988 pro Sharp MZ-800
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Hodně československých textovek se odehrává na nějakém hradě (např. Dobývání Hradu (1986), Bad Night (1987), či Exoter (1987)) a v této hře tomu není jinak. Na hradě hraběte Draculy budeme mít za úkol najít jeho majitele a "snést" ho na nádvoří. A to je z příběhu vlastně vše. 

Parser bohužel nepodporuje zkracování příkazu na první 3 písmena, zato si můžete všechny vypsat pomocí příkazu "SLOVNIK" - zde se dozvíte, že lze používat i klávesy F1 až F8 - stiskem třeba "F1" se automaticky napíše slovo "PROHLEDNI" a za to už jen dopíšete předmět, jenž chcete prozkoumat. Celkem dobrý nápad a o něco to ovládání zrychluje. 

Instrukce
Začátek hry
Slovník a sbírání hlavy

Hra je středně rozsáhlá a obtížnost spíše nižší. Většinu času jsem trávil spíše mapováním, než řešením hádanek. Líbila se mi atmosféra hry, kdy pracujeme s kouzelnými knihami, křišťálovou koulí a narazíme na postavy jako Velký Mág, Ježibaba nebo bezhlavý rytíř. Některé části mapy mi přišly nevyužité - např. do sklepa či severozápadní věže se vůbec nemusíme vydávat, existují asi jen pro dotvoření světa a atmosféry. 

Trochu mi vadí také to, že se zde vyskytuje řada momentů, kdy lze provést nevhodnou akci a tím se ocitnete ve slepé uličce a musíte hru restartovat. Např. pokud předmět použijete na špatném místě a ten zmizí. Na závěrečné obrazovce se vyskytuje i heslo do další hry "Tarzan", tak uvidíme, jestli ho ještě někde použiji. 

Vrátil jsem rytířovi hlavu a dostal radu
Tak to je konec
Mapa

POSTUP HROU
Sebral jsem velkou hlavu (F5; HLAVU) a vrátil ji bezhlavému rytíři (F4; HLAVU). Dostal jsem tip na jihovýchodní věž, kde je skrýš Draculy a také na kouzelnou knihu, jež obsahuje další informace. V okolí jsem sebral ještě koště, kříž, přilbu, boty, česnek a klíček a vydal jsem se ke schodům do 1. patra. Zde jsem v pracovně Velkého Mága otevřel truhlu (F2; TRUHLICKU) a získal svazek klíčů ke dveřím. V místnosti vedle jsem vzal také křišťálovou kouli (F5; KOULI).

Kouzelnická kniha obsahuje podstatné informace
Ježibaba a výpis inventáře
Draculova tajemná komnata

Vydal jsem se do 2. patra, kde jsem odemkl dveře (F2; DVERE) a v knihovně prozkoumal kouzelnickou knihu (F1; KNIHU). Bylo zde psáno, že "z Draculovy tajemné komnaty se pomocí koule dostaneš do jeho skrýše. Tam bude papírek. Ten musíš přečíst před obrazem...". Vydal jsem se tedy zpět po schodech dolů a do jihovýchodní věže. Zde jsem se přes dveře dostal k ježibabě, která mi vzala koště a uletěla pryč. Došel jsem až do ložnice, kde jsem se v tajemné komnatě podíval do křišťálové koule (F1; KOULI) a dostal se do tajné skrýše. Zde jsem sebral útržek papíru (F5; UTRZEK) a opět jsem použil kouli (F1; KOULI).

Velký Mág je můj kamarád
Kladení pasti na Draculu
Odkládat si Draculu není dobrý nápad

Z knihovny jsem sešel do 1. patra, před obraz Velkého Mága a přečetl útržek (F1; UTRZEK). Mág se zjevil a poradil mi, jak na Draculu. Šel jsem tedy o kousek dál, před jeho obraz, a na zem položil kříž, přilbu a česnek (F4; KRIZ; F4; PRILBU; F4; CESNEK). Díky tomu jsem dokázal Draculu chytit. Vrátil jsem se s ním zpátky na místo, kde jsem začal. 
KONEC POSTUPU HROU

Vítězství !

Verdikt: Průměrná textovka se slušnou atmosférou, ve které jde hlavně o průzkum hradu, jež nás nasměruje k úspěšnému chycení hraběte Draculy. 
Hodnocení: 3/10

Žádné komentáře:

Okomentovat