sobota 20. října 2018

Hra 258: James Bond (1988)


James Bond
Vývojář: Radek Kalousek & Radovan Chlebek
Vydavatel: Cally-soft
Vydáno 1988 pro Sharp MZ-800
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

James Bond byl po Indiana Jonesovi další oblíbený filmový hrdina, ostatně měli jsme tu o něm už textovku Secret Misson (1987). Tentokrát se vydává na záškodnickou akci do budovy chemické firmy Jones & company, kde má za cíl zničení centrálního počítače. Ten musí zaminovat a poté se dostat zpět před budovu, kde na něj bude čekat auto. 

Ovládání je řešeno pomocí příkazů ZVEDNI, POLOZ, PROZKOUMEJ, OTEVRI, KDE JSEM (znovu se vypíše popis lokace), CO MAM (výpis inventáře), SLOVNIK (výpis dostupných příkazů), ZNOVU (restart hry), VYTAH (použití výtahu), přičemž nejdou zkracovat a je nutné je vypisovat celé. Nicméně, stejně jako v další Sharpové hře Dracula (1988) lze příkazy automaticky napsat pomocí kláves F1-F5, což ovládání trochu zrychluje. 

Instrukce
Začátek hry
Výpis dostupných příkazů

Zvláštností hry jsou časté časové limity, kdy hráč musí během několika vteřin např. utéct z obrazovky, jinak ho chytí hlídač, apod. Není to úplně špatný nápad, protože to hře dodává trochu akčnější ráz, což se k Bondovi hodí. Hra je jinak celkem krátká a obtížnost je nízko, v podstatě tu nehrozí žádný zásek. 

Nachází se tu bug, kdy se při použití klávesy backspace (v situaci kdy uděláte překlep v příkazu) kurzor vrátí na první řádek a psaním se poté přepisuje text, který je již na obrazovce vypsaný, což je nepříjemné a dost mě to iritovalo. 

Pokud včas neuteču, tak mě chytí hlídač
Selhání
Mapa

POSTUP HROU
Vešel jsem do hlídačovy místnosti, vzal velký klíč (F1; VELKY KLIC) a rychle utekl, než se hlídač stihl vrátit. S klíčem jsem pak otevřel velké dveře (F3) a v další části komplexu sebral bednu s rozbuškami (F1; BEDNU) a malý klíč (F1; MALY KLIC), s kterým jsem otevřel malé dveře (F3), za kterými jsem objevil plynovou masku (F1; MASKU). 

Vrátil jsem se téměř až k vrátnici a otevřel zamčené malé dveře (F3). Vyšel jsem nahoru, sebral dýmovnici (F1; DYMOVNICI) a vrátil se dolů. V předmístnosti sálu jsem se schoval za sloup, použil dýmovnici (F2; DYMOVNICI) a rychle proběhl na východ. V největším sále jsem otevřel dveře (F3) a ve skladišti vzal batoh s padákem (F1; BATOH). 

Pokračoval jsem nahoru, až do sálu s centrálním počítačem. Zde jsem v rychlosti položil bednu s rozbuškami (F2; BEDNU) a utekl na východ. Dále nahoru, na střechu komplexu, odkud jsem skočil padákem dolů a unikl s pomocí automobilu.
KONEC POSTUPU HROU

Výpis inventáře
A teď rychle zmizet, než to vybuchne
Vítězství v Bond stylu

Verdikt: Kratší textovka s Bondem, která přináší časově omezené akce. 
Hodnocení: 3/10

2 komentáře:

  1. Ten problém s klávesou DEL není bug, ale vlastnost. V režimu Shift+Alpha se všechny klávesy chovají, jako by byl stisknutý Shift, tzn. DEL se chová jako HOME (přesun kurzoru do levého horního rohu). Pro zadávání vstupu v textové hře je to tudíž režim poněkud nevhodný. Na stejný problém jsi musel narazit v Indiana Jonesovi (hra 111).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takže takhle to je - "it's not a bug, it's a feature" ;)

      Vymazat