Secret Mission: 007 James Bond
Vývojář: Petr Špád
Vydavatel: Petr Špád
Vydáno 1987 pro ZX Spectrum
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
Po Indiana Jonesovi se herního zpracování dočkal i další oblíbený filmový hrdina - agent britské tajné služby James Bond. Na nahrávací obrazovce můžeme vidět obrázek Jamese, který je vykradený z jiné hry - konkrétně "A View to a Kill - The Computer Game" (1985). Zároveň na úvodních obrazovkách hraje známá melodie z filmu.
Co se týče příběhu, 007 se nachází v hotelu Hana na ostrově Maui v Havajském souostroví. Jedna z britských průzkumných lodí ztroskotala a na palubě měla AITTACK systém (automatický odpalovací a řídící systém dráhy letu balistických raket umístěných na ponorkách), kterého se zmocnil Christatos (záporák z bondovky "For Your Eyes Only" z roku 1981). Průšvih je v tom, že rakety teď mohou být přeprogramovány k útoku na velká města a proto je na nás, abychom tomuto plánu zabránili.
Tuto zápletku se dozvíte až po té, co na začátku hry prozkoukáme své digitální hodinky, na kterých se nám zobrazí zpráva. Celá hra je pak velmi krátká a jednoduchá. Seznam použitelných příkazů víme od začátku a zároveň stačí, jak je dobrým zvykem, zadávat pouze první při písmena z příkazu. Místo "PROZKOUMEJ HODINKY" tedy stačí "PRO HOD".
Hádanky kopírují Fukova Indiana Jonese - máme tu třeba důlní lokomotivu i nekonečné chodby a nápisy typu "2V1S1Z", které určují, kudy máme jít, abychom došli k cíli. Zklamáním je, že tu nenajdeme ani jednoho nepřítele, který by nám šel po krku. Zabít se můžeme jen pádem do výtahové šachty, apod.
POSTUP HROU
Ve svém pokoji jsem vzal digitální hodinky a prozkoumal je, čímž jsem si přečetl zprávu od SS. Prozkoumal jsem také noční stolek a vzal šroubovák a radiomaják. Otevřel jsem dveře a vydal se ven. Sešel jsem až do přízemí, otevřel dveře a v pokoji sebral svítilnu. Vrátil jsem se na chodbu a rozšrouboval výtah, čímž jsem odkryl šachtu. Vlezl jsem do ní a otevřel poklop. Vlezl jsem dolů, do podzemní chodby.
Zde jsem se vydal podle nápisu 2V1S1Z 2x na východ, 1x na sever a 1x na západ, čímž jsem našel místo s kódovým štítkem, který jsem sebral a vrátil se. Šel jsem tentokrát na druhou stranu, na západ, a nastoupil do důlní lokomotivy. Stiskl jsem pedál a projel přes smrtelný zelený plyn. Lokomotivě ale došlo palivo, a tak jsem vystoupil a došel k pancéřovým dveřím, které jsem prozkoumal.
Bylo jasné, že musím vložit získaný kódový štítek, čímž se dveře otevřely. Vešel jsem dovnitř a zjistil, že se nacházím ve výpočetním středisku. Naštěstí nikde nebyli žádní nepřátelé, takže jsem sebral Aittack a nastoupil do výtahu, stiskl tlačítko a vystoupil, čímž jsem se ocitl na pláži, kde mě díky radiomajáku objevilo britské letadlo.
KONEC POSTUPU HROU
Verdikt: Jedna z nejkratších textovek, se kterými jsem měl tu čest. Navíc jsou tu hádanky, které byly k vidění už u jiných her, čímž se obtížnost ještě více snižuje.
Hodnocení: ***/10
Co se týče příběhu, 007 se nachází v hotelu Hana na ostrově Maui v Havajském souostroví. Jedna z britských průzkumných lodí ztroskotala a na palubě měla AITTACK systém (automatický odpalovací a řídící systém dráhy letu balistických raket umístěných na ponorkách), kterého se zmocnil Christatos (záporák z bondovky "For Your Eyes Only" z roku 1981). Průšvih je v tom, že rakety teď mohou být přeprogramovány k útoku na velká města a proto je na nás, abychom tomuto plánu zabránili.
Seznam příkazů |
Začátek hry |
Ze svých digitálních hodinek se dozvíte zápletku hry |
Tuto zápletku se dozvíte až po té, co na začátku hry prozkoukáme své digitální hodinky, na kterých se nám zobrazí zpráva. Celá hra je pak velmi krátká a jednoduchá. Seznam použitelných příkazů víme od začátku a zároveň stačí, jak je dobrým zvykem, zadávat pouze první při písmena z příkazu. Místo "PROZKOUMEJ HODINKY" tedy stačí "PRO HOD".
Hádanky kopírují Fukova Indiana Jonese - máme tu třeba důlní lokomotivu i nekonečné chodby a nápisy typu "2V1S1Z", které určují, kudy máme jít, abychom došli k cíli. Zklamáním je, že tu nenajdeme ani jednoho nepřítele, který by nám šel po krku. Zabít se můžeme jen pádem do výtahové šachty, apod.
Mapa hry |
POSTUP HROU
Ve svém pokoji jsem vzal digitální hodinky a prozkoumal je, čímž jsem si přečetl zprávu od SS. Prozkoumal jsem také noční stolek a vzal šroubovák a radiomaják. Otevřel jsem dveře a vydal se ven. Sešel jsem až do přízemí, otevřel dveře a v pokoji sebral svítilnu. Vrátil jsem se na chodbu a rozšrouboval výtah, čímž jsem odkryl šachtu. Vlezl jsem do ní a otevřel poklop. Vlezl jsem dolů, do podzemní chodby.
Zde jsem se vydal podle nápisu 2V1S1Z 2x na východ, 1x na sever a 1x na západ, čímž jsem našel místo s kódovým štítkem, který jsem sebral a vrátil se. Šel jsem tentokrát na druhou stranu, na západ, a nastoupil do důlní lokomotivy. Stiskl jsem pedál a projel přes smrtelný zelený plyn. Lokomotivě ale došlo palivo, a tak jsem vystoupil a došel k pancéřovým dveřím, které jsem prozkoumal.
To je tak, když si zapomenete vzít svítilnu |
Otvírání dveří |
Aittack je na dosah |
Bylo jasné, že musím vložit získaný kódový štítek, čímž se dveře otevřely. Vešel jsem dovnitř a zjistil, že se nacházím ve výpočetním středisku. Naštěstí nikde nebyli žádní nepřátelé, takže jsem sebral Aittack a nastoupil do výtahu, stiskl tlačítko a vystoupil, čímž jsem se ocitl na pláži, kde mě díky radiomajáku objevilo britské letadlo.
KONEC POSTUPU HROU
Vítězství ! |
Verdikt: Jedna z nejkratších textovek, se kterými jsem měl tu čest. Navíc jsou tu hádanky, které byly k vidění už u jiných her, čímž se obtížnost ještě více snižuje.
Hodnocení: ***/10
Žádné komentáře:
Okomentovat