pondělí 8. října 2018

Hra 254: Prípad 2 (1988)


Prípad 2
Vývojář: Jozef Záhumenský & Julo Kaliský
Vydavatel: Shrap Software
Vydáno 1988 pro ZX Spectrum
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Bohužel se mi zatím nepodařilo sehnat první díl, i když víme, že existoval. Ostatně na úvodní obrazovce se píše, že "Martina Kriegena netřeba představovat, je to francouzský detektiv známý z Případu 1". Tentokrát nebudeme řešit žádnou záhadu, ale navštívíme svoji známou Dianu

Na začátku hry se tedy ocitáme v jejím domě, v přijímací místnosti. Ovládání je řešeno přes příkazy vyvolávané zadáním jednoho písmena. Kromě pohybu do čtyř směrů jsou tu i příkazy OTVOR, INVENTAR, VEZMI a POUZI. U posledních dvou příkazů pak následně pomocí prvních tří písmen určíme předmět, s kterým chceme manipulovat.

Instrukce
Začátek hry
Diana je líná

Důležitý předmět tu je videotelefon, přes který komunikujeme s Dianou, která leží někde u sebe v pokoji. Dá se říct, že přes něj dostáváme úkoly, které musíme plnit a pak se zase k videotelefonu vrátit. Úkoly to jsou hodně zajímavé - sundej mléko ze sporáku, zavolej kamarádce ať nechodí, či uvař si polévku. Po každém splněném úkolu Diana odhodí nějaký svršek, až je ve finále úplně nahá, což je tedy vlastně cílem hry.

I když je obrazovek poměrně málo, najdeme zde slušné množství předmětů. Obtížnost není příliš vysoká, protože je většinou jasné, co je třeba s nalezenými předměty dělat. Trochu podraz je náhodně generovaný kód na začátku hry, který je nutné si zapamatovat, ale to hráč zjistí až na konci. Negativně hodnotím i použitý font, který je špatně čitelný.

Beru do ruky svoje pero
Výpis inventáře
Mapa

POSTUP HROU
Použil jsem videotelefon (U; VID) a Diana mi řekla KOD (zapamatovat!). Ten jsem napsal jako příkaz a dveře se otevřely. V další místnosti jsem vzal kabát (V; KAB) a našel v něm rukavice a lístek s tel. číslem. Došel jsem do kuchyně a použil rukavice (U; RUK), čímž jsem přesunul hrnec s mlékem. Vrátil jsem se k videotelefonu a zavolal Dianě (U; VID). Řekla mi, že mám zavolat její kamarádce, ať dnes nechodí. 

Šel jsem tedy do ložnice, otevřel noční stoleček (O) a sebral pero a blok (M; PER; M; BLO). na zahrádku, kde jsem pejskovi věnoval vařící mléko a sebral kámen (V; KAM), kterým jsem rozbil okno (U; KAM). V kůlně jsem sebral žebřík (M; REB) a přesunul ho na zahrádku (U; REB). Dostal jsem se do pracovny Diany, odkud jsem zatelefonoval její přítelkyni (U; TEL) a ta mi nadiktovala vzkaz. Vrátil jsem se opět k videotelefonu a použil ho (U; VID). Měl jsem si teď uvařit polévku.


To je teda hostitelka...
Nevyšlo to
Zastřelil jsem puškou slepici na polívku

Vydal jsem se na WC, otevřel skříňku (O) a sebral biolit (M; BIO). V kuchyni jsem otevřel šuplík (O) a sebral nůž (M; NOZ). Na zahradě jsem sebral žebřík (M; REB) a přemístil ho do kůlny (U; REB). Vyšplhal jsem na půdu a na pavouky použil biolit (U; BIO). Sebral jsem motyku a dláto (M; MOT; M; DLA). Motyku jsem použil na zahrádce (U; MOT) a získal zeleninu. Šel jsem do místnosti s trofejemi a použil zde dláto (U; DLA), čímž jsem získal pušku a dalekohled. Zpět na zahrádku, zastřelil jsem slepici (U; PUS) a v kuchyni uvařil polévku (U; ZEL; U; NOZ).

Vrátil jsem se opět k videotelefonu a zavolal Dianě (U; VID). Tentokrát mě čekal příjemný obrázek. Diana chtěla prověřit moji paměť a zeptala se na KOD od dveří. Tak jsem jí ho napsal a byl jsem oblažen pohledem na bobra a pozván k ní do pokoje.
KONEC POSTUPU HROU

Sakra, jaký byl ten kód na začátku?
Diana mi chce ukázat svoji sbírku motýlů
Vítězství !

Verdikt: Kratší textovka, ve které je cílem vysvléci Dianu a vyřídit jakousi bezodkladnou záležitost.
Hodnocení: 3/10

Žádné komentáře:

Okomentovat