Eldorado 3
Vývojář: Vít Kubr
Vydavatel: Sword & Magic
Vydáno 1994 pro Atari 8-bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
Jak sám autor poznamenal v komentářích ke druhé části, Eldorado bylo zamýšleno jako jedna hra, jen byla kvůli omezené paměti rozdělena na tři díly. Tato závěrečná část byla navíc na internetu nesprávně uvedena pod rokem 1995, ve skutečnosti však vše vyšlo v roce 1994. Otázka tedy je, zdali vše nesloučit do jednoho článku, zvlášť když vezmu v potaz, že tento díl je opravdu krátký, nicméně zpětně se mi již texty nechce upravovat, a tak dokončím původní plán napsat o každém "dílu" samostatný článek.
Na začátku ale vyvstal problém, protože pro spuštění programu je nutné zadat vstupní heslo, od něhož se odvíjí další události. Pokud ve druhé části nakoupíme nesprávné předměty či vstoupíme do chrámu později než ve 12:00, tak dostaneme "falešné" heslo, s kterým není možné příběh dokončit a musíme celou druhou část rozehrát znovu. Kvůli zmíněnému bugu jsem ale nebyl schopný správné heslo získat, a tak mi musel pomoci Holyna nakouknutím do zdrojového kódu.
Bylo zjištěno, že správné heslo je 82681, případně se dá hra dohrát i s 33656 (nekoupili jsme křídu), v tom případě ale na začátku nevidíme čísla dlaždic, na které ukazuje paprsek světla. Další varianty, s nimiž ale nelze hru dohrát (chybí nám nafukovací člun či jsme nekoupili mačetu a přišli pozdě do chrámu) jsou 62121, 79268, 83599 a 79280.
Začátek se správným vstupním heslem |
Sluneční paprsek ukazuje na dlaždici č. 4 |
Pokud jsme zapomněli koupit křídu, tak musíme čísla hádat |
Bohužel musíme rozehrát druhou část znova a získat jiné vstupní heslo |
Pokud se konečně dostaneme dál, tak již mnoho do konce nezbývá. Kromě jedné nečekané minihry s člunem, kdy je nutné vyhýbat se břehu na způsob např. arkády Auto (198?) či Cesta (198?) musíme pouze na dvou místech učinit rozhodnutí, přičemž nejde o nic logického, pouze o hádání, kdy z nabízených možností je správně jen jedna a ostatní nás zabijí. Na místě, kde je potřeba použít nafukovací člun, se toto děje automaticky, čili všechny adventurní mechanismy jaksi mizí.
Na konci se dočkáme animace vodopádu, která je podle autora převzatá z nespecifikované hry.
Příběh #1 |
Příběh #2 |
Jedna z mála voleb |
Člun se použije automaticky, ani nemusíme nic zadávat |
POSTUP HROU
C, (minihra), B
KONEC POSTUPU HROU
Minihra s člunem |
Druhá a poslední volba |
Závěrečná animace vodopádu |
Vítězství! |
Verdikt: Zamýšlený nápad s použitím vstupních hesel na základě průchodu předchozích částí je zajímavý, ale ve finále pro hráče jen frustrující, protože nakoupit správné předměty lze pouze metodou pokus-omyl a ve druhé části lze získat i falešná hesla, která vedou do slepých uliček. Tento díl je opravdu krátký, nicméně hra byla prostě zamýšlena jako jeden celek.
Hodnocení: 2/10
Ta animace vodopádu kolovala zřejmě ve více verzích (v BASICu), našel jsem totéž s jinou krajinkou zde: https://atarionline.pl/forum/comments.php?DiscussionID=5885&page=1
OdpovědětVymazatVzpomínám, že jsem si to i já jednou přepisoval do počítače z nějaké knihy - dost možná z té, co je nafocená v odkázané diskusi, ale nemám ji teď zrovna u sebe abych to ověřil.
Vodopád jsem ve své staré sbírce tiskovin sice nenašel, ale jsem si dost jistý že to koncem 80. let někde publikované bylo, jako samostatný prográmek v BASICu. Z jiné hry to tedy zřejmě pocházet nebude.
Vymazat