úterý 10. října 2023

Hra 879: Super Quest 3 (1993)


Super Quest 3: Legend of Identity Card
Vývojář: Marek Vondrák & Jupiter & František Zelenka
Vydavatel: SuperSoft
Vydáno 1993 pro ZX Spectrum
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Po Super Quest (1991) a Super Quest 2 (1992) tu máme třetí díl, který opět příběhově nijak nenavazuje a je tentokrát politický. Jmenujeme se Ivan Pik, respektive naše pravé jméno je Lukáš Mück, a jsme řádnými členy komunistické strany v Pikovicích a to až do 7. listopadu, kdy je výročí VŘSR (Velká říjnová socialistická revoluce). Chtěli jsme se zúčastnit slavnosti, ale vstup je možný pouze s průkazem KSČ, který jsme někde ztratili. Rozhodli jsme se tedy proto, že ho musíme najít. 

Mimochodem na úvodních obrazovkách z nějakého důvodu najdeme návod na první díl

Autoři

Začátek v hospůdce

Hrabě na hradě sbírá rubly

Zpracování je opět úplně jiné, kromě doplňujících obrázků pro každou lokaci tu najdeme ještě ovládání pomocí kurzoru, s kterým pohybujeme pomocí kláves "Q", "A", "O" a "P", přičemž pomocí "M" vybíráme a to z příkazů JDI, VEZMI, POLOŽ, ZKOUMEJ, POUŽIJ a KONEC. 

Směry pro JDI nejsou do světových stran, ale jdeme např. "do Pikovic", "k řece", "dovnitř", apod., takže mapování je složitější. Po výběru příkazu se v dalším okně nabídnou dostupné předměty, mezi kterými můžeme vybírat, nicméně vybírání "přeskakuje", pohyb je velmi citlivý a je obtížné se trefit přesně na žádanou položku. 

Taková normální vesnice

Jeden ze štamgastů je vědma

Místní národní výbor je plný bonzáků

Inventář je omezen pouze na tři předměty, přičemž během svého putování narazíme i na věci, jež nejsou k dokončení hry potřeba a slouží pouze ke zmatení. Nepříjemné je, že pokud z nějaké provedené akce získáme předmět, tak ten neskončí automaticky v inventáři, ale musíme ho vždy ještě sebrat. Např. použitím hřebíku na správném místě z něho uděláme háček, ten ale skončí na zemi a musíme ho vzít, na což se dá snadno zapomenout. 

Ve hře se vyskytují i věci, které působí jako nedodělky a malé chyby. Např. na výrobu vysílačky nejsou potřeba součástky, ale stačí pouze krabice a anténa. Na chycení ryby není potřeba červ, který se dá najít v jablku, které se tím stává zbytečné. Po vyrobení potápěcího skafandru ho nemusíme mít u sebe a lze ho zahodit, nicméně v textech s ním hra počítá. 

Lze se také dostat do slepých uliček, kdy vezmeme špatnou vzduchovou bombu či zapomeneme do jeskyně vzít klíč k odemčení dveří. Ke konci pak čeká podraz, kdy je nutné vybrat si bez jakýchkoliv indícií ze tří dostupných cest zpět do hradu, přičemž dvě z nich končí smrtí.

Jdeme chytat ryby!

Mapa

POSTUP HROU
Navštívil jsem hraběte na hradě, daroval mu rubl a sebral dolary. Ty jsem utratil zpátky v hospodě a získal informace o průkazu. Šel jsem do Pitkovic a MNV, kde mě poslali do srubu na Sibiři. Sebral jsem krabici, venku anténu a složil jsem vysílačku, s pomocí které jsem přivolal vrtulník. Došel jsem na konec lesa, prozkoumal prkno, sebral hřebík a ohnutím z něj udělal háček. Vrátil jsem se do srubu a ve sklepě vzal vzduchovou bombu č. 2 a použitím vytvořil potápěcí skafandr č. 2. Nahoře jsem ještě vzal klíč a nastoupil do vrtulníku. 

Odložil jsem skafandr a klíč, vzal prut a u sebe doma provázek. Z toho jsem vytvořil nejprve udici bez háčku a použitím háčku pak pravou udici. Vrátil jsem se k řece, sebral opět klíč a použil udici. Ryba mě stáhla do hlubin a já se ocitl v jeskyni, kde jsem sebral ztracený průkaz do KSČ. Klíčem jsem odemkl dveře a vydal se cestou č. 2. S průkazem pak stačilo opět dojít do MNV. 
KONEC POSTUPU HROU

Průkaz nalezen

Opět mezi svými!

Vítězství!

Verdikt: Politická textovka doplněná obrázky a zatím asi nejlepší díl série. 
Hodnocení: 3/10

Žádné komentáře:

Okomentovat