pondělí 2. října 2023

Hra 875: Slimáci (1993)


Slimáci
Vývojář: Petr Rezek
Vydavatel: P. R. Soft
Vydáno 1993 pro Atari 8-bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Po hře Yankee na Dvoře Krále Artuše (1992) vytvořil P. Rezek klasickou textovku inspirovanou hororovou knihou Slimáci (1982, české vydání 1992) od S. Hutsona. V roce 1988 vzniklo i filmové zpracování pod taktovkou režiséra J. P. Simóna. Jakožto doktor Finch se vydáme do ulice Londýna, přičemž našim úkolem bude vyčistit město od masožravých slimáků, kteří se za záhadných okolností začali množit. 

Přiznaná inspirace

Příběh #1

Příběh #2

Instrukce

Začátek hry

Mechanismy jde o klasickou textovku, kdy chodíme po obrazovkách a prozkoumáváme, sbíráme a používáme předměty. Psát přitom musíme příkazy zkrácené na první tři písmena s diakritikou, místo VEZMI KLÍČ je tedy nutné napsat VEZ KLÍ. Slovník přístupný není, ale naštěstí je obtížnost velmi nízko a žádné záludnosti zde nečekají. 

Začínáme u sebe v ordinaci, přičemž obdržíme zprávu, že se máme zastavit u našeho pacienta, paní Molly Fosterové. Tu najdeme na bytě s podivnými vředy. Až z novin se dočteme, že jde o slimáky, které se rozhodneme zničit. 

V jedné rozpadlé budově najdeme kartičku, na které je ovšem jen inzerce, kde autor nabízí vlastněné hry a shání jakési demo. Na závěrečné obrazovce získáme heslo "katapult", které se dalo použít na získání 10% slevy na objednávku. 

Vzhůru za pacientkou

Molly byla odvezena do nemocnice

Mapa

POSTUP HROU
V kanceláří jsem od sekretářky (PRO SEK) obdržel papír (VEZ PAP), z něhož jsem zjistil (PRO PAP), že se mám dostavit za Molly. Došel jsem do jejího bytu a našel ji zraněnou (PRO MOL). Při převozu do nemocnice mi dala peníze, za které jsem si u stánku koupil noviny (KUP NOV) a v nich se dočetl (PRO NOV) o slimácích v kanalizaci. 

Otevřel jsem poklop do kanálu (OTE KAN), vlezl do něj, prozkoumal vodu (PRO VOD) a sebral klíč (VEZ KLÍ). Na policejní stanici jsem ukázal policistovi noviny (PRO POL) a získal povolení. Na náměstí jsem odemkl dveře armádního skladu (OTE DVE), uvnitř prohledal krámy (PRO KRÁ) a sebral generátor (VEZ GEN), který jsem aktivoval v kanalizaci (ZAP GEN) a zlikvidoval slimáky.
KONEC POSTUPU HROU

Záchodové mísy jsou nebezpečné

Z novin se dozvíme co se vlastně děje

Vítězství!

Verdikt: Krátká a jednoduchá textovka inspirovaná hororovou knihou. 
Hodnocení: 2/10

Žádné komentáře:

Okomentovat