úterý 29. srpna 2023

Hra 862: Podraz X (1993)


Podraz X
Vývojář: David Kozík
Vydavatel: Uni-Soft
Vydáno 1993 pro ZX Spectrum
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Již několikáté neoficiální pokračování slavného Podrazu 3 (1986) nás opět uvede do role nezaměstnaného programátora Tima Colemana, jehož kontaktují jeho staří kamarádi David Ahl a Arthur Brown s nabídkou, aby vypátral údaje k účtu softwarového lupiče Jacka Raggera a převedl jeho ukradené peníze. 

Příběh

Hlavní obrazovka

První zpráva od Davida Ahla

Na začátku syntezátor řeči vysloví název hry a autora a poté se již dostaneme do klasického menu, kde můžeme buď volat telefonem a spojovat se s dalšími lidmi či organizacemi, zkoumat svůj telefonní seznam či číst příchozí zprávy. Mechanismy se jedná o klasickou "Podrazovku", budeme tedy pátrat po dalších stopách, hledat hesla a dočkáme se i klasického dešifrování kódu podle ASCII tabulky. 

Jedinou menší změnou je, že tentokrát budeme volat i do Evropy a jelikož jsme v Americe, tak to nebude tak jednoduché. Nicméně obtížnost je nízká a nenajdeme tu žádné zásekové místo. 

Volání telefonem

James je nevinný

Spoj s Evropou

POSTUP HROU
Přečetl jsem zprávu (Z), prohlédl svůj seznam (C), zavolal (T) Davidu Ahlovi (312-12-811; FORD) a potvrdil úkol (A). Spojil jsem se s Arthurem Brownem (802-06-843; CHEVROLET) a zjistil číslo našeho konta 2621979 a heslo HAMA. Obdržel jsem další zprávu, na informacích (300-11-111) jsem zjistil číslo na Police station (519-69-689), zavěsil (CTRL+3) a zavolal tam. Heslo jsem nevěděl, nicméně to mi přišlo v další zprávě (SAB). Vložil jsem jméno osoby (JACK RAGGER) a zjistil jméno bratrance James Ripley, kterého jsem si u policie také proklepl. 

Zavolal jsem Jamesovi (806-54-312), představil se svým pravým jménem (TIM COLEMAN) a dostal jméno komplice Alois Skubanic. Přečetl jsem další zprávu a zjistil, že s Aloisem se budu muset spojit přes CONTINENTAL TELEPHONE NET a že číslo Raggerova konta je 5111957. Spojil jsem se tedy s Continentalem (262-19-790; EVROPA), ovšem nevěděl jsem telefonní číslo. V další zprávě mi David poslal číslo na informace o evropských číslech, a tak jsem napodruhé zadal 762-54-000, jméno ALOIS SKUBANIC. Zavolal jsem na získané číslo (198-45-617), představil se jako JACK RAGGER a získal heslo METZ k jejich účtu.

Odpojil jsem se od Evropy a zavolal na INTERNATIONAL BANK OF AMERICA (487-65-121). Vložil jsem kód podle hesla (písmena se musí přeložit podle ASCII tabulky, např. ATPTZ = 6584808490), číslo Raggerova konta 5111957, heslo METZ a číslo našeho konta 2621979, heslo HAMA. Přečetl jsem si gratulační zprávu. 
KONEC POSTUPU HROU

Sdělovat heslo přes telefon není moudré

Klasická hádanka s ASCII tabulkou

Hodně slabé heslo

Vítězství!

Verdikt: Klasická "Podrazovka" nepřinášející téměř žádné změny či překvapení. 
Hodnocení: 3/10

Žádné komentáře:

Okomentovat