Piper
Vývojář: Jaroslav Grešula
Vydavatel: Jaroslav Grešula
Vydáno 1993 pro Atari 8-bit
Žánr: Logická hra
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
Na úvodní obrazovce se dočteme příběh - strojem času se přenášíme do 13. století, kde jednomu hradu uprostřed lesů vládne kníže Piper. Neznámá síla nás vtahuje dovnitř a zjišťujeme, že jediná cesta ven je přes síť sklepení. Naším cílem bude vždy složit potrubí tak, aby vedlo od šipky ke dveřím. Ty se poté otevřou a my můžeme projít do další místnosti.
Autor se snažil vyjednat s JRC prodej hry, kdy mu bylo slíbeno 5 Kč za prodanou kopii. K podpisu smlouvy ale nakonec zřejmě nedošlo, protože distributorovi se nelíbil chybějící editor úrovní a osmibitové hry byly v té době na ústupu.
První úroveň |
Většinou nelze postavit trubku nejkratší cestou |
Trochu jiný typ úrovně s pouze jednou trubkou |
V celkem 16 úrovních najdeme několik prvků. Kromě zelených různě zatočených trubek tu jsou i základní růžové kostičky s malým hrbolkem uprostřed, s nimiž můžeme hýbat. Stejně jako v Sokobanu lze pouze tlačit, nikoliv tahat. S ostatními prvky hýbat nelze. Magnety zase přisunutou kostičku ukotví a nelze jí pak odsunout.
K ovládání postavy stačí čtyři šipky pro směr a Esc pro restart dané úrovně pokud se dostaneme do neřešitelné situace. V tom případě přijdeme o jeden ze čtyř životů, nicméně za každou dokončenou úroveň dostaneme jeden navíc.
Magnety chytnou kostičku a už jí nepustí |
Obtížnost je poměrně dobře vybalancovaná a zatímco počáteční úrovně jsou jednoduché, ke konci již začíná řádně přituhovat. I tak je ale hra jednodušší než zmíněný Sokoban. Často musíme řešit jak vlastně trubky postavit, protože nám chybí díly pro postavení přímé nejkratší cesty, či nám v cestě stojí magnety. Naštěstí tu není časový limit, takže na přemýšlení je dost času.
Poslední úroveň se zdá být neřešitelná a vtip je v tom objevit "teleport" po stranách obrazovky. Poté stačí kostičky odtlačit na pravý okraj a postava se objeví vlevo.
Po dokončení všech úrovní získáváme titul "Master of pipes" a také heslo "SCUM" do dalších her autora.
Zde je třeba nejprve postavit potrubí a po otevření průchodu ho narušit |
V poslední úrovni je nutné najít teleport po stranách obrazovky |
Kousek před koncem |
Vítězství! |
Verdikt: Dobře udělaná logická hra typu "Sokoban" s ideálně trefenou obtížností. Chybí hlavně systém hesel pro možnost přeskočení již dokončených úrovní.
Hodnocení: 5/10
Žádné komentáře:
Okomentovat