sobota 19. listopadu 2022

Hra 749: Vesmírná Odysea 2 (1992)


Vesmírná Odysea 2: Pátrání
Vývojář: Radomír Danenberger
Vydavatel: D.. Adventure
Vydáno 1992 pro Atari 8-bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Pokračování prvního dílu a součást sedmidílné ságy. Příběh pokračuje přesně tam, kde jsme skončili - po nalezení stopy jsme se přesunuli na Nessie, poslední planetu sluneční soustavy. Zde nalezneme jakousi sochu a po vyřešení zkoušky pozemšťanství se opět přesouváme, tentokráte do hvězdné soustavy Sirius B.

Slovník příkazů se nezměnil

Stručné shrnutí prvního dílu

Začátek u sochy

Slovník příkazů je naprosto stejný jako minule a opět ho najdeme hezky vypsaný na úvodních obrazovkách. Jde tedy o PRozkoumej, VEZMI, POužij, ZAPNI, VYPNI, I, EXIT (vypíše všechny dostupné východy z obrazovky) a RADA - ta poskytne na pár obrazovkách nápovědu, v tomto díle ale není nutné ji využít. Slova se nedají zkracovat s výjimkou PR a PO. 

Zajímavá zkouška pozemšťanství

Použít laser byl špatný nápad

Jeden z teleportů

V tomto díle se dostaneme na povrch neznámé planety v soustavě Sirius B, kde najdeme podivné stavby bez vchodu, načež se nám podaří dostat dovnitř, kde narazíme na soustavu teleportů ovládanou tyčemi, jež musíme nejprve najít a na řadu neviditelných překážek, které deaktivujeme pomocí kuliček. Bohužel řešení těchto dvou typů problémů zabere největší část hry. 

I zde je pár bugů, kdy se program po prozkoumání určitých předmětů zasekne a texty obsahují velké množství gramatických chyb a překlepů. 

Mapa

POSTUP HROU
Prohlédl jsem kvádr (PR KVADR), nápis (PR NAPIS), vypočítal úlohu (1989*1492/3357=884), prozkoumal boxy (PR BOXY), otevřel číslo 884 a našel počítačový modul. Vrátil jsem se nahoru do mateřské lodi, v řídícím centru vypnul počítač (VYPNI POCITAC), použil modul (PO MODUL) a přenesl se do hvězdné soustavy Sirius B. Prozkoumal jsem přístroje (PR PRISTROJE) a našel kapesního překladatele, ve skladišti zase krumpáč (VEZMI KROMPAC) a v bednách (PR BEDNY) našel elektrický článek, kterým jsem dobil laser (PO CLANEK). V pokoji jsem prohledal vybavení (PR VYBAVENI) a našel granáty

Snad ta hnědá kulička není co si myslím

Jedna z mnoha neviditelných překážek

Odposlech mimozemského rozhovoru

Nastoupil jsem do průzkumného člunu a dostal se na povrch neznámé planety. Krumpáčem jsem vykopal otvor do stavby (PO KROMPAC) a uvnitř vykopal díru (2x PO KROMPAC), až jsem propadl do jeskyně. Na západě jsem našel modrou tyč (VEZMI TYC), na jihu zelenou tyč (VEZMI TYC) a na severu zlatou tyč (VEZMI TYC). Na východě jsem vlezl do zlatého výklenku a pomocí tyče aktivoval teleport (PO TYC). V této oblasti jsem prozkoumal malou jeskyňku (PR JESKYNKU) a našel pochodeň, kterou jsem zapálil o hořící plyn (PO POCHODEN) a kousek na východě v kamení (PR KAMENI) našel prsten. Došel jsem na úplný východ, našel bombu (VEZMI BOMBU) a v malé jeskyni i jakousi potvoru, kterou jsem zahnal (PO POCHODEN) a našel hnědou kuličku. Teleportem jsem se vrátil zpět (PO TYC), v severní části vlezl do modrého výklenku a opět se teleportoval (PO TYC). 

Prstenem jsem otevřel dveře (PO PRSTEN), neviditelnou překážku deaktivoval hnědou kuličkou (PO KULICKU), za ní našel žlutou kuličku (VEZMI KULICKU), s kterou jsem deaktivoval i druhou překážku (PO KULICKU) a vydal se do severní části této oblasti, kde se nacházel zelený výklenek. Teleportoval jsem se (PO TYC), obludu zabil laserem (PO LASER) a v poslední místnost objevil diamantový krystal (VEZMI KRYSTAL). Vrátil jsem se přes teleport zpět a pokračoval na východ, kde jsem dveře odemkl krystalem (PO KRYSTAL). Na sever od křižovatky jsem prozkoumal dveře (PR DVERE), aktivoval překladatele (PO PREKLADATELE) a poslechl si rozhovor (PR ROZHOVOR). 


Bomba nastražena

A je po základně

Přestřelka s ufounama

Ve skladišti jsem našel dálkové ovládání (PR SKLADISTE) a v hale (PR PRISTROJE) kartu, s kterou jsem otevřel stíhačku (PO KARTU). Sestrojil (PO GRANAT) a nastražil jsem bombu (PO BOMBU), vlezl do stíhačky, prohledal ji (PR STIHACKU) a našel červenou kuličku. Vzlétl jsem a na dálku odpálil bombu (PO OVLADANI), čímž jsem eliminoval pronásledovatele. V kosmodromu jsem ve druhé budově deaktivoval překážku (PO KULICKU), zabil dva ufony (PO LASER) a našel (PR MISTNOST) oranžovou kuličku. Ta se hodila venku, kde jsem deaktivoval poslední překážku (PO KULICKU) a našel další sochu na kvádru. 

Prozkoumal jsem kvádr (PR KVADR), nápis (PR NAPIS), vypočítal úlohu (1945*1968/3890=984), prohlédl boxy (PR BOXY) a vybral číslo 984. Se získaným počítačovým modulem jsem se vrátil na mateřskou loď a v řídícím centru se jeho použitím přenesl k neznámé hvězdě (PO MODUL). 
KONEC POSTUPU HROU

Další socha a další hádanka

S pomocí modulu jsme se přenesli k neznámé hvězdě

Vítězství!

Verdikt: Podle očekávání velice podobné prvnímu dílu. 
Hodnocení: 3/10

1 komentář:

  1. To zasekávání při zkoumání v prvním i druhém díle, je způsobeno převodem do digitální formy, prostě chybí konec kódu. Nepovedlo se najít originální verze - jen tyhle co jsou dostupné. Myslím, co si tedy pamatuju, tak už od třetího dílu to bude fungovat. Kdyby měl někdo na páskách první dva díly, tak by bylo fajn to znovu udělat do digitální formy.

    OdpovědětVymazat