pondělí 17. října 2022

Hra 737: Tajemství Ninjů (1992)


Tajemství Ninjů
Vývojář: Pavel Král
Vydavatel: KingSoft
Vydáno 1992 pro ZX Spectrum
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Proti své vůli se přesouváme do minulosti, konkrétně do středověkého Japonska. Ocitáme se před hradem rodiny Miamotoriů, našich úhlavních nepřátel, tudíž usuzujeme, že v našem neštěstí mají prsty právě oni. Úkol je jednoduchý, dostat se nějakým způsobem zpět domů, do roku 1992. 

Příběh

Instrukce

Začátek před branou hradu

Ovládání je trochu matoucí - všechny dostupné příkazy sice vidíme neustále na obrazovce, konkrétně se jedná o VEZMI, POLOŽ, PROZKOUMEJ, POUŽIJ, OPAKUJ, INFO (inventář), a aktivujeme je stisknutím jediné klávesy - poté však musíme napsat věc a to zadáním prvních dvou písmen. Např. "použij klepadlo" zadáme pomocí "UKL". 

Je škoda, že dostupné východy z obrazovky se nezobrazují na směrové růžici v levé horní části obrazovky, ale pouze se vypisují jako text. Inventář je pak omezen na čtyři předměty.

Pes se odebral do věčných lovišť

Indiana Jones je všude

Démon rád vše rozbíjí... včetně mojí hlavy

Úvodní obrázek může vzbuzovat představy, že součástí hry jsou souboje s nepřáteli, není tomu ale tak. Celkově potenciál středověkého Japonska zůstává naprosto nevyužit a hra je navíc poměrně krátká. Ztratit se můžeme v nekonečné džungli, které se rozprostírá pod hradní věží, naštěstí stačí jít stále na východ a brzy se z ní dostaneme. Z nějakého důvodu jsou písmena s diakritikou zobrazena tučně, což trochu kazí celkový dojem. 

Archeologové? Mrk mrk

Mapa

POSTUP HROU
Sebral jsem zdechlinu (B; ZD), odstrčil petlici (U; PE), vešel na nádvoří a otrávil psa (U; ZD). Vzal jsem lipový list (B; LI) a na severu tyč (B; TY), s níž jsem otevřel poklop (U; TY) a vešel do šachty. Zde jsem prozkoumal podezřelou dlaždici (H; DL) a mrtvého ninju (H; NI) a našel paklíč (B; PA) a zlatou sponu (B; SP). Paklíčem jsem odemkl dveře na východě (U; PA) a v tmavé místnosti podepřel strop tyčí (U; TY). Sebral jsem lano (B; LA), přivázal ho na vrcholku věže (U; LA) a dostal se dolů.

Pokračoval jsem na východ až na náves a do chýše. Kouzelníkovi jsem předal nejprve sponu (U; SP) a poté i lipový list (U; LI), načež mě přenesl zpět do mé doby. 
KONEC POSTUPU HROU

A cesta zpět je nepřístupná

Myslí ten zbytečně vypadající lipový list ze začátku hry?!

Vítězství!

Verdikt: Potenciál středověkého Japonska zůstal nevyužit, ovládání je trochu matoucí a hra by mohla být trochu delší. 
Hodnocení: 2/10

2 komentáře:

  1. Autor patrně vlastnil počítač Didaktik Gama '89, který měl v ROM tučný font. Bohužel ve hře nepoužil celý vlastní font, ale jen si nadefinoval font s diakritikou. Když si v emulátoru nahrajete ROM didaktiku Gama, bude vše tučné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to som chcel napisat, alebo Didaktik M ten mal v ROM-ke tiez tucny font, urcite to nerobil na originalnom ZX Spectre inac by si to vsimol.

      Vymazat