čtvrtek 12. listopadu 2020

Hra 489: Strange Submarine (1990)


Strange Submarine
Vývojář: Jindřich Sládek & Milan Kudrna
Vydavatel: Chaotic Software & MiloušSoft
Vydáno 1990 pro ZX Spectrum
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Jak napovídá název, v této textovce od autorské dvojice Chaotic Software & MiloušSoft (Merry Man (1988), Marioso (1989), Mad Monastery (1990)) se ocitneme uvnitř ponorky. Jakožto anglický důstojník jsme se totiž během spojenecké námořní operace dostali do německého zajetí. Během zastávky u jakéhosi ostrůvku došlo k přestřelce s domorodci a to je naše šance uniknout. 

Příběh

Ovládání a autoři

Svázaný

Hra se technicky velmi podobá zmíněné textovce Mad Monastery a stejný je i způsob ovládání. Pomocí kláves "O" a "P" se pohybujeme v nabídce v dolním menu a pomocí klávesy "Q" potvrzujeme výběr. Kromě klasických příkazů pro pohyb tu je ještě "vezmi", "polož", "použij", "prozkoumej" a příkaz "pomoc", kdy se nám na pár místech zobrazí nápověda, co dál dělat. Slovník příkazů je tedy v podstatě ideální. 

Co je trochu zvláštní je výběr předmětů s prodlevou, kdy aktuální řádek se opakovaně obarvuje na bílo a zase odbarvuje a abychom předmět vybrali, musí být klávesa stisknuta v momentě, kdy je celý řádek zrovna kompletně bílý. V podstatě to znamená, že při výběru je nutné klávesu asi vteřinu držet. 

Začátek hry

Výběr předmětu přes kontextové menu

Smrt číhá ve tmě

Obtížnost je na ideální úrovni a není tu žádné vyloženě nelogické zásekové místo. Jen v několika případech tu čekají od autorů pasti jako např. drát či železný hák, se kterými se nevyplatí manipulovat. Poté, co ponorku prohledáme a vyčistíme od nepřátel, je nutné ještě najít kód k otevření poklopu a jakmile se dostaneme ven, musíme dát dohromady všechny potřebné věci k útěku a přežití na moři. Podle toho, co všechno jsme zapomněli, tu najdeme i vícero špatných konců. 

Nutno ještě zmínit nepovedenou hudbu, kdy je vidět, že autoři v tomto směru neoplývali přílišným talentem. 

Trezor se otvírá jedině dynamitem

Získání číselného kódu

Mapa

POSTUP HROU
Sebral jsem sirky a kbelík s vodou. Sirkami jsem přepálil provazy a pak se kbelíkem uhasil a obě věci odložil. Ve strojovně jsem sebral sekeru, s níž jsem zneškodnil vojáka. Prohledal jsem ho a našel nenabitou automatickou pušku. V místnosti s otřískanými dveřmi jsem našel žebřík, který jsem přistavil do místnosti s kruhovým otvorem ve stropě. Pokračoval jsem do ubytovny, kde jsem sekerou zneškodnil druhého vojáka a našel u něj kleště. Odložil jsem sekeru a vzal koště. Na konci západní chodby jsem otevřel kovovou skříňku pomocí kleští a odložil je. Uvnitř byl svazek klíčů, s nímž jsem otevřel dveře do skladu potravin a munice, kde jsem vzal náboje a nabil svoji pušku. Poté jsem vzal i signální rakety a dynamit

Pokračoval jsem po žebříku nahoru, na východě v kuchyni jsem vystřelil do tmy a zabil schovaného vojáka, z něhož vypadla signální pistole. Tu jsem nabil pomocí signálních raket. Pokračoval jsem do komnaty s číselníkem a pak chodbou na západ, až k vodotěsným dveřím, jež jsem odemkl svazkem klíčů a ten odložil. Uvnitř jsem zabil vojáka, vzal kódovací tabulku a odložil pušku. V místnosti se smetím jsem zametl, odložil koště a vzal klíč, jímž jsem odemkl dveře na jihu. Klíč jsem dále nepotřeboval.

Uvnitř kapitánovy kajuty jsem našel trezor, který jsem otevřel pomocí dynamitu a uvnitř našel tajné materiály. Vrátil jsem se otvorem o patro níže a na heslo v chodbě použil kódovací tabulku, čímž jsem získal číselný kód (14-1-22-13-0-8-1-13-21-5-15). Tabulku jsem odložil a v okolí sebral pumpičku, v ubytovně nafukovací člun a ve skladu bednu potravin. Vrátil jsem se do komnaty s číselníkem, ten prozkoumal a zadal získaný kód. Poté jsem vyšplhal nahoru, nafoukl pumpičkou člun a vydal se na moře, kde mě zachránilo letadlo. 
KONEC POSTUPU HROU

Dělají tohle pokaždé, když chtějí otevřít poklop ponorky?

Konečně venku

Vítězství !

Verdikt: Stejně jako Mad Monastery, i toto je podařená textovka s dobrým zpracováním, ovládáním a ideálně trefenou obtížností. 
Hodnocení: 4/10

Žádné komentáře:

Okomentovat