neděle 2. června 2019

Hra 328: Pampúch 2 (1989)


Pampúch 2
Vývojář: HMSoft
Vydavatel: HMSoft
Vydáno 1989 pro ZX Spectrum
Žánr: Arkáda
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

V názvu je sice číslice "2", ale žádný první díl předpokládám neexistuje a hra navazuje na titul z PMD 85 jménem Pampúch a Duch (1986). Na úvodní obrazovce si můžeme zvolit způsob ovládání, přičemž si lze navolit i vlastní ovládací klávesy. Zapotřebí jsou pouze čtyři pro pohyb a jedna klávesa pro aktivaci ničení zdi.

Hra samotná je tedy variací na Pac-mana, kdy v celkově 20 úrovních budeme sbírat zelené tečky. Najdeme zde gratulační obrazovku, takže cílem je vlastně dostat se na konec a zároveň při tom získat co nejvyšší skóre. Za každou sebranou tečku získáme body do skóre a zároveň nám přibude energie, která postupem času mizí a je to tedy v podstatě časový limit. 

Začátek hry
Druhá úroveň je zajímavější
Sebráním bonusu jsem proměnil nepřátele ve své klony

V každé úrovni se navíc vyskytují neprůchodná růžová políčka a pak zelená s kroužkem uprostřed, která můžeme zničit - musíme stát ale přímo u nich a stisknout klávesu, přičemž tato akce stojí 400 energie. Občas je nutné toto udělat, protože některé zelené tečky jsou nepřístupné a pro dokončení úrovně je třeba sebrat úplně všechny. 

Stísněné úrovně jsou ty nejtěžší
Zde je třeba vymyslet nějaký trik
V tomto případě je nejlepší prostě dorazit k bílé šipce vpravo nahoře a přeskočit do další úrovně

Dále tu jsou políčka s šipkami, jež Pampúcha nasměrují určeným směrem, červené šipky posílající do předchozí úrovně, bílé šipky posílající do další úrovně, velké "E" přidávající 400 energie, blesky ubírající 400 energie, zlaťáky přidávající body do skóre, políčko s pac-manem přidává bonusový život, druhé políčko s pac-manem dočasně mění nepřátele v naše klony, co nám po omezený čas pomůžou se sbíráním. 

Autor si s podobou úrovní vyhrál
Nejzrádnější úroveň, kdy je nutné mít v zásobě spoustu energie, jinak končíte
Moje cesta mě stála 4000 energie

Ano, jsou tady samozřejmě i nepřátelé - konkrétně čtyři duchové, kteří nám jdou neúnavně po krku. Jejich dotek znamená ztrátu života, ztráta všech životů rovná se konec hry a zápis aktuálního skóre do tabulky nejlepších. Duchové mají určitý způsob pohybu, který se dá vypozorovat - v podstatě nemůžou zatočit přímo na Pampúcha, ale musí vždy dojít k nějaké zdi, od které se "odrazí" naším směrem. I přes toto omezení jsou velice nepříjemní soupeři a uniknout jim není snadné. Bohužel tu není žádný způsob, jak je zničit, lze jim jen utéct. 

Bude nutné i zbourat zdi a dostat se do Pac-manova oka
Podpis autora


I kvůli tomu se jedná o extrémně obtížnou arkádu, kdy dostat se až na konec bez nějakého toho menšího podvádění (ukládání) je v podstatě nemožné. Za každých 1500 bodů se automaticky připočte bonusový život, ale je to stále málo. Hru stěžuje i neresponsivní ovládání, kdy postava po stisknutí klávesy nereaguje, což je způsobené asi tím, že herní plocha je rozdělená na políčka a Pampúch nedokáže změnit směr pokud je zrovna v přechodu mezi dvěma políčky. Pro jistotu je tedy lepší držet klávesy trochu déle. 

Vítězství !
Zadávání iniciálů
V tabulce nejlepších svítí moje jméno

Verdikt: Dobrá variace na Pac-mana, která obsahuje variabilní úrovně a různé bonusy obohacující hratelnost. Největší problém vidím v opravdu vysoké obtížnosti. 
Hodnocení: 4/10

Žádné komentáře:

Okomentovat