Se
sci-fi textovkami jako by se v roce 1989 roztrhl pytel. Těžko říci, co autory inspirovalo - jestli to bylo shlédnutí nového filmu v kinech či něco jiného. Nicméně v případě
Robota 1 od
Uno Software (
James Bond: Version 2 (1989)) je inspirace zřejmá -
Město Robotů (1989), které pro osmibitová Atari bohužel nevyšlo.
|
Příběh |
|
Začátek hry |
|
Slovník příkazů |
Jak se dozvíme na úvodní obrazovce, číslice "1" v názvu hry znamená, že by mělo jít o "příběh na pokračování", žádný další díl ale pokud vím nakonec nevznikl. V roli kosmonauta jsme vysláni na nebezpečný průzkum neznámé kosmické lodi, která byla pravděpodobně vyrobena tajně v nějaké kolonii uvnitř naší galaxie. Prozradím ale, že příběh se nedočká vyřešení a končí v podstatě tím, že projdeme dveřmi, načež získáme kód do další hry, který - jak jsem již říkal - nemáme kde použít.
Ovládání je řešeno přes parser, který bohužel neumí zkracovat, ale alespoň si příkazem "SLOVNIK" můžeme vypsat všechny dostupné příkazy. Najdeme tu i příkazy, které v průběhu hry vůbec použít nemusíme (ROZBIJ, VLEZ), čili předpokládám, že se s nimi počítalo do dalších dílů.
|
Našel mě nepřátelský robot a nemám zatím jak se mu bránit |
|
Příště pošlete na průzkum robota |
|
Příkazy nelze zkracovat |
Inspiraci ve hře Město robotů spatřuji v několika věcech - i zde na nás na náhodných místech vyskakují
nepřátelští roboti, kteří nás mohou zabít a pokud máme smůlu a narazíme na ně dříve, než najdeme laserovou pistoli, tak můžeme hru rovnou pustit znovu. Dále tu jsou barevné karty (klíče), teleporty aktivované přes panely s tlačítky, stejné předměty (krabička, pistole), dlouhá chodba na začátku, atd.
Obtížnost je spíše nižší, nicméně jsem se nepříjemně zasekl, protože jsem si stáhl soubor se hrou obsahující
bug a hra mi neumožnila otevřít zelené dveře. Nicméně po stažení souboru z jiného zdroje jsem byl schopný hru dohrát. Nepříjemné je také to, že hra občas po provedení nějaké akce nepřepíše aktuální stav obrazovky a neukáže tak třeba nový směr chůze a hráč musí zadat příkaz "UKAZ MISTNOST", aby byl schopný pokračovat. Stejně tak se mi nelíbila nutnost neustále dokola otvírat dveře, které jsem už několikrát otevřel.
|
Teleport |
|
V inventáři vidím, že mi chybí jeden předmět |
Došel jsem k oválným dveřím, které jsem otevřel (
OTEVRI DVERE), na konci průlezu sebral
červenou kartu (
VEZMI CERVENOU KARTU) a tou otevřel červené dveře (
OTEVRI DVERE), za nimiž jsem sebral
laserovou pistoli (
VEZMI LASER). Odteď pokaždé, když jsem narazil na zatoulaného robota, tak jsem ho hned zlikvidoval (
STREL ROBOTA).
Šel jsem do místnosti s pultem, prohlédl si ho (
UKAZ PULT) a zmáčkl tlačítko (
STLAC TLACITKO 1). Teleportoval jsem se do jiné části lodi (
UKAZ MISTNOST), a tak jsem odešel směrem na východ a pokračoval až na konec chodby, kde jsem získal
modrou kartu (
VEZMI MODROU KARTU). Vrátil jsem se zpět a znovu zmáčkl tlačítko pro návrat (
STLAC TLACITKO 2; UKAZ MISTNOST). Došel jsem až k modrým dveřím, za nimiž jsem získal
zelenou kartu a
disketu (
VEZMI ZELENOU KARTU; VEZMI DISKETU).
|
S laserovou pistolí se robotů nemusíme bát |
|
Centrální počítač |
Vrátil jsem se k zeleným dveřím a otevřel je (
OTEVRI DVERE). Za nimi jsem našel
klíč (
VEZMI KLIC). Šel jsem zpět k centrálnímu počítači a po cestě ještě sebral
krabičku (
VEZMI KRABICKU). Zde jsem otevřel přihrádku (
OTEVRI PRIHRADKU), vložil krabičku (
UZIJ KRABICKU) a disketu (
UZIJ DISKETU). Zadal jsem svoje jméno (libovolné) a vydal se k pultu, kde jsem zmáčkl tlačítko B (
STLAC TLACITKO B). Došel jsem k nouzovým dveřím, které teď už šly otevřít a prošel jimi dál.
KONEC POSTUPU HROU
|
Napsal jsem svoje jméno a terminál mě nasměroval k nouzovým dveřím |
|
Vítězství! A kód pro další (neexistující) hru |
Verdikt: Sci-fi textovka inspirovaná Městem robotů, která bohužel nemá dokončený příběh, jelikož plánované další části již nikdy nevyšly.
Hodnocení: 3/10
Žádné komentáře:
Okomentovat