Se
sci-fi textovkami jako by se v roce 1989 roztrhl pytel. Těžko říci, co autory inspirovalo - jestli to bylo shlédnutí nového filmu v kinech či něco jiného. Nicméně v případě
Robota 1 od
Uno Software (
James Bond: Version 2 (1989)) je inspirace zřejmá -
Město Robotů (1989), které pro osmibitová Atari bohužel nevyšlo.
![](https://1.bp.blogspot.com/-PpiK4t_y6W8/XQ90TGyfPjI/AAAAAAAAIvw/ru8Jh9d01FckArIQcUBu5e6cobIlFy3EQCLcBGAs/s400/2.png) |
Příběh |
![](https://1.bp.blogspot.com/-h08ir_RhWUQ/XQ90W7RYBvI/AAAAAAAAIv0/cgKDP1L26EAQGr_JWPTD2BE4ivJvMMk4QCLcBGAs/s400/3.png) |
Začátek hry |
![](https://1.bp.blogspot.com/-dPymO3Z81lQ/XQ90ZgQe9_I/AAAAAAAAIv4/zy44hDsk_dQN30EEcrDNoqGZKIy7tCv0wCLcBGAs/s400/4.png) |
Slovník příkazů |
Jak se dozvíme na úvodní obrazovce, číslice "1" v názvu hry znamená, že by mělo jít o "příběh na pokračování", žádný další díl ale pokud vím nakonec nevznikl. V roli kosmonauta jsme vysláni na nebezpečný průzkum neznámé kosmické lodi, která byla pravděpodobně vyrobena tajně v nějaké kolonii uvnitř naší galaxie. Prozradím ale, že příběh se nedočká vyřešení a končí v podstatě tím, že projdeme dveřmi, načež získáme kód do další hry, který - jak jsem již říkal - nemáme kde použít.
Ovládání je řešeno přes parser, který bohužel neumí zkracovat, ale alespoň si příkazem "SLOVNIK" můžeme vypsat všechny dostupné příkazy. Najdeme tu i příkazy, které v průběhu hry vůbec použít nemusíme (ROZBIJ, VLEZ), čili předpokládám, že se s nimi počítalo do dalších dílů.
![](https://1.bp.blogspot.com/-Br5as5hYJAg/XQ95Be_zIAI/AAAAAAAAIwM/xrgSSE7pKngrUK6OCeIXd4Wq79FHJVWbwCLcBGAs/s400/5.png) |
Našel mě nepřátelský robot a nemám zatím jak se mu bránit |
![](https://1.bp.blogspot.com/-1OphrD8AmoI/XQ95DF4hBLI/AAAAAAAAIwU/NGQeh9PoFeAR7EFCZalJPDYc-Op8rlkaACLcBGAs/s400/6.png) |
Příště pošlete na průzkum robota |
![](https://1.bp.blogspot.com/-DtngWnD0c3k/XQ95DMKK0HI/AAAAAAAAIwQ/m0uEq112bugRvadBBWPqTohr2eTXpOpWACLcBGAs/s400/7.png) |
Příkazy nelze zkracovat |
Inspiraci ve hře Město robotů spatřuji v několika věcech - i zde na nás na náhodných místech vyskakují
nepřátelští roboti, kteří nás mohou zabít a pokud máme smůlu a narazíme na ně dříve, než najdeme laserovou pistoli, tak můžeme hru rovnou pustit znovu. Dále tu jsou barevné karty (klíče), teleporty aktivované přes panely s tlačítky, stejné předměty (krabička, pistole), dlouhá chodba na začátku, atd.
Obtížnost je spíše nižší, nicméně jsem se nepříjemně zasekl, protože jsem si stáhl soubor se hrou obsahující
bug a hra mi neumožnila otevřít zelené dveře. Nicméně po stažení souboru z jiného zdroje jsem byl schopný hru dohrát. Nepříjemné je také to, že hra občas po provedení nějaké akce nepřepíše aktuální stav obrazovky a neukáže tak třeba nový směr chůze a hráč musí zadat příkaz "UKAZ MISTNOST", aby byl schopný pokračovat. Stejně tak se mi nelíbila nutnost neustále dokola otvírat dveře, které jsem už několikrát otevřel.
![](https://1.bp.blogspot.com/-ulsuUyDHMn4/XQ95q01ufYI/AAAAAAAAIwk/sRA1Z4tCTN8BGynBMjQ8-m8givkdB87cQCLcBGAs/s400/8.png) |
Teleport |
![](https://1.bp.blogspot.com/-HpbheZikDtU/XQ95q8NHGlI/AAAAAAAAIwo/ReS_7AtzgW4JxSyv9NiUP9xcnnQu_gJxgCLcBGAs/s400/9.png) |
V inventáři vidím, že mi chybí jeden předmět |
Došel jsem k oválným dveřím, které jsem otevřel (
OTEVRI DVERE), na konci průlezu sebral
červenou kartu (
VEZMI CERVENOU KARTU) a tou otevřel červené dveře (
OTEVRI DVERE), za nimiž jsem sebral
laserovou pistoli (
VEZMI LASER). Odteď pokaždé, když jsem narazil na zatoulaného robota, tak jsem ho hned zlikvidoval (
STREL ROBOTA).
Šel jsem do místnosti s pultem, prohlédl si ho (
UKAZ PULT) a zmáčkl tlačítko (
STLAC TLACITKO 1). Teleportoval jsem se do jiné části lodi (
UKAZ MISTNOST), a tak jsem odešel směrem na východ a pokračoval až na konec chodby, kde jsem získal
modrou kartu (
VEZMI MODROU KARTU). Vrátil jsem se zpět a znovu zmáčkl tlačítko pro návrat (
STLAC TLACITKO 2; UKAZ MISTNOST). Došel jsem až k modrým dveřím, za nimiž jsem získal
zelenou kartu a
disketu (
VEZMI ZELENOU KARTU; VEZMI DISKETU).
![](https://1.bp.blogspot.com/-6vrU4DSKJB0/XQ97fIPIM7I/AAAAAAAAIw8/WGUO3_CNiEcJaJQTo3yE7M-wKWzyJzNMwCLcBGAs/s400/10.png) |
S laserovou pistolí se robotů nemusíme bát |
![](https://1.bp.blogspot.com/-PK8b8yzMGl0/XQ97qTLe37I/AAAAAAAAIxA/97bM0cJRjI0L2yOpTY01OW9bH_LG41A3ACLcBGAs/s400/11.png) |
Centrální počítač |
Vrátil jsem se k zeleným dveřím a otevřel je (
OTEVRI DVERE). Za nimi jsem našel
klíč (
VEZMI KLIC). Šel jsem zpět k centrálnímu počítači a po cestě ještě sebral
krabičku (
VEZMI KRABICKU). Zde jsem otevřel přihrádku (
OTEVRI PRIHRADKU), vložil krabičku (
UZIJ KRABICKU) a disketu (
UZIJ DISKETU). Zadal jsem svoje jméno (libovolné) a vydal se k pultu, kde jsem zmáčkl tlačítko B (
STLAC TLACITKO B). Došel jsem k nouzovým dveřím, které teď už šly otevřít a prošel jimi dál.
KONEC POSTUPU HROU
![](https://1.bp.blogspot.com/-I3nuf9fp5xI/XQ97vc5Se0I/AAAAAAAAIxI/exgbQarwWiM0VzpxyFkrNbbWRwRzQ_EZQCLcBGAs/s400/12.png) |
Napsal jsem svoje jméno a terminál mě nasměroval k nouzovým dveřím |
![](https://1.bp.blogspot.com/-RgISgW3B8k8/XQ971cm3UNI/AAAAAAAAIxM/ISzmkQl5HTQ1A7K3uVmIJ4TtC8kDx1p2ACLcBGAs/s400/13.png) |
Vítězství! A kód pro další (neexistující) hru |
Verdikt: Sci-fi textovka inspirovaná Městem robotů, která bohužel nemá dokončený příběh, jelikož plánované další části již nikdy nevyšly.
Hodnocení: 3/10
Žádné komentáře:
Okomentovat