neděle 4. února 2024

Hra 917: Brain Spasm (1994)


Brain Spasm
Vývojář: 59 Productions (Michal Bačík & Rastislav Smutný)
Vydavatel: CP Verlag
Vydáno 1994 pro Commodore 64
Žánr: Puzzle
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Hra od týmu 59 Productions, což byl pravděpodobně Michal Bačík (Arc Doors (1994) a další) a hudbu vytvořil R. Smutný. Distribuce se ujala německá společnost CP Verlag, kdy hra vyšla na jejím diskmagu Game On

Jde o další hru ze žánru "spoj kostky se stejnými symboly", pomocí joysticku tedy ovládáme kurzor a pomocí FIRE + směru vyšleme kostku do určitého směru, přičemž ta se zastaví až na první překážce. Pokud se shodují alespoň dvě kostky, tak tyto zmizí z obrazovky a za každou takovou získáme 25 bodů do skóre (za dvojici tedy 50). 

Úvodní volba počáteční rychlosti a zaplnění obrazovky

Začátek hry 

Diamanty blokují některá políčka

Před startem hry si musíme na stupnici 0 až 9 zvolit počáteční "level" neboli rychlost přibývání nových kostek a "large", což značí úvodní zaplnění obrazovky, kdy "0" znamená prázdná. Uprostřed nahoře vidíme jaká kostka se objeví jako další, přičemž se vždy umístí na náhodné místo, nicméně vždy na okraji hracího pole. Pokud tam již žádné místo není, tak hra končí. Zároveň se na náhodná místa (i doprostřed) umisťují "diamanty", přičemž ty slouží pouze jako zeď, což nám může situaci jak ztížit, tak ulehčit. Po určité době diamanty zmizí a objeví se jinde. 

V dolní části obrazovky se nachází i ukazatel "away", což je počítadlo spojených kostek. Za každých 25 se automaticky zvýší "level" a stoupne tedy rychlost a obtížnost a to až do maximální hodnoty 9, kdy už je opravdu těžké udržet se a dříve či později hráč skončí. Cílem je získat co nejvyšší skóre, které si pak můžeme zapsat do tabulky nejlepších. Hru doprovází povedená hudba. 

Nejvyšší devátá úroveň (rychlost)

Totální zahlcení

Konec hry

Verdikt: Dobře udělaná hra typu "spoj stejné symboly". 
Hodnocení: 3/10

Žádné komentáře:

Okomentovat