Indiana Jones a Zlatá Soška Keltů & Tom Jones a Zlatá Soška Inků
Vývojář: Jiří Fencl & Jan Vondrák
Vydavatel: MadMax & BlackSoft & Proxima Software
Vydáno 1989 & 1990 pro ZX Spectrum
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
Textovka Indiana Jones a Zlatá Soška Keltů vyšla v roce 1989 jako reakce na Indiana Jonese 2 (1987). Proxima Software se pak v roce 1990 rozhodla hru komerčně distribuovat, nicméně pravděpodobně kvůli obavám ohledně autorských práv byla hra přejmenována na Tom Jones a Zlatá Soška Inků. Vzhledem k tomu, že kromě několika změn textu se jedná o naprosto stejnou hru, rozhodl jsem se sjednotit je do jednoho článku.
Příběh ve verzi od Proximy |
Instrukce |
Instrukce ve verzi od Proximy |
Indy (Tom) se dozvídá od profesora Brambleho, že v Peru, poblíž jezera ve tvaru býčí hlavy, se nachází keltský chrám ukrývající velice cennou sošku. Ano, keltský chrám v Peru je nesmysl, takže v upravené verzi od Proximy se podíváme do chrámu Inků, což už je o dost reálnější. Začínáme na letišti na jihu Mexika, odkud se musíme dopravit do Peru, což je poměrně dálka.
Začátek hry |
Kontextové menu |
To jsem nemohl prostě jen přistát? |
Ovládání je po vzoru zmíněného Indyho 2 vyřešeno přes kontextovou nabídku, kdy se pomocí dvou kláves pohybujeme mezi příkazy a další klávesou potvrzujeme výběr. Z příkazů tu máme POHYB, SEBER, POLOŽ, PROZKOUMEJ, INVENTURA, SITUACE a POUŽIJ. Pod RŮZNÉ jsou pak příkazy SAVE, LOAD, KONEC, SCORE. V každé nabídce je také možnost MENU, což nás vrátí zpět.
Kromě předmětů, které máme u sebe, lze použít i zajímavé volby "svou sílu" a "svůj mozek", což je v některých situacích nezbytné. Třeba když potřebujeme silou vyrazit zamčené dveře, nebo zlikvidovat protivníka.
Použil jsem svoji sílu |
Řešení situace jak z filmu |
Hladové piraně |
Co se týče obtížnosti, tak je hra spíše lehčí a jediný zádrhel, na který jsem narazil, je získání ptáka, kterého je třeba hodit piraním. Ten totiž není na obrazovce zvýrazněn a osobně se mi stalo, že jsem došel až na konec hry a tam zjistil, že mi něco chybí. Naštěstí hra není dlouhá a napravení chyby zabere pár minut.
Scéna jak z filmu |
Použil jsem mozek |
Mapa |
POSTUP HROU
Sebral jsem bič a u chatrče klíče - ty jsem hned použil k odemknutí zámku a uvnitř boudy jsem sebral barel s leteckým palivem. Tím jsem natankoval svůj dvouplošník a odletěl. Po přistání jsem sestřelil ptáka a vzal ho s sebou. U zdi jsem také sebral liánu.
Pokračoval jsem džunglí a narazil na domorodce, na kterého jsem použil svoji sílu. Před vchodem do chrámu na mě čekali ještě dva domorodci, jež jsem zlikvidoval revolverem. Došel jsem k jezírku a piraním hodil mrtvého ptáka. Přebrodil jsem jezírko a na dveře 2x použil sílu. V dílně jsem si nevšímal palice, ale sebral jsem ve skladu kvádr.
Past. To jsem si mohl myslet. |
To jsem ale pako |
U propasti jsem použil bič a přehoupl se na druhou stranu. V provaznické dílně jsem vzal síť, u brouků jsem vylezl po lanu nahoru a vzal mačetu. V místnosti s otvorem ve stropě jsem pomocí liány vyšplhal nahoru.
U vytahovacích dveří jsem postupně použil síť, mozek a sílu a konečně jimi prošel. U lián jsem si cestu dál prosekal mačetou. Prošel jsem přes zahrady a v jedné místnosti našel u stropu páku, kterou jsem stiskl pomocí biče, čímž jsem deaktivoval past. Pokračoval jsem do místnosti s diamantem, jenž jsem sebral a nahradil ho kvádrem. Poté jsem sebral ještě zlatou sošku a vrátil se zpět na začátek, kde mě vyzvedl profesor Bramble.
KONEC POSTUPU HROU
Verdikt: Další dobrá textovka na motivy Indiana Jonese. Takových je ale spousty a tato v ničem extra nevybočuje.
Hodnocení: 3/10
Žádné komentáře:
Okomentovat