středa 15. srpna 2018

Hra 234: Nick Carter (1988)


Nick Carter
Vývojář: Martin Malý
Vydavatel: Demon Software & FlashSoft
Vydáno 1988 pro ZX Spectrum
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Martin Malý nás zásobuje krátkými textovkami (Katanga, Demon in Danger, Mr. Hyde's Murder, všechny 1988), kdy každá vypadá trochu jinak, což kvituji s povděkem. Tentokráte se ujímáme opět Nicka Cartera, původně komiksového hrdiny, jenž je už osm dní na stopě nebezpečného vraha Morrise Carruthersa. Ten se vloupal do jednoho domu a my se ocitáme před jeho dveřmi. Musíme se dostat dovnitř a vraha dopadnout.

Nahrávací obrazovka
Úvodní obrazovka
Příběh

Ovládání je řešeno přes kontextové menu a najdeme zde klasické příkazy jdi, vezmi, polož, použij, prozkoumej a dále příkaz "pomoc", kdy vám hra opravdu může občas poradit co dál dělat a "inventura" pro zobrazení inventáře. Stačí vám tedy dvě klávesy pro posouvání kurzoru a třetí pro výběr. Je to pohodlné a běhá to rychle, jen se tam vyskytuje bug, kdy nesmíte klávesy mačkat moc rychle, jinak se provede výběr příkazu automaticky.

Obtížnost je nízko a zkušenější textovkáře zde asi nemůže nic překvapit. Je zde také jeden bug, kdy se po zabití Morrise nemůžete vrátit po schodech dolu, ale naštěstí se dá slézt po laně do zahrady, takže se dá hra dokončit.

Začátek hry
Selhání a článek v tisku
Mapa

POSTUP HROU
Sebral jsem plášť a prozkoumal ho. Našel jsem klíč, se kterým jsem otevřel dveře. V uvítací hale jsem prozkoumal křeslo a sebral dopis. V pokoji vedle kuchyně jsem prozkoumal truhlu a sebral plynovou masku a granát. Masku jsem si nasadil a vydal se na WC, kde jsem našel pistoli.

Obsah dopisu a zároveň důkaz
Někdo po mě střílí

Vydal jsem se po schodech nahoru a došel do lodžie, kde po mě někdo začal zezdola střílet, a tak jsem po něm hodil granát a pokračoval nahoru po žebříku. Narazil jsem na muže, který byl ke mě otočený zády. Neváhal jsem, tasil pistoli a zastřelil ho. Po prozkoumání jsem u něj objevil magnetofonovou pásku s důkazem a podle průkazu jsem zjistil, že se jedná o obávaného Morrise C.

Moje práce zde byla u konce. Zločinci zlikvidování, našel jsem oběť i dostatečné důkazy v podobě dopisu a magnetofonové pásky. Vydal jsem se tedy zpět před dům, kde má mise skončila.
KONEC POSTUPU HROU

Zneškodnění hlavního záporáka
Vítězství !

Verdikt: Velmi krátká a jednoduchá textovka, která dané hodnocení získává s odřenýma ušima.
Hodnocení: 3/10

Žádné komentáře:

Okomentovat