úterý 21. srpna 2018

Hra 237: Pexeso (1988)


Pexeso
Vývojář: Petr Thiel & Martina Nešporová
Vydavatel: 4004/482 ZO Svazarmu
Vydáno 1988 pro PMD 85
Žánr: Desková hra
Počet hráčů: 1 - 2
Stav: Dokončeno

Pod záštitou Svazarmu vyšly v únoru 1988 dvě hry Pexeso - ta první s elektrickými značkami a druhá s dětskými obrázky od Martiny Nešporové. Kromě jiných obrázků to jsou ale jinak naprosto identické hry, takže jsem se rozhodl je sloučit do jednoho článku. 

V menu hry si můžeme nadefinovat klávesy pro oba hráče, což je vždy vítaná funkce. Hru tedy můžete hrát buď sami proti počítači, nebo ve dvou proti kamarádovi. Kromě toho tu je také možnost ukázky hry, kdy prostě sledujete, jak hraje počítač sám proti sobě. 

Úvodní obrazovka
Animované menu
Nadefinování kláves

V případě volby hry proti počítači je třeba zvolit jeho inteligenci, tzn. obtížnost. Je tu na výběr z šesti úrovní - superman, génius, vědec, profesor, sklerotik a imbecil. Hrát na první obtížnost je téměř nemožné, protože si počítač pamatuje pozici každé odkryté karty. Moje schopnosti byly někde mezi úrovněmi "sklerotik" a "profesor". 

Volba obtížnosti
Začátek hry
Zatím vyhrávám (verze se značkami)

Po započetí hry tedy spatříme herní plochu 10x6 s rozloženými kartami. Pomocí kláves přesouváme kurzor a provádíme výběr. Samozřejmě pokud trefíme dvě stejné karty, tak je bereme a přičte se nám bod. Hráč přitom hraje jako druhý - jeho skóre je tedy vpravo a používá ovládání pro "2. hráče". Jakmile jsou objeveny všechny dvojice (celkem jich je tedy 30) a na hrací ploše už nic nezbývá, tak se vyhodnotí získané skóre

Nutno ocenit dobře udělané uživatelské rozhraní, kdy je vše přehledné a svižné, navíc doplněné o vhodné animace. 

Verze hry s dětskými obrázky
Vítězství! Ale bylo to o fous

Verdikt: Velmi dobře udělané pexeso, ke kterému nemám žádnou větší výtku. Možná jen, že možnost výběru obrázků na kartách mohla být přímo v menu hry. 
Hodnocení: 3/10

Žádné komentáře:

Okomentovat