Triumph
Vývojář: Robert Zaborowski & Mr. RoBo & Petr Sladký
Vydavatel: Excellent Software Company
Vydáno 1994 pro Atari 8-bit
Žánr: Logická hra
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
Zřejmě poslední hra od plodného autora R. Zaborowského (Lví Srdce (1992), Ra (1993), Magnex (1994) a mnoho dalších), v níž je tentokráte naším úkolem v celkem 15 úrovních dostrkat bedny na křížky, čímž se oboje zničí. Jak už to v logických hrách tohoto typu bývá, bedny lze pouze strkat a nikoliv tahat k sobě.
V běžícím textu na úvodní obrazovce se můžeme dozvědět, že autoři zůstali u tvorby logických her, protože jsou snazší na vytvoření. Akční hry se údajně nevyplatí dělat, jelikož by se nezaplatily.
V dostupné verzi se nachází kritický bug, kdy se hra na začátku 11. úrovně zasekne a nejde pokračovat. Děkuji Fandalovi za dodání opravené verze.
Které zdi se dají odpálit zjistíme jen zkoušením |
Ovládání je řešeno pomocí joysticku, kdy nám stačí v podstatě jen pohyb do čtyř směrů. Pomocí mezerníku či klávesy "P" lze také hru zapauzovat, což zatmaví obrazovku a můžeme si pohodlně promyslet, jak dál postupovat.
V úrovních najdeme kromě zmíněných beden a křížků další prvky:
- Klíče - lze je jednoduše sebrat, čímž se zvýší ukazatel "key", který je v dolní části obrazovky spolu s číslem levelu, zbývajícího času a počtem zbývajících beden ("left").
- Dveře - lze je otevřít klíčem. Často je v úrovní více dveří jak klíčů, takže je třeba si vybírat
- Pevné stěny
- Zničitelné stěny - k nerozeznání od pevných stěn, dají se zničit dynamitem
- Dynamit - stejně jako s bednami s ním lze hýbat. Výbuch zasáhne všechna políčka v jeho okolí, přičemž zničí vše kromě pevných stěn. Lze tak učinit level nedohratelný.
- Rozbuška - "čtyři tečky" - odpálí vždy poslední dynamit, se kterým jsme hýbali. Pokud jsme s žádným nehýbali, tak vybuchne vše a hra končí neúspěchem. Toto může být velmi matoucí, jelikož to není nikde vysvětleno.
- Nepřítel - v úrovni je zpravidla maximálně jeden, ale i tak dokáže citelně znepříjemnit život, jelikož se pohybuje náhodně a nedá se tedy nic odhadovat, ani se nedá nijak odlákat pokud se dostane na místo, kam potřebujeme jít. Často tedy musíme pouze čekat a doufat, že sám odejde. Dá se zabít výbuchem.
Časový limit je ve všech úrovních stejný a to 4:54 (těžko říci proč ne rovných 5 minut). Pokud uplyne či se nás dotkne nepřítel, tak nastává konec hry a musíme z menu začínat od začátku. Není tu žádný systém postupu jako např. hesla do prošlých úrovní.
Úrovně 10 až 13 jsou s minimálními změnami okopírované z legendárního Sokobanu. Povedená je hudební stránka, kdy se skladby v úrovních střídají a na závěrečné obrazovce najdeme i bonus pro vítěze.
Některé úrovně jsou okopírované ze Soko-banu |
Bug v původní verzi |
Poslední úroveň |
Vítězství! |
A na závěr bonusová hudba |
Verdikt: Další logická hra od ESC, která ale bohužel v dostupné verzi obsahuje bug znemožňující dohrání. Zamrzí také absence systému postupu, kdy je nutné vždy hrát od první úrovně. Časový limit je občas až moc těsný a nepřítel by ve hře vůbec nemusel být.
Hodnocení: 3/10
Žádné komentáře:
Okomentovat