středa 4. prosince 2024

Hra 1020: Triumph (1994)


Triumph
Vývojář: Robert Zaborowski & Mr. RoBo & Petr Sladký
Vydavatel: Excellent Software Company
Vydáno 1994 pro Atari 8-bit
Žánr: Logická hra
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Zřejmě poslední hra od plodného autora R. Zaborowského (Lví Srdce (1992), Ra (1993), Magnex (1994) a mnoho dalších), v níž je tentokráte naším úkolem v celkem 15 úrovních dostrkat bedny na křížky, čímž se oboje zničí. Jak už to v logických hrách tohoto typu bývá, bedny lze pouze strkat a nikoliv tahat k sobě. 

V běžícím textu na úvodní obrazovce se můžeme dozvědět, že autoři zůstali u tvorby logických her, protože jsou snazší na vytvoření. Akční hry se údajně nevyplatí dělat, jelikož by se nezaplatily. 

V dostupné verzi se nachází kritický bug, kdy se hra na začátku 11. úrovně zasekne a nejde pokračovat. Děkuji Fandalovi za dodání opravené verze. 

Menu

Začátek hry

Obtížnost stoupá dost brzy

Které zdi se dají odpálit zjistíme jen zkoušením

Ovládání je řešeno pomocí joysticku, kdy nám stačí v podstatě jen pohyb do čtyř směrů. Pomocí mezerníku či klávesy "P" lze také hru zapauzovat, což zatmaví obrazovku a můžeme si pohodlně promyslet, jak dál postupovat. 

V úrovních najdeme kromě zmíněných beden a křížků další prvky:
  • Klíče - lze je jednoduše sebrat, čímž se zvýší ukazatel "key", který je v dolní části obrazovky spolu s číslem levelu, zbývajícího času a počtem zbývajících beden ("left").
  • Dveře - lze je otevřít klíčem. Často je v úrovní více dveří jak klíčů, takže je třeba si vybírat
  • Pevné stěny
  • Zničitelné stěny - k nerozeznání od pevných stěn, dají se zničit dynamitem
  • Dynamit - stejně jako s bednami s ním lze hýbat. Výbuch zasáhne všechna políčka v jeho okolí, přičemž zničí vše kromě pevných stěn. Lze tak učinit level nedohratelný. 
  • Rozbuška - "čtyři tečky" - odpálí vždy poslední dynamit, se kterým jsme hýbali. Pokud jsme s žádným nehýbali, tak vybuchne vše a hra končí neúspěchem. Toto může být velmi matoucí, jelikož to není nikde vysvětleno. 
  • Nepřítel - v úrovni je zpravidla maximálně jeden, ale i tak dokáže citelně znepříjemnit život, jelikož se pohybuje náhodně a nedá se tedy nic odhadovat, ani se nedá nijak odlákat pokud se dostane na místo, kam potřebujeme jít. Často tedy musíme pouze čekat a doufat, že sám odejde. Dá se zabít výbuchem. 
Časový limit je ve všech úrovních stejný a to 4:54 (těžko říci proč ne rovných 5 minut). Pokud uplyne či se nás dotkne nepřítel, tak nastává konec hry a musíme z menu začínat od začátku. Není tu žádný systém postupu jako např. hesla do prošlých úrovní. 

Úrovně 10 až 13 jsou s minimálními změnami okopírované z legendárního Sokobanu. Povedená je hudební stránka, kdy se skladby v úrovních střídají a na závěrečné obrazovce najdeme i bonus pro vítěze. 

Některé úrovně jsou okopírované ze Soko-banu

Bug v původní verzi

Poslední úroveň

Vítězství!

A na závěr bonusová hudba

Verdikt: Další logická hra od ESC, která ale bohužel v dostupné verzi obsahuje bug znemožňující dohrání. Zamrzí také absence systému postupu, kdy je nutné vždy hrát od první úrovně. Časový limit je občas až moc těsný a nepřítel by ve hře vůbec nemusel být. 
Hodnocení: 3/10

Žádné komentáře:

Okomentovat