neděle 22. prosince 2024

Hra 1026: Zabte Stužkovou (1994)


Zabte Stužkovou
Vývojář: Martin Andrés
Vydavatel: Martin Andrés
Vydáno 1994 pro SAM Coupé
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

V této klasické hyperlokální textovce na počítače SAM Coupé se vydáme do Olomouce, kde učitelka chemie, paní Stužková, sužuje žáky SPšE Olomouc a to až do té míry, že jí někteří nazývají "zlou ježibabou". Navíc se proslýchá, že ve své laboratoři vyvíjí chemikálii, jež jí umožní udělat z lidí otroky, kteří ji budou poslouchat na slovo. 

Naším úkolem tedy bude - jak již název hry napovídá - zabít Stužkovou a navíc také zničit disketu č. 1 a najít disketu č. 2. 

Začátek hry

Pantlík má mačetu

Tak to byl rychlý konec

Kdo proboha zašívá klíče do pohovky?

Slovník příkazů se dozvíme z běžícího textu na úvodní obrazovce, jde o PROZKOUMEJ, VEZMI, POLOŽ, POUŽIJ, SAVE, LOAD, KONEC, INVENTURA, ROZHLED, přičemž slova se dají zkracovat i na méně jak tři písmena. Výjimkou jsou akce spojené s druhou disketou, kdy musíme napsat celý název, tedy např. VEZ DISKETU2 - zřejmě kvůli existenci první diskety, což program mate. 

Zvláštní je, že zadávání příkazů je jakoby nepříjemně zpomalené, nejde psát rychle, což by člověk u hry pro Sam Coupé nečekal. 

V dílně

Nebylo by jednodušší okno otevřít?

Chodit bos se nevyplácí

To je ale ošklivý pejsek

Celou dobu se budeme pohybovat v domě, kde učitelka Stužková bydlí a jeho blízkém okolí, přičemž text je doprovázen malými obrázky v levém dolním rohu. Lze najít několik předmětů, které k dokončení nepotřebujeme a slouží tedy jen ke zmatení. Naštěstí obsah inventáře je neomezený. 

Předměty občas musíme používat na sousedních obrazovkách, např. psovi kost nemůžeme dát přímo, ale musíme jí hodit "z dálky". Najdeme tu i bug, kdy lze Stužkovou zapíchnout z jakékoliv obrazovky, což alespoň hru nerozbije, pouze v tomto případě uvidíme v laboratoři už rovnou její mrtvolu. 

Na disketě jsou známky třídy E2

Mapa

POSTUP HROU
V předsíni jsem sebral rukavice (VEZ RUK) a boty (VEZ BOT) a oboje oblékl (POU RUK; POU BOT). V kuchyni jsem našel nůž (VEZ NUZ), v obýváku s ním rozřezal pohovku (POU NUZ) a objevil klíč (VEZ KLI). Sebral jsem zde také jehlu (VEZ JEH), na schodišti drát (VEZ DRA) a v pracovně bombu (VEZ BOM). 

Na chodníku jsem pomocí klíče odemkl skříňku (POU KLI), prohlédl ji (PRO SKR) a spálenou pojistku vyměnil za drát (POU DRA). Sebral jsem zde také kost (VEZ KOS) a vydal se po schodišti do sklepa, kde jsem objevil plynovou masku (VEZ MAS) a v dílně kladivo (VEZ KLA). Vrátil jsem se na začátek, nasadil masku (POU MAS) a vypustil z bomby plyn (POU BOM), což zlikvidovalo šílence s mačetou. Sebral jsem kartu (VEZ KAR), v ložnici rozmlátil okno kladivem (POU KLA) a dostal se na dvorek. 

Psovi jsem zdálky hodil kost (POU KOS) a jakmile usnul, tak ho rychle zapíchl (POU NUZ). V šatně jsem objevil disketu2 (VEZ DISKETU2). Odemkl jsem dveře pomocí karty (POU KAR) a v laboratoři ve skladu chemikálií získal láhev s kyselinou sírovou (VEZ LAH). Stužkovou jsem zapíchl pomocí jehly (POU JEH) a disketu1 zničil pomocí kyseliny (POU LAH). Poté už zbývalo jen vrátit se zpět na začátek.
KONEC POSTUPU HROU

Stará dobrá kyselina sírová

Zúčtování se Stužkovou

A je po důkazech

Vítězství!

Verdikt: Průměrná hyperlokální textovka točící se okolo neoblíbené učitelky chemie. 
Hodnocení: 3/10

Žádné komentáře:

Okomentovat