sobota 19. října 2024

Hra 1006: 7 Dní a 7 Nocí (nevydáno)


7 Dní a 7 Nocí
Vývojář: Václav Přibík (Zlín Soft) & Patrik Špaček & Karel Šolberk & Soundline
Vydavatel: Bohewia Software & Vochozka Trading
Vývoj 1994, nevydáno pro Amiga
Žánr: Adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Nedokončeno

I když většina hráčů zná 7 Dní a 7 Nocí ve verzi pro DOS, původně toto dílo vznikalo na počítače Amiga, nicméně kvůli problémům s vývojem nakonec nebylo nikdy dokončeno a to i přes to, že distributor Petr Vochozka již inzeroval v časopisech a hru nabízel za 257 Kč. Dokonce i manuál přikládaný k DOS verzi je univerzální, tzn. najdeme v něm i informace pro Amigu. 

Naštěstí zřejmě díky samotným vývojářům se podařilo tuto verzi dodělanou zhruba ze 2/3 zachovat a lze si ji tedy vyzkoušet a to přes Amiga Workbench, přičemž nejprve se musí spustit správný "assign" skript. 

Intro v tomto případě neuvádí Lhotu, ale "jedno městečko v podhoří Karpat" a sázku neuzavíráme s Fandou z farmy, ale s jednorukým Tondou z cirkusu a to o jeden dolar, nikoliv lubr. 

Venca přemýšlí v podhoří Karpat o krachu Commodore

Animované intro

Příběh

Začátek v kanceláři

Kromě úplně jiné grafiky tu najdeme i odlišný styl ovládání, kdy nemáme univerzální kurzor, ale v horní části vybíráme z příkazů VEZMI, POUŽIJ, DARUJ, MLUV, PROZKOUMEJ a MENU, kde můžeme hru uložit a nahrát (to je ovšem zabugované). Pod příkazy najdeme obsah našeho inventáře, kterým můžeme listovat pomocí šipek po stranách. 

Prozkoumat pak můžeme jen předměty v lokaci, nikoliv v inventáři. Jinými slovy, jakmile předmět sebereme, tak už máme smůlu. Nutno říci, že popisky jsou velmi strohé a zpravidla se dozvíme pouze název předmětu, např. "okena". Příjemným ulehčením je, že předměty se po použití přeškrtnou, což značí, že je už dále nepotřebujeme. I toto však není dodělané a nestane se tak vždy. 

Mezi lokacemi se přesouváme pomocí mapy, kterou vyvoláme trochu podivným způsobem a to současným stiskem levého a pravého tlačítka myši v horní části obrazovky. Najdeme tu všechny známé lokace jako je kancelář, hotel (rozdělený na dvě patra, mezi nimiž se pohybujeme výtahem), obchod Felixe, muzeum, cirkus, farmu, hřbitov, kadeřnictví, bazén a závěrečnou jeskyni (která je přístupná od začátku). Do některých dveří se dá vejít a dostat se na další obrazovku a to stiskem pravého tlačítka myši. Příjemné je, že nemusíme čekat na chůzi postavy, takže je přemisťování mnohonásobně rychlejší

Hudba je v podstatě stejná jako ve verzi pro DOS.

Mapa městečka

Hlášky jsou z velké části stejné jako v DOS verzi

Před hotelem chybí výkop

Ale lze se dostat dovnitř šapitó

Celá hra se nese v duchu nedodělanosti, vše je poslepované dohromady, aby to nějak fungovalo a velká část hádanek je přeskočena či zjednodušena. Zajímavé je, že všechny nejhorší hádanky z DOS verze jsou už tady. Nechybí strkání psa do zásuvky pro vytvoření elektromagnetu a následné tahání nebozezu ze studni, nicméně zde toto musíme provést jen jednou a nikoliv 5x! Je tu přeměna strakapouda na straku pomocí zmizíku či ryba vypouštějící bazén. Část předmětů je kvůli nedodělanosti zbytečných, jindy zase dostaneme něco "zadarmo" - např. vypadlou brož pro Evelínu můžeme prostě a jednoduše sebrat před hotelem, dort nemusíme péct, ale dostaneme ho v obchodě. 

Alespoň interakce s Karmínou dává více smysl, jelikož nás po donesení dortu odmítne s tím, že zjistila "co jsme dělali se sestrami", což v DOS verzi chybí. Nicméně stále není vysvětleno proč tuto situaci dáme do pořádku tím, že vyletíme do okna pokoje pomocí propíchnutého plynového potrubí a nafouknutého kondomu. 

S postavami lze započít dialog, kdy občas můžeme vybírat z různých možností, nicméně i toto je jaksi nedodělané a trochu košatější dialogový strom je pouze s Jasmínou. Zajímavé je, že všechny texty jsou napsány jakýmsi moravským nářečím

Vykopání ruky je daleko snazší

Zabavení hlídače v muzeu

Hádanka se strakapoudem

Samozřejmě nechybí ani erotické minihry, kdy musíme co nejrychleji klikat střídavě levým a pravým tlačítkem myši, čímž se v horní části obrazovky naplňuje ukazatel. Dočkáme se při tom i vtipných hlášek jako "Hodila by se ti ta svatba patnáctýho?" či "A ty seš vlastně která -ína?" Naštěstí tu není žádná protipirátská ochrana. 

Zajímavé je, že ošklivka Filoména je ve "sportovním" pokoji, kde by měla být sportovkyně Trampolína. A právě od těchto dvou nelze získat náhrdelníky. Trampolína se po vypuštění bazénu sice přesune zpět do svého pokoje, tam ale dále nereaguje a ani z pokoje se nedá odejít dveřmi. S Filoménou můžeme promluvit a když zajdeme do obchodu, tak nám Felix nabídne na kuráž slivovici, za tu chce ale peníze. Ty bychom měli pomocí vykopané ruky vytáhnout ze chřtánu lva, to ovšem nejde. Příslušný text se přitom ve hře nachází a zobrazí se po předání prstenu Felixovi kvůli falešnému náhrdelníku. 

Pokud to shrneme, dá se získat 5 ze 7 náhrdelníků (matoucí může být, že brož získaná ze sloupu před hotelem vypadá jako kosočtvercový náhrdelník co zůstává v inventáři a dá se i duplikovat) a v jeskyni s nimi nic dělat nejde. Pokud tam použijeme příkaz DARUJ náhrdelník, tak program spadne s chybou. Závěr je tedy evidentně nedodělaný a hru nelze dohrát

Video se vším, co lze ve hře dělat:


Mapa

POSTUP HROU
V kanceláři jsem sebral kanárka v kleci, krabici kondomů, časopis, zmizík, okenu a rybu. V cirkuse jsem pokecal s Antonínem a uvnitř šapitó sebral vedle sena uspávací prášek. Na hřbitově jsem ukradl lopatu a pomocí ní u náhrobku vedle vykopal ruku. V hotelu v pokoji č. 2 jsem vzal prsten, v č. 3 lodičky halenku, v č. 4 podprsenku (vedle postele), v č. 5 sukni ze skříně, v č. 6 umělé mužství, v č. 7 kalhotky. V muzeu jsem hlídače zabavil darováním časopisu, u vitríny jsem pomocí zmizíku umazal nápis na "straka", diamantem na prstenu vyřízl sklo a sebral vejce.

V pokoji č. 4 jsem promluvil s Jasmínou, urazil psa, zašel k Felixovi do obchodu a dostal Pedigree Pal a Pedigree Secam. Druhým uvedeným jsem vytvořil mrtvého psa, sebral ho a Jasmíně jako náhradu daroval kanárka, což vedlo ke styku. Obdržel jsem kulatý náhrdelník

Vybírání z dialogových možností

Erotická minihra

Hrozná hádanka s vytahováním nebozezu ze studni pomocí psa je i tady

Po rozhovoru s Karmínou v pokoji č. 7 jsem v kanceláři použil psa na zásuvku a ze studny na farmě vylovil nebozez. Také jsem promluvil s Fandou a vyměnil kalhotky za slepici. U Felixe jsem zaokrouhlil dluh a pořídil dort. Před hotelem jsem trubku vyčuhující z chodníku navrtal nebozezem a použitím kondomu vylétl ke Karmíně, kde jsem jí dialogem předal dort. Po akci jsem získal lichoběžníkový náhrdelník

Hermína na pokoji č. 6 se se mnou jakožto mužem bavit nechtěla. V kadeřnictví jsem zalhal o bálu a vešel do převlékací kabinky. Převleku ale něco chybělo, a tak jsem v obchodě vyprosil melouny. Vrátil jsem se do kadeřnictví, nechal se nalíčit a šel za Hermínou. Za výkon jsem obdržel obdélníkový náhrdelník

Evelína v pokoji č. 3 mě poprosila o vypadlý náhrdelník. V obchodě jsem poprosil o štafle a neobdržel bidlo. Před hotelem se náhrdelník přemístil ze sochy lva na lampu, a tak jsem ho jednoduše sebral a vrátil. Získal jsem kosočtvercový náhrdelník (pozn. - v inventáři zůstane i ten z lampy).

Odmítnutí Karmíny, které v DOS verzi chybí

Převlékání za ženu v kadeřnictví

Podivná zmínka o věku

Trampolína se vrátila na pokoj a je připravená, dál se ale nedostaneme

Rosalíny v pokoji č. 1 jsem se zeptal "a vy jste která" a zjistil, že touží po modrém diamantu z jeskyně. V obchodu jsem na Felixe použil prsten s diamantem a na oplátku získal falešný náhrdelník

Pokoj č. 5 patřil Trampolíně, která ale nebyla doma. Vydal jsem se k bazénu, kde jsem s ní promluvil a pomocí ryby vypustil bazén. Vrátil jsem se na pokoj č. 5, kde Trampolína už čekala svlečená, ale neodpovídala. 

Z ošklivé Filomény v pokoji č. 2 jsem příliš nadšený nebyl, a tak jsem zašel do obchodu a zeptal se na povzbuzovák. Felix nabídl slivovici, ale potřeboval jsem peníze (jak získat ze lva?)

Stav - chybí náhrdelník od Trampolíny - je na pokoji, ale neodpovídá - a od Filomény - z tlamy lva by se měly dát vytáhnout peníze a za ně koupit slivovice, která pomůže s překonáním odporu. Darování náhrdelníků v jeskyni shodí hru. 
KONEC POSTUPU HROU

Ošklivka Filoména je z nějakého důvodu ve "sportovním" pokoji Trampolíny

Rád bych vsunul!

S hádankou se počítalo, ale nestačila se realizovat

Konce se nedočkáme

Verdikt: Je zajímavé si prohlédnout jak vypadala původní verze hry. Pro fanoušky DOS verze povinnost. Nicméně vzhledem k tomu, že se jedná v podstatě o alpha verzi dodělanou přinejlepším ze 2/3, tak v tomto případě vynechám číselné hodnocení. 
Hodnocení: nehodnoceno

Žádné komentáře:

Okomentovat