neděle 13. října 2024

Hra 1004: Samuraj (1994)


Samuraj
Vývojář: David Spilka & Jakub Bezouška
Vydavatel: Datri Software
Vydáno 1994 pro Atari 8-bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Jedna z mnoha krátkých textovek D. Spilky, na které se tentokrát podílel i J. Bezouška. Jakožto udatný bojovník se vydáváme na hrad osvobodit svoji milenku ze spárů místního pána. Celá hra se odehrává jen na pár obrazovkách, kdy začínáme uvězněni v budově před hradní bránou, musíme se dostat dovnitř a najít tajnou komnatu.

Instrukce

O autorech

Příběh

Začátek hry

Ovládání je vysvětleno v úvodních textech, k dispozici máme příkazy JDI, ZKOUMEJ, SEBER, POLOZ, DEJ a POUZIJ, nezmíněné jsou ROZBIJ a OTEVRI. Fungují i synonyma jako PROZKOUMEJ a VEZMI. Slova se musí zkracovat na první tři písmena. Hra při psaní sama doplní pomlčku, např. "PRO-OKN" a následně zobrazí delší verzi, tedy "PROZKOUMEJ OKNO". 

Otravné je, že pro pohyb nelze psát pouze první písmeno směrů a místo např. "J" musíme zadat "JDI-JIH". Zvláštní je také nutnost používat "ZKO-MIS" pro ověření, zda v místnosti není nějaký předmět. Aby toho nebylo málo, tak v inventáři můžeme mít pouze jediný předmět, naštěstí to omezuje v podstatě jen v jednom případě. 

Na konci se dočkáme i nepovedeného souboje s pánem hradu, kdy vidíme dva panáčky jak šermují. Nelze s nimi nijak hýbat, pouze klávesami 1 až 3 volit typ úderu - horní, prostřední, dolní. V dolní části vidíme zbývající životy naše a našeho soupeře. Žádná taktika se tu aplikovat nedá, ideální je prostě jen celou dobu držet jednu klávesu, čímž souboj vždy vyhrajeme. 

Mapa

POSTUP HROU
Sebral jsem cihlu (PRO MIS; VEZ CIH), našel okno (PRO KAP; PRO OKN) a rozbil ho (ROZ OKN). Vyšel jsem ven (JDI JIH) a na západě u potoka (PRO POT) našel kámen (VEZ KAM), který jsem před bránou hodil (POU KAM) a trefil vojáky. Na východě jsem prohledal les (PRO MIS) a našel dýku (VEZ DYK). 

Vydal jsem se na nádvoří, kde jsem prohledal ninju (PRO NIN) a sebral meč (VEZ MEC). Byl zde i poklop (PRO NAD), který jsem otevřel (OTE POK) a sestoupil do tajné chodby (JDI DOL). Odtud jsem pokračoval na východ, vyhrál souboj (klávesy 1-3) a stal se novým pánem hradu.
KONEC POSTUPU HROU

V lesním potoce jsou žraloci

Psaní příkazu

Závěrečný souboj

Vítězství!

Verdikt: Velmi krátká textovka s nepříliš elegantně vyřešeným ovládáním. Zajímavostí je závěrečný souboj, který se ale nepovedl. 
Hodnocení: 2/10

Žádné komentáře:

Okomentovat