čtvrtek 30. května 2024

Hra 955: Goldmine (1994)


Goldmine
Vývojář: Jan Strejček (John) & Pavel Strejček (Paul)
Vydavatel: DuelSoft
Vydáno 1994 pro Amiga
Žánr: Arkáda
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

DuelSoft si dal pauzu od textovek (Asterix & Obelix (1993), Světák Bob (1993)) a vytvořil tuto variaci na Oil's Well (1983). Budeme tedy ovládat vrtací hlavu a v bludišti sbírat zlato znázorněné tečkami. Zůstáváme přitom potrubím připojeni k základně na povrchu, což nás vystavuje nebezpečí, jelikož nás můžou "přeseknout" dva kotouče. Na druhou stranu ty můžeme zlikvidovat tím, že je "sníme" samotnou hlavou. Kromě toho je tu i náklaďák, který naopak může projet potrubím, ale nárazem do naší hlavy nás připraví o život. Oba typy nepřátel se pohybují pouze po horizontální ose. 

Logo DuelSoftu

Autoři

Začátek hry

Ovládání je trochu specifické, protože hlavu ovládáme pomocí šipek, nicméně klíčovým prvkem je vracení se zpět do základny pomocí mezerníku, čímž snižujeme riziko, že do nás něco narazí. Hlava se nepohybuje automaticky, ale pouze na náš pokyn - vyčkávání je občas ta nejlepší volba. 

Celkem zde najdeme 20 úrovní, kdy v každé je naším cílem vysbírat všechno zlato v časovém limitu. Po úspěšném dokončení nás čeká vyhodnocení skóre, kdy dostáváme body jak za sebrané zlato, tak 5 bodů za každý snězený kotouč a přičte se i zbývající čas. Nasbírané skóre neslouží k zápisu do tabulek, ale každá tisícovka se automaticky vymění za další život, které máme na začátku pouze tři. 

Kotouč mě zasáhl

Vyhodnocení úrovně

DUEL

V menu si lze vybrat "original game", což je samotná hra a "special edition" je trochu matoucí označení pro spuštění našich úrovní vytvořených v dostupném editoru úrovní. Ten je poměrně jednoduchý - pomocí myši pouze určíme kde se mají nacházet zdi a lze posunout i základnu, tzn. místo startu. Na zbývajících políčkách se automaticky vygeneruje zlato. 

V průběhu hry uslyšíme jak převzatou hudbu, tak zřejmě od autorů namluvené hlášky - např. "go", "game over" či na začátku vyslovený název hry. Barva zdí se před startem každé úrovně náhodně vybere z několika možností. 

Taktizovat se dá s kotouči, které můžou být na obrazovce maximálně dva, takže se jejich pohyb dá předvídat. Horší je to s náklaďákem, před nímž není šance uhnout pokud se vygeneruje nešťastně během našeho výletu na okraje obrazovky. 

Náklaďák jen nesmí trefit hlavu

Vítězství!

Editor

Verdikt: Zdařilá variace na hru Oil's Well. 
Hodnocení: 5/10

Žádné komentáře:

Okomentovat