sobota 30. července 2022

Hra 703: Poklad Atlantidy (1992)


Poklad Atlantidy
Vývojář: Tři Delfínci & Neobraule+
Vydavatel: Tři Delfínci & Neobraule+
Vydáno 1992 pro ZX Spectrum
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Po textovce Policeman (1991) se autoři s neobvyklými jmény vracejí, přičemž tentokrát bude naším úkolem najít poklad a donést ho na loď. Opět můžeme hru ovládat pomocí joysticku či na klávesnici, kdy klávesy "P" a "L" slouží pro pohyb v menu a pomocí "A" vybíráme. Na "1" najdeme i rychlé uložení do paměti a na "2" nahrání pozice z paměti. 

Texty jsou (schválně) plné nesmyslů

Začátek hry

Popisek jednoho z předmětů

Systém nemizejících oken je stále trochu nepřehledný, ale přesto došlo od minulé hry k určitému zlepšení. V menu máme na výběr z příkazů JDI, VEZMI, POLOŽ, PROZKOUMEJ, POUŽIJ, ROZHLÉDNI SE a INVENTURA. 

V inventáři můžeme mít maximálně pět předmětů, během hry jich ale najdeme daleko více. Některé jsou tu jen pro zmatení, další postavu při použití zabijí. Nepříjemné je, že hra je rozdělena na "úseky" a nelze se vrátit na předchozí obrazovky. Pokud si tedy s sebou vezmeme špatné předměty, tak se dál nedostaneme. Také se lze dostat do zásekových situací, kdy např. rozšlápneme sklíčko, které správně máme sebrat a použít na opravu skafandru. Nebo kapitán musí být nejprve zraněn sekerou a poté nožem, ne naopak, což už se dá spíše klasifikovat jako bug. 

Texty (hlavně tedy popisky předmětů) jsou plné protichůdných informací, ale to je prostě zvolený styl humoru. 

V hrobě

Tak a zpátky se nedostaneme

Mapa

POSTUP HROU
Nožem jsem odřízl rostliny a snědl je. Díky získané síle jsem odvalil balvan a pod ním našel krabičku. Položil jsem ji do vody, vzal ji, rozřízl nožem a uvnitř našel rezavý klíč. Vlezl jsem do člunu, vzal sekeru a lano a to přivázal. Pod vodou jsem sekerou praštil do motoru a opravil ho. Zpátky ve člunu jsem odvázal lano, klíčem nastartoval a doplul na ponorku. 

Zahodil jsem krabičku a rezavý klíč a sestoupil do řídícího centra. Kapitána jsem nejprve seknul sekerou a poté nožem. Poté jsem raněného kapitána prohlédl a našel šperhák, s nímž jsem odemkl nenápadné dveře a zahodil ho. V komůrce jsem nalezl skafandr. V přechodné místnosti jsem sekerou rozmlátil nádobu s kyselinou a poté nástroj zahodil. Nově vzniklou dírou jsem se dostal do skladu, kde jsem sebral sklíčko a použil ho k utěsnění svého skafandru. Poté jsem stiskl tlačítko a otevřel východ. Vzal jsem ještě vysavač a zlatý náramek a ponorku opustil. 

V kráteru jsem chobotnici hodil náramek a prošel do trhliny. U brány jsem nožem přeřízl dráty elektrického vedení. Prozkoumal jsem vysavač a našel vybitou baterii. Použitím drátů jsem ji nabil, vrátil do vysavače a tím vysál brouky, pod nimiž se skrýval kus drátu. Z toho jsem vytvořil hák, připevnil ho k lanu a to přehodil přes bránu. Ocitl jsem se před věží, na člověka vypustil brouky z vysavače, prozkoumal kosti a našel zlatý klíček. Tím jsem otevřel truhlu a našel poklad. Vzal jsem kosti a pokračoval na věž. U psa jsem položil kosti, odešel levým oknem, ignoroval sirky a nalodil se na parník. 
KONEC POSTUPU HROU

Brána konečně překonána

Aurum?

Vítězství!

Verdikt: Podobnost s předchozí textovkou autorů je zjevná, naštěstí došlo k několika menším vylepšením a výsledek se dá považovat za podařenější. 
Hodnocení: 3/10

Žádné komentáře:

Okomentovat