sobota 21. srpna 2021

Hra 580: Pilotův Příběh (1991)


Pilotův Příběh
Vývojář: Pavel Jiřík
Vydavatel: Straton Software
Vydáno 1991 pro Amiga
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Sice jsme tu na počítače Amiga již měli The Name Rose (1990) a Cestu Bojovníka (1991), to byly ovšem velmi primitivní pokusy o interaktivní příběh zahrnující pouze několik voleb. Pilotův Příběh je první klasická tuzemská textovka pro Amigu, tzn. chodíme tu po místnostech, sbíráme a používáme předměty a řešíme hádanky. 

Ještě před začátkem hry se nám přehraje úryvek skladby ukazující zvukové možnosti Amigy a vkusného hudebního podkresu se dočkáme i během hry. Bohužel zde nenajdeme žádný úvod do příběhu, nicméně jak název napovídá, v roli pilota se budeme pohybovat po letišti a naším cílem bude najít všechny potřebné předměty a uniknout s nimi. Budeme tu muset překonat strážné, nicméně nelze tu zemřít. 

Instrukce

Autor a poděkování

Začátek hry

Hra se ovládá psaním příkazů, přičemž ty se dozvíme na úvodních obrazovkách. Máme k dispozici SEBER, POLOZ, PROZKOUMEJ, INVENTAR, ZABIJ a POUZIJ. První čtyři se dají zkrátit na první tři písmena, ale příkazy ZABIJ a POUZIJ musíme z nějakého důvodu napsat celé, stejně jako názvy předmětů. 

Další zvláštností je, že předměty se dají prozkoumat jen v originální místnosti. Pokud něco vezmeme a odejdeme o místnost vedle, příkaz PROZKOUMEJ nám již předměty nepopíše. Obtížnost není příliš vysoko a jediné zásekové místo může být místnost s teleportem, kde by bylo více logické použít sebranou magnetickou kartu, což hra i sama naznačuje, nicméně musí se použít příkaz POUZIJ TELEPORT. 

Prozkoumat předměty lze jen v originální lokaci

Zabíjení je zde častým řešením problémů

Mapa

POSTUP HROU
Zabil jsem strážného (ZABIJ STRAZNEHO) a sebral zásobník (SEB ZASOBNIK). Ve štábu jsem prohledal stůl (PRO STUL) a našel kódovací tabulku (SEB TABULKU). Ve videomístnosti jsem sebral videokazetu (SEB KAZETU), v odpočinkové místnosti prohledal časopis (PRO CASOPIS) a našel magnetickou kartu (SEB KARTU). Na WC jsem našel hvězdici (SEB HVEZDICI), kterou jsem použil v tělocvičně na ninju (ZABIJ NINJU) a sebral uniformu (SEB UNIFORMU). V televizní místnosti jsem našel šroubovák (SEB SROUBOVAK) a opodál i láhev skotské (SEB LAHEV). 

Televiznímu maniakovi jsem daroval videokazetu (POL KAZETU) a strážce zabil (ZABIJ STRAZCE). V místnosti jsem prohledal šuplík (PRO SUPLIK) a našel pistoli (SEB PISTOLI). Vydal jsem se do operační místnosti, kde jsem našel mapu (SEB MAPU), opodál se zbavil strážného (ZABIJ STRAZNEHO), pokračoval dál, získal kompas (SEB KOMPAS), ve skladu prohledal krabici (PRO KRABICI) a našel radarový index (SEB INDEX). 

Konečně jsem se vydal do teleportovací místnosti a použil teleport (POUZIJ TELEPORT). Byl jsem přenesen do jiné místnosti, kde jsem sebral klíč (SEB KLIC). Opilému důstojníkovi jsem daroval láhev (POL LAHEV) a pokračoval na jih. 
KONEC POSTUPU HROU

Teleportoval jsem se

Chybí mi nějaká věc

Vítězství !

Verdikt: První tuzemská klasická textová adventura na Amigu by mohla mít uhlazenější ovládání a hlavně více rozepsaný příběh. 
Hodnocení: 3/10

Žádné komentáře:

Okomentovat