pátek 27. srpna 2021

Hra 582: Pohádková Země (1991)


Pohádková Země
Vývojář: K-Soft
Vydavatel: K-Soft
Vydáno 1991 pro Atari 8-bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Během plavby z Grónska na Island se naše loď potopí a probouzíme se na neznámém ostrově. Z posledních sil se doplazíme do malého domku na pobřeží, kde nás na stole čekají buchty s mákem a po načerpání nových sil se vydáváme na cestu za poznáním místní pohádkové země, přičemž naším hlavním cílem je samozřejmě se odsud dostat. 

Příběh

Začátek v domku

Kouzelný dědeček

Hra se ovládá na joysticku, čili se pohybujeme v menu mezi příkazy VZÍT, POLOŽIT, ZKOUMAT, JÍT, INVENTÁŘ a ZVLÁŠTNÍ PŘÍKAZY a pomocí klávesy "Fire" potvrzujeme. Pod poslední položkou nalezneme příkazy jako "jíst buchty", "nasadit čepici" či "sekat mečem", přičemž by dávalo větší smysl toto pojmout jako příkaz "použij" s následným vybráním předmětu. Příkaz JÍT by také měl být na prvním místě v nabídce, protože je nejčastěji používaný a takto bohužel musíme v menu zbytečně cestovat. A aby toho nebylo málo, u každého příkazu musíme jako poslední krok ještě volit mezi volbami "provést" a "zrušit". Celý systém ovládání má tedy k dokonalosti daleko a dal by se o hodně zlepšit. 

Poustevník byl víc užitečný, než jsem čekal

Celý poklad za jediný rum ?

Chožibaži

Autoři nicméně použili svoji bujnou fantasii, takže tu najdeme jak kouzelného dědečka, loupežníky, ježibabu, draka, krále a létající koště, tak zakázanou oblast, kterou kdysi navštívili mimozemšťané. Hádanky nejsou těžké a navíc se můžeme zeptat poustevníka, který nám dá hodně velké nápovědy. 

Mapa


POSTUP HROU
Ze stolu jsem vzal buchty a z půdy lopatu. Na mýtince jsem dal dědkovi buchty a dostal kouzelnou čepici. V jeskyni jsem našel poustevníka, promluvil s ním a získal mimo jiné informace o pokladu. Ten jsem vykopal pod stoletým dubem a v hospodě na náměstí jej vyměnil za rum. Ten jsem dal loupežníkům a získal klíč

Došel jsem k hradu a nasadil si kouzelnou čepici, která mě udělala neviditelným. Na nádvoří hradu jsem vlezl do studny a našel tajnou chodbu ke králi. Zde jsem odemknul dveře a v chodbě našel meč. Ve věži jsem také našel knihu, kterou jsem přečetl a dozvěděl se startovací slovo pro kouzelné koště. 

Vrátil jsem se před hrad a šel do chaloupky ježibaby pro létající koště. Poté jsem šel na břeh rybníka a do jeskyně, kde jsem skolil draka a zachránil princeznu, díky čemuž mi bylo umožněno jít do zakázané oblasti. Tam jsem našel trysky, takže jsem mohl použít koště, startovací formuli "CHOZIBAZI" a odletěl jsem na východ, směr Island.
KONEC POSTUPU HROU

No to je teda odměna

Tak děkuju

Vítězství !

Verdikt: Pohádková textovka, která by mohla mít lépe vymyšlené ovládání. 
Hodnocení: 3/10

Žádné komentáře:

Okomentovat