Pohádková Země
Vývojář: K-Soft
Vydavatel: K-Soft
Vydáno 1991 pro Atari 8-bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
Během plavby z Grónska na Island se naše loď potopí a probouzíme se na neznámém ostrově. Z posledních sil se doplazíme do malého domku na pobřeží, kde nás na stole čekají buchty s mákem a po načerpání nových sil se vydáváme na cestu za poznáním místní pohádkové země, přičemž naším hlavním cílem je samozřejmě se odsud dostat.
Příběh |
Začátek v domku |
Kouzelný dědeček |
Hra se ovládá na joysticku, čili se pohybujeme v menu mezi příkazy VZÍT, POLOŽIT, ZKOUMAT, JÍT, INVENTÁŘ a ZVLÁŠTNÍ PŘÍKAZY a pomocí klávesy "Fire" potvrzujeme. Pod poslední položkou nalezneme příkazy jako "jíst buchty", "nasadit čepici" či "sekat mečem", přičemž by dávalo větší smysl toto pojmout jako příkaz "použij" s následným vybráním předmětu. Příkaz JÍT by také měl být na prvním místě v nabídce, protože je nejčastěji používaný a takto bohužel musíme v menu zbytečně cestovat. A aby toho nebylo málo, u každého příkazu musíme jako poslední krok ještě volit mezi volbami "provést" a "zrušit". Celý systém ovládání má tedy k dokonalosti daleko a dal by se o hodně zlepšit.
Poustevník byl víc užitečný, než jsem čekal |
Celý poklad za jediný rum ? |
Chožibaži |
Autoři nicméně použili svoji bujnou fantasii, takže tu najdeme jak kouzelného dědečka, loupežníky, ježibabu, draka, krále a létající koště, tak zakázanou oblast, kterou kdysi navštívili mimozemšťané. Hádanky nejsou těžké a navíc se můžeme zeptat poustevníka, který nám dá hodně velké nápovědy.
Mapa |
POSTUP HROU
Ze stolu jsem vzal buchty a z půdy lopatu. Na mýtince jsem dal dědkovi buchty a dostal kouzelnou čepici. V jeskyni jsem našel poustevníka, promluvil s ním a získal mimo jiné informace o pokladu. Ten jsem vykopal pod stoletým dubem a v hospodě na náměstí jej vyměnil za rum. Ten jsem dal loupežníkům a získal klíč.
Došel jsem k hradu a nasadil si kouzelnou čepici, která mě udělala neviditelným. Na nádvoří hradu jsem vlezl do studny a našel tajnou chodbu ke králi. Zde jsem odemknul dveře a v chodbě našel meč. Ve věži jsem také našel knihu, kterou jsem přečetl a dozvěděl se startovací slovo pro kouzelné koště.
Vrátil jsem se před hrad a šel do chaloupky ježibaby pro létající koště. Poté jsem šel na břeh rybníka a do jeskyně, kde jsem skolil draka a zachránil princeznu, díky čemuž mi bylo umožněno jít do zakázané oblasti. Tam jsem našel trysky, takže jsem mohl použít koště, startovací formuli "CHOZIBAZI" a odletěl jsem na východ, směr Island.
KONEC POSTUPU HROU
No to je teda odměna |
Tak děkuju |
Vítězství ! |
Verdikt: Pohádková textovka, která by mohla mít lépe vymyšlené ovládání.
Hodnocení: 3/10
Žádné komentáře:
Okomentovat