úterý 24. srpna 2021

Hra 581: Podraz 7 (1991)


Podraz 7
Vývojář: O. Nechvátal & V. Baroš & B. Jura
Vydavatel: Pegas
Vydáno 1991 pro ZX Spectrum
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Další z nekonečné řady hackovacích "Podrazovek". Opět se v roli nezaměstnaného programátora Tima Colemana pustíme do vyšetřování bankovní loupeže, tentokrát v Chicagu v roce 1992, a budeme se snažit okrást zloděje. 

Už zase

Začátek hry

Starý známý Arthur Brown

Hra nijak nevybočuje z předcházejících her, budeme tedy opět používat svůj telefon, spojovat se s ostatními, nacházet stopy, zjišťovat informace a nakonec se spojíme s bankou a převedeme peníze na svůj účet. Najdeme tu i luštění kódovaného hesla za pomoci ASCII tabulky tak, jak to představil již Podraz 3 (1986). 

Nejzajímavější částí hry je pak hledání zločince v databázi policie, kdy podle popisu od svědků musíme najít správný obrázek obličeje. Celkově pak patří sedmý díl k těm lehčím "Podrazovkám" a nenachází se tu žádné vyloženě zásekové místo. 

Úkol se dá odmítnout, načež hra končí

Popis pachatele se bude hodit

Kód podle ASCII tabulky

POSTUP HROU
Vyzvedl jsem zprávu (Z), odpojil se (Ctrl + A), zavolal Davidu Ahlovi (338 29 825; PAUSA) a přijal úkol (A). Stopa vedla k CPD, a tak jsem zavolal na informace (300 11 111) a zkusil najít číslo na "CPD POLICE OF NEW YORK". Dostal jsem ale odpověď, že číslo nelze zveřejnit, a tak jsem se odpojil a přišla mi další zpráva. Zavolal jsem Arthurovi Brownovi (807 80 332; JOHN) a získal na CPD číslo. Zavolal jsem tam (951 37 628) a kód vyluštil pomocí ASCII tabulky. 

Nejzajímavější část hry

Sakra, teď abych šel do knihovny

V CPD jsem díky popisu od Davida našel zločince, přerušil hledání a zapsal jeho ID (03W4JR). Zjistil jsem, že je to Jack Ragger, zaměstnanec Microsoft Philadelphia. Přečetl jsem si další zprávu, na informacích zjistil číslo na Microsoft a zavolal tam (628 45 937). Jako jméno zaměstnance jsem zadal JACK RAGGER a našel jméno jeho kamaráda - Phil Garret. Přišla další zpráva. Zjistil jsem číslo na Jacka, zavolal (253 71 739) a uvedl se jako PHIL GARRET. Dozvěděl jsem se jméno sestry - Jane. Na informacích jsem tedy našel číslo na Jane Garret, zavolal ji (513 98 006), uvedl se opět jako PHIL GARRET a zjistil, že heslo je z knihy Den Trifidů. 

Spojil jsem se s bankou (103 33 273), zadal číslo konta zločinců podle ztraceného papírku (NB 273 391 554) a libovolné heslo. Po chvíli mi přišla další zpráva, tak jsem zavolal Davidovi (338 29 825; PAUSA) a dostal indicie k heslu. Opět jsem zavolal do banky (103 33 273) a zadal NB 273 391 554, heslo DENNIS a naše konto NB 382 772 282, načež byly peníze převedeny. 
KONEC POSTUPU HROU

Indicie k heslu

A je to !

Vítězství !

Verdikt: Průměrná "Podrazovka", která vybočuje hádankou s hledáním obličeje v policejní databázi. 
Hodnocení: 3/10

Žádné komentáře:

Okomentovat