úterý 6. července 2021

Hra 563: Kidův Poklad (1991)


Kidův Poklad
Vývojář: Roman Jamrich
Vydavatel: Hurican Software
Vydáno 1991 pro Atari 8-bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Ocitáme se na pirátské lodi Bonaventura v Tichém oceánu a jak se dozvíme z lístku, který nám leží u nohou, naším cílem bude zmocnit se lodi, doplout na tajný ostrov a najít poklad nechvalně proslulého kapitána Kida. 

Začátek hry

Lístek nám prozradí, co je cílem hry

Slovník příkazů je dost neúplný

Hru ovládáme psaním příkazů, které se ale nedají zkracovat. Pomocí příkazu SLOVNIK si sice můžeme zobrazit seznam povelů, ten je ovšem neúplný. Ve skutečnosti tu najdeme příkazy VEZMI, POUZIJ, PRECTI, ZAPAL, ZATAHNI, ale trochu překvapivě chybí příkaz pro vypsání inventáře, takže sebrané předměty si budeme muset pamatovat. V jednom případě je také nutné napsat "POUZIJ KOMPAS A MAPU", naštěstí na tento nestandardní příkaz s dvěma předměty autor upozorní poskytnutím rady. 

Je to potvrzené, jsem prase

Autor nám v tomto případě dal raději přímou radu

Uvázli jsme

Mapa

POSTUP HROU
Vzal jsem lístek (VEZMI LISTEK) a přečetl si ho (PRECTI LISTEK). V kapitánově kajutě jsem vzal mapu (VEZMI MAPU), klíček (VEZMI KLICEK) a otevřel jím stůl (POUZIJ KLICEK). Našel jsem kód k zámku (VEZMI KOD), který jsem použil na trezor (POUZIJ KOD) a sebral klíč (VEZMI KLIC). V pokoji posádky jsem vzal láhev kořalky (VEZMI LAHEV) a dal ji starci u kormidla (POUZIJ LAHEV). Vzal jsem kompas (VEZMI KOMPAS) a zmocnil se řízení lodi (POUZIJ KOMPAS A MAPU). 

Jakmile loď doplula k ostrovu, vyrazil jsem k dosud zablokovaným dveřím a vyšel na palubu, kde jsem vzal mačetu (VEZMI MACETU) a záchranný člun (VEZMI CLUN), se kterým jsem odplul na ostrov (POUZIJ CLUN). 

Na ostrově jsem našel zápalky (VEZMI SIRKY), klacek (VEZMI KLACEK) a korálky (VEZMI KORALKY), které jsem vrátil domorodcům a získal za to dynamit (VEZMI DYNAMIT). Porost na severu jsem posekal mačetou (POUZIJ MACETU) a zavalený vchod do jeskyně vyčistil dynamitem (ZAPAL DYNAMIT). Zamčené dveře jsem odemkl klíčem (POUZIJ KLIC), u mrtvoly Kida odvalil kámen klackem (POUZIJ KLACEK) a našel hledaný poklad. 
KONEC POSTUPU HROU

Vidím zápalky, ale musím sebrat sirky

Kid to nedal

Vítězství !

Verdikt: Podprůměrná textovka s pirátskou tématikou. 
Hodnocení: 2/10

5 komentářů:

  1. Pokud je na seznamu hodně textovek za sebou, můžeš tam dát nějakou primitivní arkádu bez data vydání.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To bych mohl udělat kdybych stíhal, ale budu mít co dělat, abych tenhle rok dokončil všechny kousky z roku 91. Vypadá to, že hry bez data vydání budu muset upozadit a dát je někdy v příštích letech, až ten počet her klesne. Myslím, že pro rok 92 tam je kolem 130 her, takže tam prostor nebude.

      Vymazat
    2. Kdysi jsem ti posílal hry pro DOS, možná jich už pár můžeš použít.

      Vymazat
    3. Nu, doplácíme na magory, co si zálohovali každou kravinu.
      Naštěstí spousta děl, i kvalitnějších, se stala obětí nečitelných disket, poškozených kazet a živelných katastrof.

      Vymazat
    4. dex tu mluví určitě o své nedochované herní produkci :-). Kdyby jsi prošel ty tuny disket, tak třeba najdeš hru Zabijáci číhají.

      Vymazat