čtvrtek 28. ledna 2021

Hra 510: Android (1991)


Android
Vývojář: Robert Knill (FUCO) & Radek Štěrba (RASTER)
Vydavatel: K-Soft
Vydáno 1991 pro Atari 8-bit
Žánr: Plošinovka
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Po své prvotině, závodní hře Race Against Time (1990), se autorská dvojice Knill & Štěrba vrhla i na jiné žánry. V tomto případě tu máme klasickou plošinovku, v níž ovládáme androida. Ten má za úkol na vesmírné základně najít čtyři věci, které mu pomohou vrátit se domů. 

V roce 1993 byla hra vydána v Polsku společností LK Avalon a příběh trochu rozšířen. Konkrétně v něm šlo o válku mezi dvěma civilizacemi, kdy Frydonité dobyli základnu Balaxiánů na planetě Hagan. Druzí jmenovaní rozmontovali hlavní počítač a evakuovali se, načež začali spřádat plány na znovuzískání svého území. K tomu ovšem potřebovali data z hlavního počítače, který byl během transportu poškozen. Android, dálkově ovládaný hráčem, je tedy na základnu vyslán, aby získal čtyři náhradní díly pro hlavní počítač. V cestě mu ovšem budou stát bojoví roboti, jež po sobě Frydonité zanechali. 

Začátek hry

Na plošince je lékárnička

První předmět nalezen

Ve hře se dá přepínat mezi barevným a černobílým módem obrazu, proto je v dolní části obrazovky nápis "colored mode". Nad tím vidíme ukazatele života a munice - oboje se dá doplnit sbíráním příslušných předmětů rozesetých po základně. Těch je jen omezené množství, takže je nutné taktizovat a dopředu mít vymyšlenou cestu. 

Postava umí skákat a krčit se, nicméně někteří nepřátelé pohybující se po zemi jsou nezasažitelní, protože se postava neumí sehnout dostatečně, což je trochu podivné. Střely mají také jen omezený dostřel. Není zde plynulý scrolling, ale základna je rozdělena na místnosti. Jakmile dojdeme na kraj jedné, tak přejdeme do té sousední, přičemž zlikvidovaní nepřátelé jsou oživeni. 

Mapa základny; Zdroj: mapy.atari8.info

Před androidem je zásoba munice

Druhý předmět

Velikost základny je ideální, najdeme tu různé průchody, plošinky a žebříky a bez dobrého orientačního smyslu či bez psaní poznámek se dá v chodbách lehko ztratit. Pohyb postavy bohužel není úplně bezchybný a občas se mi podařilo dostat se do mezery mezi plošinkami a propadnout se dolů. Po žebříku se pak šplhá nahoru pouze skákáním a dolů se jít nedá - android musí seskočit, což při velké výšce může znamenat ztrátu životů. 

Rozdíly mezi nepřátelskými roboty jsou malé - všichni se pohybují po předem určených trasách a někteří v pravidelných intervalech střílejí a jiní ne. Po sebrání všech čtyř předmětů je ještě nutné vrátit se na začátek, kde na androida čeká únikový modul. 

Třetí předmět

Poslední předmět

Vítězství !

Verdikt: Zatím nejlepší tuzemská plošinovka pro osmibitová Atari. 
Hodnocení: 4/10

3 komentáře:

  1. Nejlepsi, ale jenom 4 z 10? Meh.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je tím, že konkurence na Atari je malá a také píšu "zatím" s očekáváním, že přijde něco lepšího :) Není to hra, kterou bych si chtěl zahrát podruhé, takže to hodnocení sedí.

      Vymazat
  2. Atari malo rozhodne lepsie plosinovky napr. Magic World od Satantronicu a dalsiu hru uz neviem nazov kde som hral tusim v nejakej prehistorickej teme.

    OdpovědětVymazat