A Je To ! 2
Vývojář: Jaromír Koutek
Vydavatel: HappySoft
Vydáno 1991 pro Atari 8-bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
Pokračování textovky A Je To ! (1991), jež se inspirovala v Pomstě Šíleného Ataristy (1989). Pro spuštění hry musíme zadat heslo získané po dohrání prvního dílu, které zní "HEFENEX".
Příběh je opět jednoduchý - Spectristé Michal a Radek Vyroubalové vtrhli do našeho domu a ukradli nám náš počítač značky Atari. Jako výkupné chtějí kazetu s hrami pro ZX Spectrum. Vydáváme se tedy počítač získat zpět dříve, než to zjistí naše matka, z čehož by byl velký průšvih.
Výpis chyby vyděsí, ale tentokrát je to součást textu |
Pokračování příběhu |
Začátek, výpis autora a rychlý konec |
Hra běží na stejném enginu jako první díl, takže vypadá v podstatě stejně a je tu opět ovládání pomocí příkazů, které se dají zkracovat na první 3 písmena, přičemž musíme používat diakritiku. Slovník příkazů se trochu zjednodušil (vypadly příkazy OTEVŘI a NASTUP), takže tu máme VEZMI, POLOŽ, PROZKOUMEJ, SITUACE, INVENTÁŘ a pomocí FIRMA si můžeme vypsat jméno autora a datum vzniku hry.
Příkazy se dají zkracovat |
V textech najdeme silné nápovědy |
Škaredá krysa se bude hodit |
Počet obrazovek se více jak zdvojnásobil, takže už nejde o takovou jednohubku jako první díl. Obtížnost ale zůstává nízko - po použití příkazu PROZKOUMEJ nám hra víceméně prozradí, co máme na daném místě dělat, např. opilec chce někoho zastřelit, takže mu dáme pušku. Některé hádanky jsou jasné i bez jakékoliv nápovědy - tenistům dáme raketu, dětem céčka, apod. I tady pak potkáváme různé kamarády a známé, ze kterých si autor dělá srandu a popisuje je jako šílence, maniaky, fanatiky či drbny.
Na několika místech se dá zemřít, načež nám program vypíše počet použitých příkazů a odehraný čas. Najdeme tu bohužel i otravný bug, kdy se můžeme z několika míst dostat na duplicitní obrazovky, ze kterých není úniku a na jejichž konci najdeme na zemi všechny použité předměty a pád pod kola nákladního automobilu.
Na vítězné obrazovce se dozvíme heslo "DIOXIN" do třetího dílu, nicméně ten pravděpodobně nikdy nespatřil světlo světa.
Mapa |
POSTUP HROU
Vydal jsem se k prodejně potravin a sebral rohlík (VEZ ROH). Ten jsem dal psovi (POL ROH), prozkoumal obilí (PRO OBI) a našel pušku (VEZ PUŠ). Pokračoval jsem k hospodě a po cestě sebral kámen (VEZ KÁM). Opilcovi jsem věnoval pušku (POL PUŠ) a získal víno (VEZ VÍN). V čekárně jsem získal céčka (VEZ CÉČ).
Dědkovi u kapličky jsem dal víno (POL VÍN) a pokračoval na most, kde jsem z potoka vylovil kanystr s naftou (VEZ KAN) a vrbový prut (VEZ PRU). Vrátil jsem se k šílenci, dal mu prut (POL PRU) a v kostele sebral kříž (VEZ KŘÍ), kterým jsem eliminoval fanatika na mostě (POL KŘÍ).
Odporná kazeta |
Depeche Mode bývala hodně oblíbená kapela |
Zabugované místo, kde najdeme již použité předměty |
Došel jsem do skladu a traktoristovi dal kanystr (POL KAN). Sebral jsem hnojivo a hadici (VEZ HNO; VEZ HAD). Vrátil jsem se přes most a požárníkům dal hadici (POL HAD). Vzal jsem rukavici (VEZ RUK) a použil kámen na podvraťáka (POL KÁM). Chlápkovi jsem dal rukavici (POL RUK) a dostal se na smetiště, kde jsem otrávil krysu hnojivem (POL HNO), vzal její zdechlinu (VEZ ZDE) a také tenisovou raketu (VEZ RAK).
Raketu jsem vyměnil u party tenistů za kazetu s programy (POL RAK; VEZ KAZ). Drbnu jsem vystrašil zdechlinou krysy (POL ZDE) a v kanceláři sebral plakát (VEZ PLA). Bandě dětí jsem dal céčka (POL CÉČ), maniakovi plakát (POL PLA) a Spectristovi kazetu (POL KAZ). Vešel jsem dovnitř, získal svůj počítač (VEZ POČ) a vrátil se k sobě domů.
KONEC POSTUPU HROU
Atari 800 XE je lepší jak Spectrum či C64 |
Vítězství ! |
Verdikt: Druhý díl nedokončené trilogie má vylepšenou délku, ale hádanky jsou příliš stereotypní, kdy jde zpravidla o to přinést nějaké postavě správný předmět.
Hodnocení: 3/10
Žádné komentáře:
Okomentovat