pátek 15. ledna 2021

Hra 505: Akce Klement 2 (1991)


Akce Klement 2
Vývojář: Jiří Richter
Vydavatel: Judge Software & GIA Software
Vydáno 1991 pro Atari 8-bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Přímé pokračování prvního dílu (1991), v němž jsme z věznice s pomocí propašovaného telefonu vypátrali zločince, kterým dále půjdeme po krku. Pokračujeme tedy jako Jack Cooper a na naší cestě za pomstou nám budou opět pomáhat bratr James Cooper a přítel George Blackwood. 

Příběh

Začátek hry

Austin

Zatímco první díl byla klasická "Podrazovka", tady se mechanismy hry výrazně změnily. Základem je ježdění mezi několika americkými městy, kdy v každém najdeme jiné možnosti. V Dallasu je třeba burza, kde můžeme koupit potřebné předměty, v Houstonu je benzínová stanice a v Austinu, kde začínáme, se nachází mototechna, kde si musíme opatřit nezbytný automobil. 

Vozidel je k dispozici několik a každé má určitou rychlost, cenu a spotřebu paliva. Na to musíme myslet, protože máme omezené finance a nádrž na 250 litrů. Města jsou od sebe různě vzdálena, takže každá cesta samozřejmě trvá jinou dobu a spotřebuje se na ní různé množství benzínu. Najdeme tu i edukativní prvek, kdy se po příjezdu do města zobrazí krátký popisek věnující se třeba počtu obyvatel nebo průmyslu v dané lokalitě.

Zajímavý výběr vozidel

Důležitý seznam měst, které můžeme navštívit

Jednoduchá animace cestování

Ovládání se odvíjí od aktuální obrazovky - občas je nám nabídnuto z několika možností a je nutné zvolit jednu pomocí čísla, jindy musíme odpověď přímo napsat - např. naše jméno, číselný kód dveří či výši úplatku. 

Nachází se tu bohužel i otravný náhodný prvek, kdy naše vozidlo můžou zničit vandalové, čímž hra okamžitě končí a musíme začít od znovu. Stejně tak ztroskotáme, pokud na některé otázky odpovíme špatně. Na vítězné obrazovce se pak dozvíme heslo "YONNE" do třetího dílu, který ale pravděpodobně nikdy nevyšel.

Každé město má stručný popis

Zpropadení vandalové mi rozmlátili auto!

Šifra se od minula nezměnila

POSTUP HROU
Bratrovi jsem dal 3000 a nenechal jsem se pojistit ("N"). V Austinu jsem v mototechně koupil ("1") Favorita ("1"; "a") a navštívil bratra ("2"). Poznamenal jsem si seznam měst a odjel do Dallasu, kde jsem na burze koupil páčidlo, lovecký nůž a motorový člun. Pokračoval jsem do města Houston, kde jsem natankoval plnou nádrž a navštívil Blackwooda. Vrátil jsem se do Austinu a opět navštívil bratra. 

Vydal jsem se do San Antonia a navštívil lázně. Vrátnému jsem sdělil, že hledám Robina Steparka. Tomu jsem se představil jako Jack Cooper a odmítl, že bych byl od policie ("N"). Odjel jsem do Dallasu a navštívil Gordon street ("2"). Kód jsem nevěděl, a tak jsem se vrátil do San Antonia k Steparkovi a zeptal se ho na "KOD". Zpět v Dallasu jsem už dveře bytu Marcela Beestona otevřít dokázal (2484). Našel jsem vzkaz od Marcela, a tak jsem odešel a do bytu se hned vrátil znovu. Našel jsem odpověď od Toma Steparka, že Klement odjel na jakýsi ostrov (čísla jsou pozice písmen v abecedě, kdy A=16). 

Odjel jsem tedy na Galveston, šel do přístavu a zaplatil správci 5001 dolarů za informaci. Projel jsem seznam lodí a vždy se opět zeptal za 5001 dolarů správce na jméno kapitána, dokud jsem nenašel Klementa. 
KONEC POSTUPU HROU

Každý má svou cenu

Vypátral jsem správnou loď, na které je kapitán Klement

Vítězství !

Verdikt: Zajímavá textovka obsahující několik originálních, ale bohužel i několik velmi otravných prvků. 
Hodnocení: 3/10

Žádné komentáře:

Okomentovat