Akce Klement 2
Vývojář: Jiří Richter
Vydavatel: Judge Software & GIA Software
Vydáno 1991 pro Atari 8-bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
Přímé pokračování prvního dílu (1991), v němž jsme z věznice s pomocí propašovaného telefonu vypátrali zločince, kterým dále půjdeme po krku. Pokračujeme tedy jako Jack Cooper a na naší cestě za pomstou nám budou opět pomáhat bratr James Cooper a přítel George Blackwood.
![]() |
Příběh |
![]() |
Začátek hry |
![]() |
Austin |
Zatímco první díl byla klasická "Podrazovka", tady se mechanismy hry výrazně změnily. Základem je ježdění mezi několika americkými městy, kdy v každém najdeme jiné možnosti. V Dallasu je třeba burza, kde můžeme koupit potřebné předměty, v Houstonu je benzínová stanice a v Austinu, kde začínáme, se nachází mototechna, kde si musíme opatřit nezbytný automobil.
Vozidel je k dispozici několik a každé má určitou rychlost, cenu a spotřebu paliva. Na to musíme myslet, protože máme omezené finance a nádrž na 250 litrů. Města jsou od sebe různě vzdálena, takže každá cesta samozřejmě trvá jinou dobu a spotřebuje se na ní různé množství benzínu. Najdeme tu i edukativní prvek, kdy se po příjezdu do města zobrazí krátký popisek věnující se třeba počtu obyvatel nebo průmyslu v dané lokalitě.
![]() |
Zajímavý výběr vozidel |
![]() |
Důležitý seznam měst, které můžeme navštívit |
![]() |
Jednoduchá animace cestování |
Ovládání se odvíjí od aktuální obrazovky - občas je nám nabídnuto z několika možností a je nutné zvolit jednu pomocí čísla, jindy musíme odpověď přímo napsat - např. naše jméno, číselný kód dveří či výši úplatku.
Nachází se tu bohužel i otravný náhodný prvek, kdy naše vozidlo můžou zničit vandalové, čímž hra okamžitě končí a musíme začít od znovu. Stejně tak ztroskotáme, pokud na některé otázky odpovíme špatně. Na vítězné obrazovce se pak dozvíme heslo "YONNE" do třetího dílu, který ale pravděpodobně nikdy nevyšel.
![]() |
Každé město má stručný popis |
![]() |
Zpropadení vandalové mi rozmlátili auto! |
![]() |
Šifra se od minula nezměnila |
POSTUP HROU
Bratrovi jsem dal 3000 a nenechal jsem se pojistit ("N"). V Austinu jsem v mototechně koupil ("1") Favorita ("1"; "a") a navštívil bratra ("2"). Poznamenal jsem si seznam měst a odjel do Dallasu, kde jsem na burze koupil páčidlo, lovecký nůž a motorový člun. Pokračoval jsem do města Houston, kde jsem natankoval plnou nádrž a navštívil Blackwooda. Vrátil jsem se do Austinu a opět navštívil bratra.
Vydal jsem se do San Antonia a navštívil lázně. Vrátnému jsem sdělil, že hledám Robina Steparka. Tomu jsem se představil jako Jack Cooper a odmítl, že bych byl od policie ("N"). Odjel jsem do Dallasu a navštívil Gordon street ("2"). Kód jsem nevěděl, a tak jsem se vrátil do San Antonia k Steparkovi a zeptal se ho na "KOD". Zpět v Dallasu jsem už dveře bytu Marcela Beestona otevřít dokázal (2484). Našel jsem vzkaz od Marcela, a tak jsem odešel a do bytu se hned vrátil znovu. Našel jsem odpověď od Toma Steparka, že Klement odjel na jakýsi ostrov (čísla jsou pozice písmen v abecedě, kdy A=16).
Odjel jsem tedy na Galveston, šel do přístavu a zaplatil správci 5001 dolarů za informaci. Projel jsem seznam lodí a vždy se opět zeptal za 5001 dolarů správce na jméno kapitána, dokud jsem nenašel Klementa.
KONEC POSTUPU HROU
![]() |
Každý má svou cenu |
![]() |
Vypátral jsem správnou loď, na které je kapitán Klement |
![]() |
Vítězství ! |
Verdikt: Zajímavá textovka obsahující několik originálních, ale bohužel i několik velmi otravných prvků.
Hodnocení: 3/10
Žádné komentáře:
Okomentovat