neděle 3. ledna 2021

Hra 501: A Je To ! (1991)


A Je To !
Vývojář: Jaromír Koutek
Vydavatel: HappySoft
Vydáno 1991 pro Atari 8-bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Mezi Ataristy legendární textovka Pomsta Šíleného Ataristy (1989) inspirovala mnoho dalších autorů, kdy právě "A Je To !" je dílo, které na svého předchůdce jasně odkazuje. Opět se podíváme do Atari klubu, který okupuje Koutkova parta maniaků. Tam jsme si přišli okopírovat programy na "Alfíka" (zapisovač Alfi), nicméně nám na to kvůli ostatním nezbyl čas a ještě jsme dostali doma vynadáno. Plán tedy zní jít tam ve čtvrtek znovu a tentokrát získat vytouženou kazetu s programy.  

Příběh

Začátek hry

Zpropadený Sinclairista mě přejel

Ovládání je řešeno klasicky přes psaní příkazů, které se dají zkracovat na první tři písmena. Slovník obsahuje příkazy VEZMI, POLOŽ, PROZKOUMEJ, OTEVŘI, NASTUP, INVENTURA a SITUACE (opětovně vytiskne popis aktuální obrazovky). Je tu také příkaz FIRMA, který vypíše jméno autora a datum vzniku hry. Vše je přitom nutné psát s diakritikou. 

Příkazy lze zkracovat

Autor do hry vložil i inzerát

Popisky předmětů si většinou utahují z kamarádů

Hra je poměrně krátká a jde jen o to dojít ke klubu, dostat se dovnitř, vzít kazetu a odjet pryč tramvají, přičemž hádanek tu je poskrovnu. Většina předmětů je pak k nalezení ve skladišti klubu, kdy skříň je nacpaná různým hardwarem, nicméně ne vše potřebujeme k dokončení hry. Při prozkoumávání věcí se dočkáme košatých popisků, kdy texty se často trefují do kamarádů a známých autora. 

Po úspěšném dokončení hry se dozvíme heslo "HEFENEX" do druhého dílu, který opravdu vyšel a to dokonce ve stejném roce, čili se na něj dostane řada hned v dalším článku. 

Maniak mi ukradl televizi

Mapa

POSTUP HROU
Došel jsem před budovu svazu, prozkoumal kachličky (PRO KAC) a sebral kus papíru (VEZ KUS). Ten jsem donesl opilci před autoškolou a vzal klíče (VEZ KLÍ). Otevřel jsem dveře svazu (OTE DVE) a vešel dovnitř. Otevřel jsem dveře skladu (OTE DVE), uvnitř prozkoumal skříň (PRO SKŘ) a sebral televizi a standardní kazetu (VEZ TEL; VEZ STA).

Otevřel jsem dveře na konci chodby (OTE DVE) a vešel do klubu. Maniak si vzal televizi a maniaci kazetu. Sebral jsem akazetu (VEZ AKA) a vrátil se zpět na začátek, kde jsem nastoupil do tramvaje (NAS). 
KONEC POSTUPU HROU

Ataristé jsou jak hyeny

Našel jsem, co jsem hledal !

Vítězství !

Verdikt: Humorná textovka ve stylu Pomsty, která je ovšem až příliš krátká a užijí si jí spíše lidé, kteří zmíněný Atari klub navštěvovali a znají souvislosti. 
Hodnocení: 3/10

Žádné komentáře:

Okomentovat