pondělí 27. dubna 2020

Hra 424: Electric House (1990)


Electric House
Vývojář: Big Eyes
Vydavatel: Big Eyes
Vydáno 1990 pro ZX Spectrum
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Od autora se zajímavým jménem "Velké oči" dostáváme hru "Elektrický dům". Těžko říct, proč byl zvolen zrovna tento název, jediné pojítko zdá se být přítomnost ocelových vrat pod proudem hned na první obrazovce.

Cílem hry je prozkoumat čtyřpatrový dům, sesbírat několik předmětů a poté projít malým bludištěm až na konec.

Instrukce #1
Instrukce #2
Začátek hry

Ovládání je pak trochu netradiční - kromě pohybových příkazů tu máme už jen příkaz VEZMI, VLOZ a DISPLAY. Při sobě pak můžeme mít pouze jeden předmět. Ten musíme donést do laboratoře, kde ho vložíme do přístroje. Jakmile takto získáme všechny předměty, můžeme si pomocí zmíněného příkazu DISPLAY zobrazit návod k bludišti a zároveň se nám otevře cesta k němu. 

Upřímně ale návod není vůbec potřeba, protože bludiště není nikterak komplikované a projít by se jím dalo i bez návodu. Celé to tedy na hráče působí tak trochu jako zbytečná práce. 

Sebrání prvního předmětu
Klíčová obrazovka s přístrojem
Product placement

Zatímco první patra se tváří jako normální dům, ve 4. patře se najednou začínají objevovat zvláštní věci jako zmrzlinář prodávající zmrzlinu, elektrické křeslo, muzeum, mučírna či sklepní prostory. Najdeme tu i pár úsměvných scén jako naštvanou uklízečku, dvojici popíjející Staropramen, či důchodce poslouchajícího rádio Riga. Dopravovat se mezi patry můžeme buď výtahem, nebo po schodech.

Kyselý déšť dokáže zkazit den
Také jsem v to doufal
Kéž by...
Mapa

POSTUP HROU
Po jednom jsem vzal (VEZMI; enter; předmět) všech 13 předmětů ze všech čtyř pater domu a donesl je do laboratoře v 1. patře, kde jsem je vložil (VLOZ; enter; předmět) do velikého přístroje. Jakmile jsem skončil, zobrazil jsem si opět v laboratoři příkazem "DISPLAY" cestu z bludiště. 

Vrátil jsem se na začátek a šel tentokrát na západ, kde se mi otevřela cesta do bludiště. Následoval jsem směr podle získaného návodu a došel až do cíle, k východu z bludiště.
KONEC POSTUPU HROU

S uklízečkou si neradno zahrávat
A návod k bludišti je hotový
Vchod do bludiště se otevřel
Vítězství !

Verdikt: Podprůměrná textovka. 
Hodnocení: 3/10

Žádné komentáře:

Okomentovat