Pyramida
Vývojář: ?
Vydavatel: ?
Vydáno ? pro Atari 8-bit
Žánr: Strategická
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
Rozšířená verze hry Hamurabi (1968), v níž nám faraon Ramses II. zadává čestný úkol postavit pro něj pyramidu, na což máme přesně 20 let. Pod správu pak dostáváme fiktivní provincii Kafr-es-Sajat, jež musíme udržovat v chodu a zároveň z ní čerpáme pracovní sílu pro náročnou stavbu.
Jak už to u her tohoto typu bývá, naší hlavní zbraní je v tomto případě kalkulačka, resp. Excel tabulka, do které si dosadíme všechny proměnné, jež hra používá při kalkulacích dalšího tahu. V tomto případě víme, že 50 lidí obdělá 1 pole, 1 sýpka oseje 50 polí, 1 sýpka uživí 1000 lidí, 1 pole urodí kolem 0.075 sýpek a na stavbu jednoho stupně pyramidy je třeba 666 lidí. Pyramida celkově má potom 270 stupňů, jež je třeba postavit.
Instrukce |
Základní konstanty pro výpočet |
Začátek hry |
Hra je tedy rozdělena na 20 tahů, kdy se na začátku každého dozvíme tato čísla:
- rok
- počet obyvatel
- počet sýpek (jídla)
- počet polí
Poté je na nás zadat:
- kolik obyvatel má pracovat na stavbě pyramidy
- kolik sýpek tato skupina dostane
- kolik sýpek dostanou zbylí obyvatelé provincie, kteří na pyramidě nepracují
- kolik polí chceme obdělat
Na základně těchto údajů se náhodně vygeneruje sklizeň z jednoho pole a také se může přihodit jedna z mnoha náhodných událostí, kdy můžeme darem získat sýpky obilí, nebo je naopak ztratit, vypukne mor a lidé zemřou, či se naopak přistěhují, nepřátelské vojsko nám sebere pole, či naopak od faraona dostaneme další, přijde povodeň, zemětřesení, sabotáž, atd. Dozvíme se také kolik obyvatel přibylo a kolik jich ubylo a samozřejmě také kolik stupňů pyramidy se již povedlo postavit.
Zadávání údajů |
Radost z vynikající průměrné sklizně zhatila ta nejhorší možná náhodná událost |
Stavba přes všechny strasti pokračuje |
Na začátku hry si také můžeme zvolit obtížnost, kdy "1" je nejlehčí a "5" nejtěžší a popravdě na nejtěžší obtížnost se mi povedlo přežít jen pár tahů. Tato volba totiž ovlivňuje, resp. citelně snižuje hlavně průměrnou úrodu a poté stačí jeden špatný rok a nastává nedostatek jídla, čímž hra okamžitě končí. Pokud se tento problém podaří nějakým zázrakem přežít, tak nepřátelská vojska téměř každé kolo zabírají naše pole a není jak se tomu bránit. Divil bych se, kdyby se někomu podařilo hru na nejtěžší obtížnost dohrát. Už na tu nejlehčí je to slušná výzva.
Vítězství ! |
Verdikt: Povedená variace na hru Hamurabi, v níž musíme spravovat svoji provincii a zároveň stavět pyramidu.
Hodnocení: 3/10
Žádné komentáře:
Okomentovat