úterý 12. listopadu 2019

Hra 379: Stávka (1989)


Stávka
Vývojář: SvosataSoft
Vydavatel: SvosataSoft
Vydáno 1989 pro ZX Spectrum
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Stávka, jakožto další politicky orientovaná textovka, navazuje na hru 17. 11. 1989 (1989) a soudě dle totožných bílo-červeno-modrých pruhů na pozadí se dá i soudit, že pochází od stejných autorů či se alespoň autoři obou her navzájem znali. Cíl hry je jednoduchý - zjistit zprávu ČTK, přičemž jak je uvedeno na úvodní obrazovce - "konkrétní děj je zcela smyšlený, ani místo děje není konkrétní". 

Ovládání je tentokrát klasické, čili je třeba vypisovat příkazy. Ty nám naštěstí hra prozradí hned na začátku. Použít můžeme příkazy "nahoď", "prohlédni", "zapni", "vypni", "nastav", "stiskni", "založ", "otevři", "vezmi", "polož", "přečti", "zasuň", přičemž parser neumí zkracování, takže je nutné vypisovat je celé. 

Výpis příkazů
Začátek hry
Mačkat červená tlačítka hlava nehlava není dobrý nápad

Hra je velice krátká, odehrává se uvnitř jedné budovy a najdeme zde jen pár obrazovek. Obtížnost není nikterak vysoká, jediný zádrhel může být zadávání kódu k trezoru, kdy hráč musí uhádnout, že se jedná o "17111989", čili 17. 11. 1989. Jediným vodítkem přitom je, že kód je osmimístný a číselný. 

Jakmile se nám podaří na dálnopisu vytisknout zprávu ČTK, tak se dozvíme, že text pojednává o datu 29. 11. 1989, kdy bylo odhlasováno vyškrtnutí ústavního článku 4, čímž se v podstatě komunisté vzdali monopolní vedoucí úlohy v republice. Tím hra končí. Jaký to dává smysl, to sám nevím. 

V jedné místnosti je smrtelný zápach
Přečetl jsem si plakát na zdi
Orosený snaživec z StB
Mapa

POSTUP HROU
Došel jsem do nevětrané místnosti, vzal klíček (VEZMI KLICEK) a rychle odešel. Přes okenní římsu jsem se dostal do další místnosti, pokračoval jsem přes temný průchod až do kanceláře. Zde jsem klíček použil (ZASUN KLICEK), zadal kód (NASTAV 17111989), otevřel dvířka (OTEVRI TREZOR) a sebral pásku (VEZMI PASKU). 

Vrátil jsem se přes římsu zpátky, k dálnopisu. Založil jsem pásku (ZALOZ PASKU) a dálnopis zapnul (ZAPNI DALNOPIS), čímž jsem získal zprávu ČTK. 
KONEC POSTUPU HROU

Trezor je na osmimístný číselný kód
Před spuštěním dálnopisu je nutné vypnout světla v chodbě
Vítězství !

Verdikt: Příliš krátká textovka, která nedává moc smysl. 
Hodnocení: 2/10

Žádné komentáře:

Okomentovat