Nu, Pogodi!
Vývojář: Michal Polák
Vydavatel: Spectrum Omega Software
Vydáno 1986 pro ZX Spectrum
Žánr: Arkáda
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
Většina z nás asi zná sovětskou verzi Toma a Jerryho jménem "Nu, Pogodi!" (v překladu Jen počkej, zajíci!), kde se vlk snaží chytit a sežrat zajíce, což mu však nikdy nevyjde. Epizody tohoto kresleného seriálu vycházely nepravidelně od roku 1969 a ta poslední vyšla dokonce až v roce 2006.
Stejně legendární jako seriál se ale u nás staly také kapesní konzole od sovětské firmy Elektronika. V nich jsme ovládali právě vlka, který chytal vejce padající ze čtyř směrů. Na hráčovi bylo ve správný čas stisknout jedno ze čtyř tlačítek, čímž vlk přemístil svůj košík a vejce zachytil dříve, než spadlo na zem a rozbilo se. Pro někoho může být překvapením, že toto není originální koncept, ale Sověti ho okopírovali od společnosti Nintendo, konkrétně od jejich řady kapesních konzolí "Game & Watch" a hry jménem "Egg" (1981).
V roce 1986 vytvořil Michal Polák verzi pro ZX Spectrum, která se v podstatě snaží převést hratelnost z konzole co nejvěrněji. Pomocí čtyř kláves tedy ovládáme vlka a snažíme se chytat koulející se vejce. Jakmile nám spadnou tři na zem, hra končí. Cílem je samozřejmě pochytat vajec co nejvíce.
Po každých 50 chycených vejcích se hra na chvíli zastaví a přičte se nám bonus 10 bodů, načež můžeme pokračovat dále. Na výběr jsou dvě obtížnosti, které ovlivňují rychlost pohybu vajec. Bohužel hra si naše dosažené výkony nezapisuje a chybí tu tabulka nejlepších výsledků.
Verdikt: Takhle jednoduchá hratelnost obstála ve formě kapesní konzole v 80. a 90. letech. Jako hra na počítač je to trochu málo.
Hodnocení: 3/10
Stejně legendární jako seriál se ale u nás staly také kapesní konzole od sovětské firmy Elektronika. V nich jsme ovládali právě vlka, který chytal vejce padající ze čtyř směrů. Na hráčovi bylo ve správný čas stisknout jedno ze čtyř tlačítek, čímž vlk přemístil svůj košík a vejce zachytil dříve, než spadlo na zem a rozbilo se. Pro někoho může být překvapením, že toto není originální koncept, ale Sověti ho okopírovali od společnosti Nintendo, konkrétně od jejich řady kapesních konzolí "Game & Watch" a hry jménem "Egg" (1981).
Sovětská kapesní konzole; zdroj: handheldempire.com |
Původní verze od společnosti Nintendo; zdroj: digitiser2000.com |
Začátek hry |
V roce 1986 vytvořil Michal Polák verzi pro ZX Spectrum, která se v podstatě snaží převést hratelnost z konzole co nejvěrněji. Pomocí čtyř kláves tedy ovládáme vlka a snažíme se chytat koulející se vejce. Jakmile nám spadnou tři na zem, hra končí. Cílem je samozřejmě pochytat vajec co nejvíce.
Po každých 50 chycených vejcích se hra na chvíli zastaví a přičte se nám bonus 10 bodů, načež můžeme pokračovat dále. Na výběr jsou dvě obtížnosti, které ovlivňují rychlost pohybu vajec. Bohužel hra si naše dosažené výkony nezapisuje a chybí tu tabulka nejlepších výsledků.
Bonus |
Pochytal jsem přes 500 vajec |
Verdikt: Takhle jednoduchá hratelnost obstála ve formě kapesní konzole v 80. a 90. letech. Jako hra na počítač je to trochu málo.
Hodnocení: 3/10
Flash hry byly také primitivní a stejně je všichni hráli. Prostě až do nástupu mobilů se s takovými hrami budeš setkávat pořád. :-)
OdpovědětVymazatTo jsem dělal já, tu hru :-)
OdpovědětVymazatJako dítě.
Díky za recenzi.