středa 4. září 2019

Hra 357: Kosmonauti (?)


Kosmonauti
Vývojář: Tomáš Rychnovský
Vydavatel: Tomáš Rychnovský
Vydáno ? pro Atari 8-bit
Žánr: Plošinovka
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Prvotina T. Rychnovského, která vznikla někdy mezi lety 1989 až 1993. Jak sám přiznal na svém blogu, grafika byla vykradena z různých her a hra byla napsána ve strojovém kódu. I když název může evokovat, že budeme hrát za kosmonauty, je tomu právě naopak. Ujmeme se mimozemšťana, který se přes zástupy střílejících kosmonautů bude snažit probít se až k létajícímu talíři a uletět s ním do bezpečí. 

Instrukce
Začátek hry
Lebky všude, kam se podíváš

Na začátku hry dostaneme 5 životů, kdy každý kontakt s nepřítelem či střelou končí ztrátou jednoho života a návratem postavy na startovní pozici v dané úrovni. Naštěstí máme také zbraň a můžeme střílet, počet nábojů je ovšem omezený - začínáme s dvaceti a za každou dokončenou obrazovku dostaneme dalších deset, tudíž je potřeba šetřit. 

Za každého zabitého kosmonauta dostaneme 10 bodů do skóre, nicméně žádnou tabulku nejlepších výsledků tu nenajdeme. Jinak ve hře s postavou skáčeme po plošinkách, střílíme a schováváme se za sloupy, které jsou naším nejlepším přítelem - můžeme je totiž procházet, ale zároveň blokují střely nepřátel. 

Ten velký kostlivec se naštěstí nehýbá
V této úrovni se dá proskočit vpravo nahoře do další úrovně
Zde stačí je přeskákat na druhou stranu

V každé úrovni se musíme dostat do průchodu na pravé straně obrazovky, což ale není snadné - obtížnost je poměrně vysoko a přijít o všechny životy během chvíle není nic těžkého. K tomu bohužel dopomáhá i neresponsivní ovládání, kdy tlačítko pro střelu je třeba držet déle a často jsem kvůli tomu nechtěně vystřelil 2x. 

Stejně tak plynulost hry není ideální a audio je jedním slovem katastrofa. Ke ztrátě života stačí stát na políčku vedle kosmonauta a to i když třeba pochoduje na druhou stranu. Kdyby alespoň byla potřeba trocha toho logického myšlení při průchodu úrovněmi, ale ty jsou většinou velmi lineární a průchod je jasný na první pohled. 

Jednoduchá úroveň - stačí párkrát vystřelit zpoza sloupu
Od poslední úrovně jsem očekával něco těžšího, autorovi asi došly nápady
Vítězství !

Verdikt: Hra je zpočátku téměř odpudivá, po počátečním šoku se ale dá hrát. Škoda jen, že technické zpracování není lepší a úrovně nevyžadují více zapojit mozek. 
Hodnocení: 3/10

Žádné komentáře:

Okomentovat