Tajemný Hrad v Karpatech
Vývojář: Jiří Helebrandt
Vydavatel: Hellsoft
Vydáno 1988 pro ZX Spectrum
Žánr: Arkáda + Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
Stojíme před tajemným hradem v Karpatech a naším úkolem je osvobodit "
dobrého ducha" ze spárů zlého
čaroděje Abrakadabra. Toť popis příběhu na úvodní obrazovce, na které také vidíme velmi jednoduchý obrázek hradu s plápolající vlajkou.
|
Jméno autora |
|
Příběh |
|
Zadávání klíčového hesla |
Je také nutné zadat "klíčové heslo", abychom vůbec hru spustili, což asi mělo sloužit jako základní protipirátská ochrana. Heslo je mimochodem "?" (otazník) a v emulátoru se zadá CTRL+C. Poté už se můžeme vydat do labyrintu, kde je nutné najít 10 otazníků a díky nim osvobodit ducha zakletého do hrobky.
|
Vstupujeme do labyrintu |
|
Instrukce |
|
Začátek hry |
Hra zpočátku vypadá jako nudná arkáda, kde čtyřmi klávesami ovládáme hráče (symbol "H"), který se musí vyhnout pastem (zelená políčka), dojít na políčko s otazníkem a zmáčknout na něm klávesu "H", čímž otazník zvedneme a někde v labyrintu se vygeneruje další. Nejsou tu žádné překážky, není v tom žádná výzva.
Tahle hra ale mate tělem.
Jakmile sebereme deset otazníků, dostaneme se z nějakého důvodu před hrobku a hra se změní v podstatě v
textovou adventuru doplněnou velmi jednoduchými obrázky.
|
Zvedám otazník |
|
Začátek adventurní části |
|
Mistrovsky namalovaný stůl |
Adventurní část je hodně krátká. Obsahuje pouze několik obrazovek, kdy hra nám vždy nabídne, zda-li chceme projít např. bílými dveřmi, černými dveřmi, či oknem. Zároveň zde najdeme
tři předměty, které musíme sebrat, pokud chceme hru dohrát, ale jinak se nikde nedají použít a nenajdeme zde vlastně
ani jednu hádanku.
Bohužel je hra i
zabugovaná a za určitých podmínek se z nějaké obrazovky dostanete jinam, než byste měli a mapa níže potom neplatí. Zároveň jsou přechody špatně navržené, takže z obrazovky vylezete oknem a zpátky musíte jít dveřmi. Tyto dva faktory dělají hru hodně
matoucí.
|
Předměty jsou nutné k nalezení ducha |
|
Jediné místo ve hře, kde se dá zemřít |
|
Mapa |
POSTUP HROU
Našel jsem v labyrintu 10 otazníků a ocitl se před hrobkou. Prošel jsem bílými dveřmi, sebral
hodinky, prošel tajnými dveřmi a v komnatě sebral
brýle. Proskočil jsem oknem do tmy a sebral
lesklý kroužek. Poté jsem vlezl pravým oknem až k dobrému duchovi, zlomil jeho kletbu a osvobodil ho.
KONEC POSTUPU HROU
|
Lesklý kroužek - že by prsten? |
|
Osvobozený dobrý duch mi teď bude sloužit. Z deště pod okap. |
Verdikt: Hra je krátká, nudná a zabugovaná (a tudíž i matoucí). Přesto stojí za zmínku díky tomu, že je to jedna z prvních her, co kombinuje dva žánry - arkádu a textovou adventuru.
Hodnocení: 2/10
Žádné komentáře:
Okomentovat