neděle 9. prosince 2018

Hra 275: Tajemný Hrad v Karpatech (1988)


Tajemný Hrad v Karpatech
Vývojář: Jiří Helebrandt
Vydavatel: Hellsoft
Vydáno 1988 pro ZX Spectrum
Žánr: Arkáda + Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Stojíme před tajemným hradem v Karpatech a naším úkolem je osvobodit "dobrého ducha" ze spárů zlého čaroděje Abrakadabra. Toť popis příběhu na úvodní obrazovce, na které také vidíme velmi jednoduchý obrázek hradu s plápolající vlajkou.

Jméno autora
Příběh
Zadávání klíčového hesla

Je také nutné zadat "
klíčové heslo", abychom vůbec hru spustili, což asi mělo sloužit jako základní protipirátská ochrana. Heslo je mimochodem "?" (otazník) a v emulátoru se zadá CTRL+C. Poté už se můžeme vydat do labyrintu, kde je nutné najít 10 otazníků a díky nim osvobodit ducha zakletého do hrobky. 

Vstupujeme do labyrintu
Instrukce
Začátek hry

Hra zpočátku vypadá jako nudná arkáda, kde čtyřmi klávesami ovládáme hráče (symbol "H"), který se musí vyhnout pastem (zelená políčka), dojít na políčko s otazníkem a zmáčknout na něm klávesu "H", čímž otazník zvedneme a někde v labyrintu se vygeneruje další. Nejsou tu žádné překážky, není v tom žádná výzva. 

Tahle hra ale mate tělem.

Jakmile sebereme deset otazníků, dostaneme se z nějakého důvodu před hrobku a hra se změní v podstatě v textovou adventuru doplněnou velmi jednoduchými obrázky.

Zvedám otazník
Začátek adventurní části
Mistrovsky namalovaný stůl

Adventurní část je hodně krátká. Obsahuje pouze několik obrazovek, kdy hra nám vždy nabídne, zda-li chceme projít např. bílými dveřmi, černými dveřmi, či oknem. Zároveň zde najdeme tři předměty, které musíme sebrat, pokud chceme hru dohrát, ale jinak se nikde nedají použít a nenajdeme zde vlastně ani jednu hádanku.

Bohužel je hra i zabugovaná a za určitých podmínek se z nějaké obrazovky dostanete jinam, než byste měli a mapa níže potom neplatí. Zároveň jsou přechody špatně navržené, takže z obrazovky vylezete oknem a zpátky musíte jít dveřmi. Tyto dva faktory dělají hru hodně matoucí.

Předměty jsou nutné k nalezení ducha
Jediné místo ve hře, kde se dá zemřít
Mapa

POSTUP HROU
Našel jsem v labyrintu 10 otazníků a ocitl se před hrobkou. Prošel jsem bílými dveřmi, sebral hodinky, prošel tajnými dveřmi a v komnatě sebral brýle. Proskočil jsem oknem do tmy a sebral lesklý kroužek. Poté jsem vlezl pravým oknem až k dobrému duchovi, zlomil jeho kletbu a osvobodil ho.
KONEC POSTUPU HROU

Lesklý kroužek - že by prsten?
Osvobozený dobrý duch mi teď bude sloužit. Z deště pod okap.

Verdikt: Hra je krátká, nudná a zabugovaná (a tudíž i matoucí). Přesto stojí za zmínku díky tomu, že je to jedna z prvních her, co kombinuje dva žánry - arkádu a textovou adventuru.
Hodnocení: 2/10

Žádné komentáře:

Okomentovat